Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Monterte ren ICV i dag, den gikk litt finere på tomgang når den var kald men samme problemet på varm motor!

Skrevet

Tok ut bensinpumpe releet og sjekket strømtilførsel, OK. (12.33V)

Jeg har prøvd å tvangskjøre bensinpumpen ved å kortslutte terminal #30 og #87 på bensinpumperelè kontakten. jeg hører at pumpen/pumpene starter. kan dog ikke høre om begge går. 

Kan ikke høre at releet klikker når jeg setter strøm på det så jeg vil prøve å bytte relè.

  • 4 weeks later...
Skrevet (endret)
44 minutter siden, pumba skrev:

Da har jeg byttet fuelfilter og satt på manometer på bensinslangen. Ser ut som om trykket ligger på ca 2.5-2.7 bar på tomgang. 

Følg linken så ser dere video av motoren rett før den stopper.

https://goo.gl/photos/Bcp2Dq8Wtiav9vvt5

Sjekket luftmengdemåler?

Hadde for mange år siden en M50 motor som oppførte seg helt likt.

Endret av CrZyWiz
Skrevet

Nei har ikke gjort det. Noen tips til hvordan jeg sjekker den eller er det bare å søke på youtube:-D

 

Skrevet

Har vært ute å tuklet med AFM`en. Ser ut til at den henter seg inn igjen når jeg trykker inn spjeldet inne i AFM`en.
Vet ikke helt hva det betyr men kunne gjerne tenkt meg å prøve en AFM som vi vet er i orden!! 

Vanskelig å se på video men jeg legger en link til snutten.

https://goo.gl/photos/xvWserx1JYBbxZPD6

Er det en mulighet å vaske denne? hvilket middel skal man bruke? Saltsyre, carb clean eller zalo:shock:?

Skrevet

Prøvde å rense temp sensor i AFM med electro clean, ingen forskjell. 

Tror jeg demonterer alt av gummibelger å vakumslanger for å se etter lekkasjer. 

Skrevet

Er bensintrykket målt? En mulighet er at den går kun på kaldstart systemet og når det kutter, stopper den. Pga lavt trykk.

 

Skrevet

om den går bedre når du dytter inn spjeldet på lmm så ere mye vakumlekasje en plass eller deff lmm.. 

 

bensinsystemet har kaldstartsdysa på samme system så den er like dø om det ikke er bensintrykk

  • 2 weeks later...
Skrevet

må nok se gjennom finn etter en lmm.

Hvis noen som leser denne tråden og har en med nummer 0 280 203 027 er jeg interessert i å kjøpe.

Noen som vet om man kan bruke lmm med annet nummer?

4-pin 80mm.

IMG_20160423_145702.jpg

IMG_20160423_145827.jpg

IMG_20160423_145753.jpg

Skrevet

Da har jeg fått kjøpt en lmm med samme bosch nummer. Blir sendt fra andre siden av fjellet på mandag så jeg har den forhåpentligvis på onsdag.

Skrevet

Har prøvd med ny LMM, samme resultat.

Hvis jeg derimot kobler bort TPS´n høres det ut som om motoren går renere, når jeg kobler den på igjen, fusker motoren og stopper? Men kan TPS´n endre seg etterhvert som temperaturen på motoren stiger? Se filmsnutt: https://goo.gl/photos/bcu8vTSLkFNTWvw38


Tok også av kontakten på temp sensor, da steg turtallet men det er vel kanskje naturlig.

 

Ny LMM.jpg

Skrevet

dør den alltid ved samme temp ? tpsn styrer ikke så mye egentlig, fikk ikke sett videoen så ikke lett å vite hva den gjorde, men tps KAN kødde til litt, men det er ikke mye. tror faktisk ikke den klarer å ødelegge så mye att den stopper. eneste den kan gjøre er å lage fuelcut over 1500 elns om den tror du har 0 gass og motorbrems mens du faktisk gis gass.

 

du kan jo prøve en annen å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...