Gå til innhold

Bmw 540ia, selge hel eller i deler?


Margrethe
 Share

Anbefalte innlegg

Kan se ut til at girkassen på bilen har tatt kvelden (de snakka om noe spon greier, men de må ta av bunnplaten for å vite sikkert)  og da er det mulig vi bare kvitter oss med bilen i stedet for å kjøpe ny girkasse. Litt sint, da jeg er så utrolig glad i den bilen, men den er gammel og den har kosta oss noen kroner i slitedeler og andre ting som plutselig har gått i stykker.. 

Men hva lønner seg, å selge bilen hel eller i deler? Den er stygg utvendig men har blitt veldig pent behandlet siste to årene av oss og vi har byttet mye på den (blant annet tennplugger, radiator, bakaksel, kalipter osv osv).  Lagt inn over hundre tusen på verkstedet over de siste to årene, veit at bilen er verdt svært lite uten fungerende girkasse men noe må vel være mulig å få? 

Hva lønner seg? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 eller E34? Beste hadde vært å slenge inn en brukt kasse og selge hel. Disse går for gode penger for tiden. Selv uten å bytte kasse kan du jo legge ut til salgs som hel bil og se an interesse? Også eventuelt dele den opp hvis det er dårlig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Gabz skrev:

E39 eller E34? Beste hadde vært å slenge inn en brukt kasse og selge hel. Disse går for gode penger for tiden. Selv uten å bytte kasse kan du jo legge ut til salgs som hel bil og se an interesse? Også eventuelt dele den opp hvis det er dårlig med det.

E39.  

De kassene vokser jo ikke akkurat på trær (verkstedet tippa jeg måtte ut med 20k og ettersom at bilen er gammel (1998) og stygg utvendig er jeg usikker på om det vil lønne seg rett og slett.. Hva kan man ta for en sånn med defekt girkasse da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si noe utifra informasjonen. Km. stand, utstyrsnivå og karosseritype spiller inn endel. 

En pen sedan er verdt 100000++

En litt sliten touring med småfeil er kanskje verdt rundt 60k.

Hvis jeg skulle tippet ville jeg sagt rundt 40-50k for din med gåen kasse 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stasjonsvogn, selve bilen har rulla 400.000 men meste av innmaten er byttet (motor også).  Førstegangs registrert i 1997,  i Norge i 2001. 

Den er stygg utvendig (enkelt og greit, litt rust her og der, frontfanger i feil farge pga eukontroll hvor vi måtte ha spyler på lysa, mangler litt her og der). Er egentlig grønn men forrige eier folierte den sort. Kjørecomputeren/radio er tatt ut, to sikkerhetsbelter baki fungerer ikke å klipse nedi.  Hadde planer om å bytte reim, strammer og løpehjul til fredag da den piper. Har knekt av et av to eksosrør da jeg rygger som kjerringer flest  :-P  Det er det som jeg vet er galt. 

Sånn ellers har vi bytta så mye på den bilen at det er ikke så mye igjen som kan bli ødelagt. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg veit den ikke er verdt så mye når girkassa er gåen, men greit å få en pekepinn. Kjedelig hvis jeg selger den for 20 hvis jeg kunne fått 35. :P   

Bør jeg spandere på meg 1400 kr for å få på papiret nøyaktig hva som er galt med girkassen, eller har ikke det noe å si for salget?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen bør du absolutt selge hel, en 540I er såpass ettertraktet at her vil du helt klart få mer tilbake ved å selge bilen hel. En fingernem person fikser lett bilen kosmetisk og sånnsett er det lett å få solgt den slik den er. Når du også har lagt i en del penger i vedlikehold så har man ett godt utgangspunkt for en som vil sette bilen i stand igjen. Går det slik det har gjort med E34 540I så er det ikke mange årene før disse bilene begynner å stige i pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...