Gå til innhold

Min 1994 E34, Foringer og vannventil S3


 Share

Anbefalte innlegg

Fikk gjort litt igår også. 

Byttet shadowlinelisten innvendig på passasjerdøren da den var skadet og byttet samtidig ett skadet klips til ruteheisen. 

Oppdaget da at det er slakk i hele mekanismen til heisen, så den må også byttes.. :P Hurra. 

Tok og en liten taklukeservice og smurte opp alle bevegelige deler med PTFE, tror ikke dette har vært gjort før da den var ganske tørr. 

Byttet samtidig proppen over skruen til dørtrekket da noen har brukt luftmeisel for å få av den gamle, de har selvfølgelig skadet dørtrekket litt også :/

 

DSC_0694.JPG

DSC_0695.JPG

DSC_0696.JPG

DSC_0697.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør jobben din på denne uten tvil.:) 

Fantastisk å se sånne små detaljer som blir ordnet.Luv it .

Du har igjen for alt dette .

Alt fra smøring til klips osv.

Igjen gøy å se en tråd som dette for en e34 hardcore fantast.:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg løs på vannventilen for å finne ut hva som feilet den. 

Etter å ha demontert den fra bilen og åpnet den opp ser jeg at noen har skrudd på den før. 

Skruene var ikke skikkelig teitet til og koblingene fra spolen til kontakten var røsket av (dette skjer om du tar av spolene separat fra plastplaten med stikket på). 

Prøvde å berge dette med å lodde sammen koblinger og rense alle komponenter, men den ene spolen lot seg ikke berge, var for kort stubb igjen :/ 

Må kjøpe meg en brukt vannventil da, og så sprette den for rengjøring og kontroll :) Ny koster vel 4-5000,- mener jeg. 

 

Tok også å renset og behandlet skinnet i setene (delskinn), testet ut swisswax leather care kit, ble bra resultat men foretrekker fortsatt dynamix (leather lab) for skinnpleie. Tok dessverre ikke bilder av dette. 

DSC_0711.JPG

DSC_0712.JPG

DSC_0713.JPG

DSC_0714.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet toppdekselpakning og o-ring til kamakselgiver idag. 

I tillegg til pakningen hadde jeg bestilt ny veivhusventilasjonskobling og slanger til den samt alle gummipropper som ligger under skruene på toppdekselet. 

Skruene var skrudd fast med muttertrekker kjentes det ut som, så den ene knakk dessverre (ny er bestilt). 

Ellers som dere ser på bildet ser motoren veldig bra ut innvendig, tror den har fått hyppige oljeskift :)

Stusset veldig på at o-ringen som stod på kamakselgiveren var omtrent halvparten så stor som den skulle være (se bilde)

Lekker fortsatt noe olje fra der det mangler toppdekselbolt og noe fra oljefilterhusområdet, skal bytte oljefilterhuspakning og klempakningene på vanosrøret, begynner å bli lei av lekkasje nå!

 

Byttet også baklykten jeg bestilte fra GS, de hadde lagt den ut med ett hella nummer men det som kom var ikke hella.. :P 

Ja!Ja! lights het fabrikanten og passformen var ikke av Hella kvalitet, men den passet iallefall bedre enn den andre uoriginale lykten som stod der. 

 

DSC_0716.JPG

DSC_0717.JPG

DSC_0718.JPG

DSC_0729.JPG

DSC_0730.JPG

DSC_0731.JPG

DSC_0732.JPG

DSC_0733.JPG

DSC_0734.JPG

DSC_0735.JPG

DSC_0736.JPG

DSC_0737.JPG

DSC_0738.JPG

DSC_0739.JPG

DSC_0740.JPG

DSC_0741.JPG

DSC_0742.JPG

DSC_0743.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort en del mer siden sist :) 

Endelig sluttet bilen å lekke olje, viste seg at resten av lekkasjen kom fra kamakselgiveren selv om den hadde ny original o-ring(!) Istendenfor å bytte giveren tørket jeg den og o-ring ren og la pakningspasta rundt o-ringen. Dette ble helt tett, og nå lekker endelig ikke bilen olje lengre!

Dette oppmuntret meg til å ta en god vask i motorrom og under motoren samt fjerne den stygge plastidip'en som var på motordeksler. Avsluttet med å smøre plastdetaljer med autoglym vinyl and rubber care. 

Så kom arbeidslysten igjen på søndag, så da ble hele bilen polert og så vokset med swisswax shield. Nå ser man virkelig hvor flott fjordgrau er i sollys! :)

På torsdag blir det bytte av casterstag og montering av powerflex i casterstag og stabstag foran, skal bli godt å slippe sporingen. 

DSC_0768.JPG

DSC_0769.JPG

DSC_0770.JPG

DSC_0771.JPG

DSC_0772.JPG

DSC_0773.JPG

DSC_0781.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette ble veldig bra.

Ser jo ny ut :)

Stadig nye navn på ettermarked/kopideler.

Men man skal ikke undervurdere kopidelene bestandig.

Baklyktene mine på min e34 ,er Depo og de er steingamle.

Men pottetette og null falming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

 

Dette ble veldig bra.

Ser jo ny ut :)

Stadig nye navn på ettermarked/kopideler.

Men man skal ikke undervurdere kopidelene bestandig.

Baklyktene mine på min e34 ,er Depo og de er steingamle.

Men pottetette og null falming.

Takker :) 

 

Disse JaJa lights lyktene er gaaamle, esken var veldig falmet så regner med GS har kjøpt opp ett restlager eller noe. 

Kopilyktene ser fine ut og kan ha god kvalitet ja, det er passformen petimeteren i meg ikke klarer å bli helt venn med :P 

De passer ikke like bra som originale lykter, blir litt feile klaringer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det byttet til nye casterstag med powerflexforinger, byttet stabstagforinger foran til powerflex, byttet girkassefester,  byttet vannventil og innstegslister :)

 

Tok bilder av de gamle casterstagene for å vise hvor dårlig kvalitet det er på mansjettene (billige koedstag), smuldrer bort til ingenting.

 

Tok en tur innom høggern idag og fant en E34 touring der, kjøpte vannventil og innstegslister fra denne for "hele" 200kr!

Listene var ikke strøkne, men ser bedre ut enn de som var i. 

Nå fungerer varmeapparatreguleringen, bilen er tightere og sporer mindre og ikke minst føles det bra med nye deler på E34'en :D

 

Nye tennplugger er bestilt og byttes så fort de kommer :)

DSC_0793.JPG

DSC_0794.JPG

DSC_0795.JPG

DSC_0796.JPG

DSC_0797.JPG

DSC_0798.JPG

DSC_0799.JPG

DSC_0800.JPG

DSC_0801.JPG

DSC_0802.JPG

DSC_0803.JPG

DSC_0804.JPG

Endret av Kennethe34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir grommere felger men har en del andre ting (og biler) som må prioriteres før det :P skal ha nye felger klar til neste sesong i alle fall :)

 

Oppdaget forresten at bilen tok inn ganske mye vann under en heftig regnskur,  dryppet langs a-stolpen..Feilsøkte idag og fant ut at det lak i øvre venstre hjørne av frontruta,  har vært limt for dårlig når den har vært byttet :/ Er nok pga dette det er ett så stort rusthull i dørken på førersiden 

Demonterte listen rundt ruta og la lim der lekkasjen var, nå er det i alle fall tett.

Sugde ut alt jeg fikk ut av dørkmatta med våtsuger, og nå står bilen med to fuktslukere i seg.

Skal tørke opp ordentlig når jeg sveiser rusthullene, dette blir gjort iløpet av sommeren.

Byttet også tennplugger idag, var 4 brente ngk plugger og to brente brisk plugger fra før, nå er det 6 Ngk som det skal være :)

 

DSC_0827.JPG

DSC_0826.JPG

DSC_0825.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...