Swat011 Skrevet Februar 21, 2016 Share Skrevet Februar 21, 2016 (endret) Hei! Jeg har en E36 320i '91 ståendes i garasjen, ganske i grei stand. Bilen blir brukt, og kommer kun til å bli brukt til jordebil kjøring. Første gangen vi var ute å kjøre, steg temperaturemåleren på max etter 10 min med relativt hard kjøring. Når jeg kom hjem, bytta jeg termostaten for jeg trodde det kunne være årsaken, for etter vi kjørte på jorde, ble motoren alt for varm alt for fort. Jeg bytta den, fylte på ny kjølevæske å håpet på at det skulle fikse det. startet den opp i dag å kjørte vanlig litt opp og ned gata, og det samme skjedde. motoren kokte igjen, etter ny termostatbytte, og noen minutter med mild kjøring. kan noen forklare hva som kan være årsaken til at motoren overheater? Takk for svar Endret Februar 21, 2016 av Swat011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 21, 2016 Share Skrevet Februar 21, 2016 Målt trykk i kjølesystemet? lange seksertopper liker dårlig koking. Merker ikke du noe der ville jeg sett på vannpumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 21, 2016 Share Skrevet Februar 21, 2016 En bitteliten lekkasje på kjølesystemet, vil resultere i luft og mulig koking/høy temp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 21, 2016 Share Skrevet Februar 21, 2016 Termostat er typisk synder når bilen ikke blir varm, ikke ofte de henger i stengt posisjon. Jeg tipper vannpumpa. Spesielt om det er en tidlig M52 med plastimpeller. Min vannpumpe kvelda under en forbikjøring, etter det skulle det ikke mange metere til før bilen gikk varm ved rolig kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swat011 Skrevet Februar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2016 Ok, takk for svar. Gjelder dette også M50? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swat011 Skrevet Februar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2016 1 time siden, Otis skrev: En bitteliten lekkasje på kjølesystemet, vil resultere i luft og mulig koking/høy temp. Den har ikke hatt problemer med lekkasje før, så etter det når jeg først la merke til kokingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swat011 Skrevet Februar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2016 2 timer siden, hsd skrev: Målt trykk i kjølesystemet? lange seksertopper liker dårlig koking. Merker ikke du noe der ville jeg sett på vannpumpa. Hvordan måler man trykk? Tenkte på vannpumpe jeg også, det er muligens den som må byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 21, 2016 Share Skrevet Februar 21, 2016 Kan vel sette et manometer der lokket på ekspansjonstanken er når du skal måle trykk. Jeg hadde tatt ut vannpumpen og sjekket om det er noen skovler igjen på skovlehjulet. Du har åpenbart tatt av vifta nylig da du bytta termostaten, så bør ikke ta deg så langt tid. Om du har ny kjølevæske så kan du gjenbruke den om du samler opp og kjører gjennom noe filter før det går inn igjen, så bør ikke koste deg mer enn litt arbeidstid. Swat011 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swat011 Skrevet Februar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2016 On 21. februar 2016 at 18.29, hsd skrev: Målt trykk i kjølesystemet? lange seksertopper liker dårlig koking. Merker ikke du noe der ville jeg sett på vannpumpa. Hvordan måler man trykk? Tenkte på vannpumpe jeg også, det er muligens den som må byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swat011 Skrevet Februar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2016 Vannpumpa var mildt sagt gåen ja.. I filler hele greia. Noen vannpumper dere anbefaler, evt ikke anbefaler? Fungerer biltema? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 24, 2016 Share Skrevet Februar 24, 2016 Ville anbefalt den originale som har kommet i en oppdatert utgave med impeller i metall. Du kan selvfølgelig kjøpe den billigere fra Febi som har plastimpeller eller noe annet billig, men da hadde jeg passet ekstra godt på temperaturnåla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå