Oyvinds Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Hei! Jeg vurderer å gå til innkjøp av en e46 coupe 2003++, men jeg har ingen anelse om hva jeg bør se etter når det kommer til motorfeil, rust etc. Er det spesielle feil jeg bør se etter på disse bilene? Makspris er 100k, ønsker ikke en bil eldre enn 2003. Kom gjerne med forslag om biler til salgs
awt Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Disse fikk en facelift i mars 2003. Litt delte meninger om denne, men personlig ville jeg nok hatt faceliften. Biler registrert i 2004 (merk: endel 2004-modeller er registrert i 2003) har 12 års rustgaranti, mot seks år tidligere, verdt å få med seg. Ellers er dette ganske greie biler, og motorene er relativt gode.
Oyvinds Skrevet Februar 27, 2016 Forfatter Skrevet Februar 27, 2016 Takk for raskt svar! Ja, det er jo greit å vite! Er det riktig at det er kjede på disse 2.2 literne som står i 320? Tanken blir å gå for i det minste en 320. Bør jeg klare å få et greit eksemplar for 100? Jeg ser jo det at prisene svingen til de grader på finn!
awt Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Ja, "alle" BMW-motorer har kjede. 320i 2.2 er ingen rakett, men den går helt greit. Prisene kjenner jeg ikke til lengre, da det er noen år siden jeg solgte min.
Slavearbeider'n Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Alle 6 ere fra BMW har kjede. Har selve en 2.2 og er strålende fornøyd med motoren. Jeg betale over 100k for min coupe, da med 95k km og masse utstyr. Jeg personlig mener det er verdt å legge litt ekstra i en e46, er svært mange tvilsomme eksemplarer ute og det er langt mellom de fine eksemplarene. Se etter rust på skjermer, under dører, bakluke og under bakstykket under bakluka. Service hefte er ett stort pluss Motorene er skuddsikre, bortsett fra at m54 motoren er kjent for å være litt glad i olje. Ellers en veldig god motor.
kabeldeigen Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/
MrBrum Skrevet Februar 28, 2016 Skrevet Februar 28, 2016 Pass på at kjølesystemet er fulgt opp. Vannpumpe må byttes før den gir symptomer. Altfor mange motorer av denne typen har kveldet pga koking fordi skovelhjulene i vannpumpen er spist opp av kjølevæsken. Ellers super motor. Veivhusventilasjonen må passes på. Hvis den tetter seg kan oljeforbruket stige litt. Men motoren er ingen kjent oljesluker. Min egen har passert 300 000 km og jeg fyller ikke etter noe på 15000 km.
gullsakar Skrevet Februar 28, 2016 Skrevet Februar 28, 2016 se etter lekkasje rundt toppdeksel. har selv byttet toppdekselpakning på m52b20tu. ikke krise med litt svetting men det er et tegn på morken pakning. rust under panser, svetting fra servobeholder/servoslanger, spør om selger har hatt problemer med fuktsperrene i dørene(drittjobb), rust i og rundt bunnproppene i gulv på baksetene. strammehjul til reimene går også av og til på disse men det gjør d på alle biler sikkert. gode motorer når de får godt stell.
Oyvinds Skrevet Februar 28, 2016 Forfatter Skrevet Februar 28, 2016 Takk for gode svar! Jeg skal følge godt med fremover, og håper at jeg kommer over et godt eksemplar! Jo lenger jeg venter, jo mere kan jeg bruke på bil
Oyvinds Skrevet Februar 29, 2016 Forfatter Skrevet Februar 29, 2016 (endret) Er det mulig å få seg en 325 coupe 2004-2005 for 130-140k? Kjenner at jeg begynner å drømme om noe litt større nå 😊😇 Endret Februar 29, 2016 av Sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå