Gå til innhold

///Mysilds E92 335i M-sport


 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Frode D skrev:

Ser fin ut under ja. :)

Skrekkhistorier med 335i på langtur? Kan du utdype den? Har vært veldig fornøyd med min de tre årene jeg har eid den og jeg har hatt mange langturer.

Tja, vet ikke om du er med på N54 forum rundtforbi. Ser mange såvidt tørr å kjøre den til butikken når den ikke er orginal.

Folk får jo bensinpumpe feil, feiltenning, og diverse lekkasjer når de går WOT på motorveien. Men mulig det er mye dårlige bygg i USA :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ///Mysild skrev:

Tja, vet ikke om du er med på N54 forum rundtforbi. Ser mange såvidt tørr å kjøre den til butikken når den ikke er orginal.

Folk får jo bensinpumpe feil, feiltenning, og diverse lekkasjer når de går WOT på motorveien. Men mulig det er mye dårlige bygg i USA :D

Vet ikke helt jeg, men man leser jo bare om de som har problemer. Man lager jo ikke en tråd om at man har vært på langtur og alt fungerte utmerket..... Preventivt vedlikehold er vel nøkkelordet her. Og bytte olje mye oftere enn 25k som service indikerer. Har inntrykk av at mange i USA bare bruker bilene til de stopper, uten å ha peiling på bil eller å gjøre noe ekstra utenom de servicene som er satt opp.

Gull ser ut som en fin farge på style 225!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frode D skrev:

Vet ikke helt jeg, men man leser jo bare om de som har problemer. Man lager jo ikke en tråd om at man har vært på langtur og alt fungerte utmerket..... Preventivt vedlikehold er vel nøkkelordet her. Og bytte olje mye oftere enn 25k som service indikerer. Har inntrykk av at mange i USA bare bruker bilene til de stopper, uten å ha peiling på bil eller å gjøre noe ekstra utenom de servicene som er satt opp.

Gull ser ut som en fin farge på style 225!

Ja, enig. Har jo kjørt den fra Tyskland og hjem, så en "harrytur" burde jo ikke være noe problem.

Har du hat "valnøtt rens" på din? Min har blitt kjørt med E40 ca og 102 oktan, så vet ikke om det er mye rusk inni der.

 

Ja, har troa på gull! Godt du er enig :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///Mysild skrev:

Ja, enig. Har jo kjørt den fra Tyskland og hjem, så en "harrytur" burde jo ikke være noe problem.

Har du hat "valnøtt rens" på din? Min har blitt kjørt med E40 ca og 102 oktan, så vet ikke om det er mye rusk inni der.

 

Ja, har troa på gull! Godt du er enig :D

 

Nutblast er ikke et must fikk jeg beskjed om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ///Mysild skrev:

Sikkert ikke nødvendig, men det kan jo være lurt når man ser alle de andre bilene rundtforbi :P

Fikk beskjed av en polsk mekaniker som jeg kjenner at man kan feks ta bilen til Polen (sikkert andre land også) så polerer di innsugene slik at ingenting setter seg fast igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bmwgreg90 skrev:

Fikk beskjed av en polsk mekaniker som jeg kjenner at man kan feks ta bilen til Polen (sikkert andre land også) så polerer di innsugene slik at ingenting setter seg fast igjen.

Jeg tenkte også litt på det. Koster nok bare 1/3 der nede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så mye på rens av innsug, men burde vel kanskje gjort det. 

Jeg har tenkt å handle litt forskjellig som oljeutskiller og ny termostat i oljekjøleren for å få ned temperatur litt. Oljetemp er ganske høy på disse motorene originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.5.2016 at 17.16, ///Mysild skrev:

Blir spent på å se hvor varm den er på sommeren. Etter mye hard kjøring i by og fra Sverige til Danmark lå tempen på 120 på det varmeste forrige helg (utetemp ca 24)

Min lå jevnt på 120 grader om sommeren før jeg byttet ut grøftelys med luftkanaler. Nå er den sjelden over 110. Merkelig at din ligger høyere med samme kjøling. Men du har kanskje oppgradert motorstyring. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.5.2016 at 10.12, ///Mysild skrev:

Tja, vet ikke om du er med på N54 forum rundtforbi. Ser mange såvidt tørr å kjøre den til butikken når den ikke er orginal.

Folk får jo bensinpumpe feil, feiltenning, og diverse lekkasjer når de går WOT på motorveien. Men mulig det er mye dårlige bygg i USA :D

Virker som om de har en litt annen holdning over dammen.. jeg kjøpte min i 2011 og har hatt den trimma siden. Er kjørt ca 80.000km tunet og p.d.d kjører jeg med et E50 map som er benket til 520whp. Har kun skiftet vannpumpe som Frode også nevnte. Min røyk rett rundt 90.000km noe som virker å være en gjenganger. Er vel i grunn kun redd for at automatkassen min skal ta kvelden etterhvert ;) men den tid den sorg!

 

Sist jeg hadde bilen inne fikk jeg dem til å sjekke innsug med slangekamera og da fant vi fort ut at det ikke var vits å gjøre noe med dette da var bilen kjørt ca 110.000km så ville nok event sjekket før jeg gikk i gang med noe.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Frode D skrev:

Min lå jevnt på 120 grader om sommeren før jeg byttet ut grøftelys med luftkanaler. Nå er den sjelden over 110. Merkelig at din ligger høyere med samme kjøling. Men du har kanskje oppgradert motorstyring. ;)

Sant, den gikk mellom 110-120. Motorstyringen er som en 325i ekstra :wink:

 

6 minutter siden, R3dnax skrev:

Virker som om de har en litt annen holdning over dammen.. jeg kjøpte min i 2011 og har hatt den trimma siden. Er kjørt ca 80.000km tunet og p.d.d kjører jeg med et E50 map som er benket til 520whp. Har kun skiftet vannpumpe som Frode også nevnte. Min røyk rett rundt 90.000km noe som virker å være en gjenganger. Er vel i grunn kun redd for at automatkassen min skal ta kvelden etterhvert ;) men den tid den sorg!

 

Sist jeg hadde bilen inne fikk jeg dem til å sjekke innsug med slangekamera og da fant vi fort ut at det ikke var vits å gjøre noe med dette da var bilen kjørt ca 110.000km så ville nok event sjekket før jeg gikk i gang med noe.   

Ja, enig. Er overrasket selv igrunnen. Ingen feil til nå her heller, og jeg har litt mindre når jeg kjører E50, men dog ingen problem. Jeg har manuell heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ///Mysild skrev:

Sant, den gikk mellom 110-120. Motorstyringen er som en 325i ekstra :wink:

 

Ja, enig. Er overrasket selv igrunnen. Ingen feil til nå her heller, og jeg har litt mindre når jeg kjører E50, men dog ingen problem. Jeg har manuell heldigvis :D

N54 motoren blir jo ikke kjekk før man i det minste kjører et E40 map ;) Frode aner bare ikke hva han går glipp av enda!

Ser du skriver Wedge turboer i første posten, kan det være Hexon RR550 turboer du har? tenker du kjører MHD tuning også da med et map fra Wedge? dersom du ikke har oppgradert inlets så ville jeg tatt det som neste oppgradering.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, R3dnax skrev:

N54 motoren blir jo ikke kjekk før man i det minste kjører et E40 map ;) Frode aner bare ikke hva han går glipp av enda!

Ser du skriver Wedge turboer i første posten, kan det være Hexon RR550 turboer du har? tenker du kjører MHD tuning også da med et map fra Wedge? dersom du ikke har oppgradert inlets så ville jeg tatt det som neste oppgradering.. 

Haha, nei det er nok sant. Har valgt å vente for å få "ny bil" igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...