Gå til innhold

Bruktbil til ca en milion? Eller to biler?

mbergan
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle foreslå Cayman, men den kom på slutten her :) Har jo óg Boxter, Alfa Romeo 4C eller Audi RS5.

Man får også Maserati Ghibli og Jaguar XF R-sport til rundt millionen, men de er kanskje for lik M3? Audi R8 begynner å koste under millionen, men de blir kanskje for gamle? Panamera er også innenfor, fin kombo av sportslighet og plass, da fortjener kanskje F11 M550d å bli nevnt også :) 

Interessant tråd, skal følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt endel tid på tyske bruktbilsidene i helgen og har funnet ut litt muligheter

• 2015 - MB C63 AMG stasjonsvogn - Ligger nå på ca 1,1 millon. Har fått veldig gode reviews og ser veldig bra ut. I praksis så får man en veldig ny bil som fungerer på alt.
  • 2014-2015 - BMW M4 - Har startet å tikke under 1 million fra Tyskland. Ganske likt som det jeg har i dag så er muligens ikke så aktuell, men prisen tikker nedover om dagen
  • Diverse Porsche  - Alt av Porsche sine GT3 / GT4 + turbo modeller er priset voldsomt høyt kontra det meste om dagen. Spesielt GT3 + GT4 modellene stiger bare i pris desverre så ser ikke ut som dette er i rekkevidde. 991 i Carrera S format er forsatt stiv i pris. Rundt 1,2 mill
  • 2012 -> Audi RS6 (C7) - Ligger på ca 1,3 per nå. Fungerer nok svært bra som en daglig bil og kan lett trimmes til tett på 700hk med bare chiptrim. Dog noe kjedelig bil hvis man skal ut å leke?
  • Ny Bmw M2 - Regnet litt på denne og man får den jo ny for ca 900k. Hadde vært gøy å kjøpt en ny M bil engang så venter til den er klar for prøvekjøring i Norge. Bør ikke være klar tom alt for lenge?

Har regnet litt på dette med to kontra en bil også. Hovedproblemet her er at jeg bor midt på Sagene i Oslo og derfor p.t leier garasje til 1500kr per mnd. Med to biler av nyere dato så må man nesten ha enda en garasje og da er det 3000 kr per måned i garasje. Det blir jo tett på 40 tusen i året i bare garasjeleie. I tilegg så man jo ut med dobbel forsikring og årsavgift så det taler jo litt i mot å ha en bil

Hvor mye man ut med hvis man kjøper en "kjip" 320i / 320d av F30 karosseriet som stasjonsvogn for tiden? Kunne jo hatt en sånn og en M2 i tillegg. Dog muligens litt kjipt å gateparkere en F30 i Oslo til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en slik nyere bil med stor motor venter du selvfølgelig til over nyttår. Da blir jo avgiftene endret slik de ble 1. januar i år. De bilene du lister opp falt jo rundt 100.000,- i januar og vil falle like mye om 9 mnd. Ikke noe gøy å kjøpe en slik bil nå og tape 100.000,- når klokka slår midnatt 31. desember.

Endret av Jarod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke en M2 hos en av forhandlerne i Oslo? Den er kanskje allerede solgt?

Godt poeng det med garasjeplass. Gateparkering i Oslo er på sitt beste kjipt, og nå blir det vel ikke spesielt bedre med "Byregjeringa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet ikke med at den var på plass ennå i Norge. Hvis den er på plass så skal sikkert pressen ha sitt av den bilen før jeg får prøvekjøre den. Tok veldig tid å få til en prøvekjøring på 4 serie når den kom til Norge.

Mailet min faste servicemann hos Bilia ang service på M3en i dag så kan jo se om jeg får til en prøvekjøring hvis dem har noe inne når jeg skal innom om noen uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller anbefalt Audi S6 Avant, enn RS6. Audi S6 sine 520 hk er visstnok også underdrevet og den er ikke like høy priset og blod-harry stylet som din store bror RS6 (min mening). Ligger 2 S6 avant ute på finn.no som passer budsjettet, men stusser litt på at de kostet ca. det samme i for 1 år siden.   
Hadde jeg fått valget mellom en fullutstyrt F11 550i vs en S6 hadde jeg personlig valgt 550i, men det er min drømmebil sammen med 6-serien og det er få av de på bruktmarkedet i Norge. I tillegg mangler 550i lsd som jeg mener er et must når man får såpass med krefter. Dette kan ettermonteres, men er en ekstra kostnad og brysomt. Tror ingen av disse disse alternativene er noe som vil forminske kompromiss følelsen du har i din M3 i dag, men jeg tror de er et bedre kompromiss. Gitt at du ikke er av typen som bruker bilen mye på bane :P
Skal du ha en bil dedikert til moro så hvorfor ikke vurdere en 1M. Den burde kunne grense til en god investering om du har en lenge, men jeg har ikke peiling på den slags.. I tillegg vil du ha cash til overs for en fornuftig bruks bil også! :D

Endret av Gustav C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mbergan skrev:

Har brukt endel tid på tyske bruktbilsidene i helgen og har funnet ut litt muligheter

• 2015 - MB C63 AMG stasjonsvogn - Ligger nå på ca 1,1 millon. Har fått veldig gode reviews og ser veldig bra ut. I praksis så får man en veldig ny bil som fungerer på alt.
  • 2014-2015 - BMW M4 - Har startet å tikke under 1 million fra Tyskland. Ganske likt som det jeg har i dag så er muligens ikke så aktuell, men prisen tikker nedover om dagen
  • Diverse Porsche  - Alt av Porsche sine GT3 / GT4 + turbo modeller er priset voldsomt høyt kontra det meste om dagen. Spesielt GT3 + GT4 modellene stiger bare i pris desverre så ser ikke ut som dette er i rekkevidde. 991 i Carrera S format er forsatt stiv i pris. Rundt 1,2 mill
  • 2012 -> Audi RS6 (C7) - Ligger på ca 1,3 per nå. Fungerer nok svært bra som en daglig bil og kan lett trimmes til tett på 700hk med bare chiptrim. Dog noe kjedelig bil hvis man skal ut å leke?
  • Ny Bmw M2 - Regnet litt på denne og man får den jo ny for ca 900k. Hadde vært gøy å kjøpt en ny M bil engang så venter til den er klar for prøvekjøring i Norge. Bør ikke være klar tom alt for lenge?

Har regnet litt på dette med to kontra en bil også. Hovedproblemet her er at jeg bor midt på Sagene i Oslo og derfor p.t leier garasje til 1500kr per mnd. Med to biler av nyere dato så må man nesten ha enda en garasje og da er det 3000 kr per måned i garasje. Det blir jo tett på 40 tusen i året i bare garasjeleie. I tilegg så man jo ut med dobbel forsikring og årsavgift så det taler jo litt i mot å ha en bil

Hvor mye man ut med hvis man kjøper en "kjip" 320i / 320d av F30 karosseriet som stasjonsvogn for tiden? Kunne jo hatt en sånn og en M2 i tillegg. Dog muligens litt kjipt å gateparkere en F30 i Oslo til en hver tid.

Slik det ser ut så er det med andre ord stasjonsvogn som er mest aktuelt hvis det er snakk om en bil? I såfall så vil jo selvsagt en C63 AMG kanskje være den beste å satse på, særlig med tanke på kjøreegenskaper og fun faktor. Men det er jo klart at kan du klare deg med sedan så er F80 M3 en bedre bil på flere områder, ja C63 har blitt veldig mye mer fokusert enn forrige modell men det er fortsatt M3 som er foretrukket :) I denne testen illustreres det veldig greit

Har du forøvrig sett på Alpina B3 Bitrubo? Det er jo for det første noe du ikke møter langs veien så ofte, videre er det jo enormt eksklusive biler med sine lave produksjonstall. Fordelen er at service og ettermarked kan betjenes av vanlige BMW forhandlere, deler skaffes også her eller igjennom Koed.no. Prismessig så ligger de bittelitt under M3/M4, men det er færre å velge i naturligvis. B3 kan i motsetning til M3 fås i både stasjonsvogn og med firehjulstrekk (Allrad som Alpina kaller det). Motoren er en 3 liters sekser som yter 410 hester og 600 nm, med Allrad så gjør den 0-100 på 4,1 sekund og har en toppfart på 298 km/t. Det er 911 område, her snakker vi stasjonsvogn med firehjulstrekk :P 

csm_BMW_ALPINA_B3_BITURBO_06_8cccb8e2b5.

Hvis det er to biler det er snakk om så holder jeg en knapp på M2. Du får faktisk mye for pengene, ikke ofte man kan si det om en slik type bil i Norge. En kamerat skal selge sin 991 nå (http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71776818) og han vurderer å finne seg en M2. Man kommer godt ut på ca 900 000 kr, helt ny bil med alle garantier og selve følelsen av å kjøpe ny M bil da ;) RS6 ville jeg droppa, den blir som F10 M5en alt for stor og tung hvis det er sportsbil du er ute etter. Selv kommer jeg nok til å kjøpe F10 M5 neste gang, hvis jeg ikke liker den nye 5-serien som kommer sent i år. Men jeg er i motsetning til deg kun ute etter en veldig rask bil som fungerer kompromissløst i hverdagen, men som kan hives rundt Nurburgring når jeg er der på våre årlige gutteturer. Da finner du ikke bedre bil enn M5 spør du meg :) 

M2 er forøvrig både hos Bavaria Oslo og Bilia Stenshagen, de har iallfall levert ut biler til kunder. BMW Norge har også fått M2 så der er det også muligheter for å prøve. Ta kontakt og fortell at du har M3 i dag og vurderer å bytte, vær klar på at du er interessert i å handle om du liker bilen og ting faller på plass :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært inne på italiensk? Er noe helt spesiellt å kjøre disse bilene med en hest på rattet. En Ferarri 360 med 400hk får en i dag til ca 700K, dog noen år, men de er jo tidløs, og ingenting som bringer smilet mer frem enn en vaskekte italiener spør du meg. Men klart servicekostnadene kan jo fort bli litt, men jeg ville klart vurdert det hadde jeg hatt over en mill til å bruke på biler:) You lucky man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...