Gå til innhold

Min BMW F31 M-Sport l Estorillblå l H&R l 20" CVT l M-Performance oppgraderinger l

Share

Anbefalte innlegg

M performance skivene passer M-Sport bremsene.kaliperne er like.

jeg har kjøpt performance skiver til min.Husk at det er forskjellige størrelser på skiver avhengig av motor.Du har trolig de små skivene.Hadde vært overrasket hvis de store skivene passer med kaliper avstand du har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, M3Turbo1000 skrev:

M performance skivene passer M-Sport bremsene.kaliperne er like.

jeg har kjøpt performance skiver til min.Husk at det er forskjellige størrelser på skiver avhengig av motor.Du har trolig de små skivene.Hadde vært overrasket hvis de store skivene passer med kaliper avstand du har nå.

De ser ganske så like ut, men tenkte å høre så jeg evt slipper å bestille feil :) Caliperne har kurant størrelse, men jeg syns skivene mine blir litt for små. Skal ut å måle de etterpå, men kunne tenkt meg et par hakk større skiver om det går over på caliperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lagunilla skrev:

M-Performance skivene er 390mm, mens M-Sport er 340. Så du må bytte kalipere og.

Fææn.. Men da er M-sport caliperne og M-Performance caliperne ulike mao?

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

340x30mm og 370x30mm foran er de ulike versjonene av M sport bremsene ja, bak skal alle ha 345x24mm hvis jeg har forstått det riktig. Som @lagunilla nevner er det ulike calipere foran på disse, er visstnok forskjellige fester til caliperne for å tilpasse de større skiver. Tror det er mulig å få tak i M performance skiver i 340x30mm om det hjelper noe. Skal du ha 370x30mm må du bytte caliperne foran ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som olenikolai sier.jeg har 370 forann 345 bak.performance skiver passet rett på.Jeg hadde lyst å bytte til M3/M4 skiver.men da måtte jeg lage adapter for å få kaliperne lenger unna.gadd ikke det på en daff familiebil.

Endret av M3Turbo1000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.4.2016 at 12.03, Ryeng1 skrev:

Nå er jo 316d akkurat samme motor og alt som en 318d. Så er jo veldig nedtunet fra fabirkk.

Da stiller jeg kanskje et litt dumt spørsmål som lyder, hvorfor skal en da kjøpe 318d og ikke bare en 316d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Solberg93 skrev:

Da stiller jeg kanskje et litt dumt spørsmål som lyder, hvorfor skal en da kjøpe 318d og ikke bare en 316d?

Når de henter ut eksakt samme tall med chip så er det egentlig bare bortkasta penger i og for seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3. mai 2016 at 22.54, M3Turbo1000 skrev:

Stemmer som olenikolai sier.jeg har 370 forann 345 bak.performance skiver passet rett på.Jeg hadde lyst å bytte til M3/M4 skiver.men da måtte jeg lage adapter for å få kaliperne lenger unna.gadd ikke det på en daff familiebil.

Jeg har 370mm foran og 345mm bak. Kunne tenkte meg 390+ foran og 370 bak. Men orker ikke bytte av calipere osv. Så de blir nok som de er.

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 340 foran orginalt trur jeg.Det som er på bildene dine også ser det ut til.Billigste upgrade er vel 370 performance skiver forann og nye calipere med andre fester hvis det fantes.også performance skiver bak i 345.ser jo helt Ok ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke du har 370mm foran, er kun de større motorene som skal ha disse, i Europa betyr dette 328i, 335i/d, 325d og 330d mens på US modeller er det kun 335i/d som får 370mm. (regner med at dette er videreført på samme måte med nye motorer også, altså 30i og 40i, 30e er jeg usikker på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, M3Turbo1000 skrev:

Du har 340 foran orginalt trur jeg.Det som er på bildene dine også ser det ut til.Billigste upgrade er vel 370 performance skiver forann og nye calipere med andre fester hvis det fantes.også performance skiver bak i 345.ser jo helt Ok ut da.

Det er selvfølgelig helt korrekt. Jeg som skrev feil igår kveld :) Har 340mm foran og 345mm bak.

Eneste jeg syns er litt spesielt er å levere bilen med større skiver bak :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...