Gå til innhold

Høyt forbruk på F11 530D X-drive


xtreem
 Share

Anbefalte innlegg

Har målt bilen på langtur og har kommet ned i 0,68 på tørr asfalt under meget rolig kjøring. Har også kontrollmålt og kommet frem til at kjørecomputeren stemmer med aktuelt forbruk. Muligens at jeg bruker litt mindre enn computeren sier. (0,66)

Under bykjøring ligger jeg fortsatt på 1,0-1,3 og blandet 0,9.

Har nå hatt bilen inne hos BMW og de finner ingen feil selv om også de syns forbruket er i høyeste laget. Dvs de finner ingen aktiv feilkode, og avslutter dermed saken. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjørte Arendal-Drammen retur idag, ca 44 mil. Hadde snittforbruk på 0,60 (komputer), og snitthastighet 86 km/t, så har ikke kjørt med "egg" på pedalen:?

Kjører på 245 og 275 brede Michelin Primacy dekk. Synes det er gunstig med en tung x-drive. Jeg har 2,7 bar lufttrykk både foran og bak.

Dekk kan utgjøre noe på forbruk, spesielt hvis lufttrykk er for lavt. Min erfaring med lufttrykk på litt brede dekk er at man må ha en del mer trykk enn hva som er oppgitt i døra. Min bil har Performance power kit, men det skal vel ikke bety noe spesielt på forbruk siden BMW sier at Co2 ikke endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
45 minutter siden, Kjennern skrev:

Målte bilen til 0,66 på 23 mil med alt fra 90-120 på E6 i dag. Kan vel ikke regne med noe spesielt mindre tror jeg.

Høres ikke galt ut, da har du jo snitt hastighet på over 100. Hva slags dekk og dim kjører du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lå på 0.9 med 2.7 tonn på kroken i vinter :-D Ellers ligger den mellom 0,6 -0,7 på min kjøring. På kjerringa så klare hun ned til 0,5 :-P

 

Ups så det var før 530 men æ har 520 med M performace chipp:shock:

Endret av ///frank
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...