tommy_metallica Skrevet April 6, 2016 Share Skrevet April 6, 2016 Hei Jeg har en BMW 520 2001 (E39) Da jeg skulle starte bilen i dag lyste varsel lampen for batteri. Jeg målte batteriet og det viste som følger: Før Start: 11,96 (Ganske stabil) Ved Start: 10,30 ( Veldig vandrende fra 9,80-11) Ved Gass 10,80 ( Veldig vandrende her også) Er dette et tegn på at Dynamoen er gåen? eller kan det være batteriet som trengs å byttes? (Batteriet er over 4 år gammelt) Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 6, 2016 Share Skrevet April 6, 2016 Lader jo ikke. Dynamo som er gåen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_metallica Skrevet April 6, 2016 Forfatter Share Skrevet April 6, 2016 det tenkte jeg også, men så kjøre eg en tur og da forsvant det og det økte til 12,60 før start og 13 ved start. Det vil vell si at den lader da? og at det kanskje er noe annet som er problemet ? Kan det være batteriet som er dårlig og trengs en vedlikeholdslading? har jo aldri gjort det før heller så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 6, 2016 Share Skrevet April 6, 2016 Forsøk å lad batteri. Det kan være dårlige børste på dynamo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_metallica Skrevet April 6, 2016 Forfatter Share Skrevet April 6, 2016 Eg for prøve å lade batteriet da det er jo over 5 år gammelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_metallica Skrevet April 6, 2016 Forfatter Share Skrevet April 6, 2016 Jeg tok å målte etter jeg hadde kjørt en tur nå, og da var den på 12,50... men så falt den jevnt nedover mens jeg målte, til 12,47 på 30 sek. Har det noe betydning for noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 6, 2016 Share Skrevet April 6, 2016 Hvis ikke du har over 14 Volt når motoren går er det noe feil med ladinga. Dårlig kontakt, dårlige børster eller dårlig regulator er mine tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 (endret) Ladinga burde ligge tett oppunder 14v eller litt over mens motor går. Min lader 13.80 eller noe så er ikke feil med ladinga der. Endret April 7, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå