Bikerider Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Hei, Jeg tenker og bytte ut min E39 med en E61. Jeg lurer litt på hva som er "best" og kjøre av dynamic drive og M-sport understell. Noen som har prøvd begge og har en mening om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 I mine øyne er definitivt Dynamic Drive overlegent M-sport. Det er en fryd å kjøre aktivt med DD som motvirker krenging i samtlige kurver man kjører i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Helt enig med Saltkjelen. har hatt begge deler og M-sport synes jeg ga dårlig komfort på veier med dårlig asfalt, ble for stivt. Med Dynamic drive har du komforten hele tiden, og den stabiliserer for krengning i svinger. M-sporten er vel 15mm lavere samt antagligvis lettere å selge, men de er mulig å få med DD og M-pakke (utseende) uten M-understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Man fikk ikke DD i kombinasjon med M-sportspakke på E6x. Det man derimot fikk var DD i kombinasjon med 226 sportsunderstell. Jeg kjører med H&R 35/35 senkefjærer med standarddempere (ikke sportsunderstell) på min E60 med DD, og dette er i mine øyne en upåklagelig kombinasjon. Svært komfortabelt og samtidig veldig sportslig anlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 OK, trodde du kunne få de med det de kalte M aeropack eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikerider Skrevet April 7, 2016 Forfatter Share Skrevet April 7, 2016 Ok, takker for svar. Vil prøve og få tak i en med DD, men frykter det kommer til å bli litt dyrt ettersom flere deler da må byttes. Og da Først av alt det forferdelig original rattet 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 DD var et såpass dyrt og eksklusivt utstyr, så at sannsynligheten for at bilen du finner med dette har et godt utstyrsnivå er nok stor. Sånn sett burde ikke kostnadslisten bli så stor for endringer du må foreta deg. Om modellen du finner har standardratt (og er produsert før 09/2005), ville jeg dessuten benyttet meg av anledningen til å ettermontere et sportsratt (ikke M-sportsratt), slik at du kan få ettermontert rattvarme. Dessuten oser det litt mer eksklusivitet over sportsrattet med chrome-listen (denne kan dog benyttes på et M-sportsratt også). En komplett original M-aerodynamikkpakke med lakkering kan også ordnes for rundt 20.000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 8, 2016 Share Skrevet April 8, 2016 (endret) Men du får jo disse bilene med sportsratt fra fabrikk selv om det kun er Dynamic drive. Endret April 8, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 8, 2016 Share Skrevet April 8, 2016 Ja, har noen sagt noe annet? Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 9, 2016 Share Skrevet April 9, 2016 Neida. Beklager så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juni 11, 2017 Share Skrevet Juni 11, 2017 (endret) On 7.4.2016 at 17.27, Saltkjelen skrev: Man fikk ikke DD i kombinasjon med M-sportspakke på E6x. Det man derimot fikk var DD i kombinasjon med 226 sportsunderstell. Jeg kjører med H&R 35/35 senkefjærer med standarddempere (ikke sportsunderstell) på min E60 med DD, og dette er i mine øyne en upåklagelig kombinasjon. Svært komfortabelt og samtidig veldig sportslig anlagt. Jeg har Dynamic drive og M-sportspakke. Den har ihvertfall både M-sport understell og M-sport "aero". Men jeg har lest det flere ganger at den kombinasjonen ikke finnes. Men jeg har lci hvis det har noe å si? Endret Juni 11, 2017 av ESER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå