Gå til innhold

min 330e


 Share

Anbefalte innlegg

Slitan med helrå bil! Jeg kjører også 330e og er stor fornøyd. Var nylig på langtur med den og hadde da forbruk på 0,74 med så godt som tomme batterie. Gikk dog aldri under 6% på strekning på vel 40mil.

Hvordan drivlinjene jobber sammen har like mye med hvilke kjøreprogram en bruker "sport" osv enn E-drive modusene. Kjører du sport eller sport+ går bensinmotor hele tiden foruten på rødt lys slik som en vanlig 3-serie med auto start/stopp samt at en har hjelpeskyvet fra elmotor også kalt E-boost. Personlig mener jeg det er her bilen kommer til sin rett, men er ikke feil å kunne pendle til jobb ect helt gratis på kun strøm heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du noe å glede deg til:) Sport pluss med den variable sportstyringen er en opplevelse på svingete vei. Veldig tight og ektefølt styring, føles som en sportsbil uten servo nesten.

Hva sa forresten selger til deg vedr innkjøring? Ser du skriver at du tar det litt piano med turtallet. Jeg fikk høre at innkjøring hørte gamle dager til, men har selv forsøkt å ta det litt easy, just in case. Er faktisk på svært høye turtall denne motoren blomstrer. 

Endret av chrisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, sluquet skrev:

Hatt bilen hos Rokkan Autospa fra fredag til i dag, veldig imponert. Bilen ble hentet hos meg fredag etter jobb og jeg ble hentet i dag og kjørt til bilen, kjempeservice! Ble veldig blank og fin, kan anbefale Rokkan på det varmeste :) 

Bilde
Bilde

Øverste bilde ser jo ut som noe dratt ut fra James Bond, når han har en usynlig bil :P 
Døra som er åpen, ja?

Bra resultat i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Jeg er selv på utkikk etter ny bmw, men klarer ikke bestemme meg. Jeg ser både på 120D, 220i og 330e da det kun skiller 20k mellom bilene (40k mellom 120d og 330e) slik jeg konfigurerer dem. Vi er to stk. foreløpig, barn blir nok ikke en realitet først om 2-3 år. Hvordan vil du tro denne bilen er å ha som eneste bil for to personer? Det er spesielt plassen i bagasjerommet som plager meg litt.. Vi kunne godt tenkt oss og ta bilen med på langtur noen ganger i året samt til flyplassen med 2 store check in´s og 2 carry on´s. En tur til IKEA kan det jo tenktes det blir. Hvor mye plass er det bak der?

Jeg lurer litt på hvorfor man ikke får denne med tilhengerfeste.. Det er vel batteriet som er problemet, men det skulle da gått an å koble batteriet ut og kun kjøre bensinmotor de få gangene tilhengerfestet er tilkoblet...

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anterialis skrev:

Hei! Jeg er selv på utkikk etter ny bmw, men klarer ikke bestemme meg. Jeg ser både på 120D, 220i og 330e da det kun skiller 20k mellom bilene (40k mellom 120d og 330e) slik jeg konfigurerer dem. Vi er to stk. foreløpig, barn blir nok ikke en realitet først om 2-3 år. Hvordan vil du tro denne bilen er å ha som eneste bil for to personer? Det er spesielt plassen i bagasjerommet som plager meg litt.. Vi kunne godt tenkt oss og ta bilen med på langtur noen ganger i året samt til flyplassen med 2 store check in´s og 2 carry on´s. En tur til IKEA kan det jo tenktes det blir. Hvor mye plass er det bak der?

Jeg lurer litt på hvorfor man ikke får denne med tilhengerfeste.. Det er vel batteriet som er problemet, men det skulle da gått an å koble batteriet ut og kun kjøre bensinmotor de få gangene tilhengerfestet er tilkoblet...

Det er klart at batteriene stjeler litt av plassen bak, men de er plassert slik at det blir litt grunnere bagasjerom, det går ikke utover lengderetningen. Med setene lagt ned har du ganske mye plass, så jeg tror ikke det byr på problemer å dra på IKEA (der kan du lade gratis også) :) Har tidligere hatt en E92 selv som jeg ser du har og føler vel at det mer plass i en 330e enn en E92, uten å ha sjekket at det faktisk stemmer. Dette med hengerfeste har jeg ikke peiling på, men har ikke bruk for det selv så det var ikke noe issue. Det stemmer at man kan sette bilen til kun å bruke bensinmotoren. Er storfornøyd med bilen så langt.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser jeg ikke har endret signaturen de siste to årene, har hatt både en Alfa Romeo Giulietta og nå en i3 (bor i byen, lite bruk for bil siste tiden). Siden i går har jeg tilnærmet bestemt meg for at jeg vil ha en 330e, skal innom forhandler til uka. 

Du får si ifra om dette er feil sted å poste, men har noen spm. vedr. denne bilen / bilen din:

- hva er din typiske kjørestil (by:landevei)? 50/50? 
- hva er din gj.snitt L/100km? 
- hvor flink er du til å lade?
- jeg har lest på internett at noen opplever en slags "lagg" fra når man slepper gasspedalen og bilen faktisk slutter å produsere fremdrift. Har du merket noe til dette? Det var noen som mente dette vanskeliggjorde drifting da man ikke hadde full gasskontroll. Uansett er ikke dette noe jeg kommer til å drive med, men kjekt å vite ift. lagg-følelsen. Er det lagg du opplever som plagsomt i det daglige?
- hva er rekkevidde ca. på fulle tanker?
- får du plass til to check-in´s i trunken?

På forhånd takk for at du tar deg tid =)

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anterialis skrev:

Ja jeg ser jeg ikke har endret signaturen de siste to årene, har hatt både en Alfa Romeo Giulietta og nå en i3 (bor i byen, lite bruk for bil siste tiden). Siden i går har jeg tilnærmet bestemt meg for at jeg vil ha en 330e, skal innom forhandler til uka. 

Du får si ifra om dette er feil sted å poste, men har noen spm. vedr. denne bilen / bilen din:

- hva er din typiske kjørestil (by:landevei)? 50/50? 
- hva er din gj.snitt L/100km? 
- hvor flink er du til å lade?
- jeg har lest på internett at noen opplever en slags "lagg" fra når man slepper gasspedalen og bilen faktisk slutter å produsere fremdrift. Har du merket noe til dette? Det var noen som mente dette vanskeliggjorde drifting da man ikke hadde full gasskontroll. Uansett er ikke dette noe jeg kommer til å drive med, men kjekt å vite ift. lagg-følelsen. Er det lagg du opplever som plagsomt i det daglige?
- hva er rekkevidde ca. på fulle tanker?
- får du plass til to check-in´s i trunken?

På forhånd takk for at du tar deg tid =)

Bare hyggelig å kunne svare på litt spørsmål :)

- Jeg kjører som regel til / fra jobb,(Bærum - Oslo) noe som innebærer mye køkjøring på motorvei. Ellers er det selvsagt en del småkjøring rundt omkring. Ikke hatt noen langturer med bilen enda.

- Jeg er flink til å lade, av de ca. 1.200 kilometerne jeg har kjørt har 846 av dem vært elektrisk, med en drivstoffbesparelse på ca 70 liter i følge appen. Har lademulighet på jobb som jeg bruker flittig (egne plasser for "el-motorvogn", noe jeg tolker at min er, foreløpig ikke fått noen reaksjoner på det).

- Har ikke lagt noe spesielt merke til denne lagen, men om du har fullt pådrag og går av gassen fort i comfortmodus så er det vel et lite øyeblikk lag der når jeg tenker meg om. Har ikke merket noe til dette i Sport / Sport+ modus.

- Med fullt batteri og full bensintank rapporterer appen noe i størrelseorden 500+ km rekkevidde om jeg ikke husker feil. Har bare hatt full tank to ganger så jeg husker ikke eksakt. Ble fortalt av forhandleren at rekkevidde blir beregnet utifra de tre siste turene du har hatt. Jeg får rundt 25km rekkevidde ut av batteriet om det ikke er mye køkjøring (mye stopp / start trekker en del batteri).

- Har ikke prøvd med typisk check-in baggasje i bilen enda, men tror ikke det er noe problem. Bagasjerommet er ganske dypt innover mot kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...