Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler dere av avfetting, forvask og sjampo?  Har høytrykkspyler og tenkte også å kjøpe sånn "spraykanne". :)   Er jo mye der ute, enn så lenge bruker jeg vaskehallen her men det blir fort dyrt når jeg liker å ha ren bil og bor midt på et jorde :lol:   

Skrevet

Surfex HD avfetting er gull. Kan blandes ut ned til 1:20 på en behandlet bil.

Til olje og asfaltfjerning bruker jeg Prickbort avfetting. Denne bruker jeg bare noen ganger i året.. 
bruker chemical guys såpe i vaskebøtta og bilt hamber autofoam i skumkanonen..

Alle disse produktene er skånsomme mot lakken såfremst du blander de rett.

Er du ute etter en mere "lokal" såpe kan jeg også anbefale JIF sin bilsjampo. Funker også bra i skumkanon..

Skrevet (endret)

Pris er ikke så viktig, mer opptatt av å ta vare på bilen/lakken og at resultatet blir fint enn å spare på sånt ..  :)  

Endret av Margrethe
Skrevet

Anbefaler deg å ta en titt på dcn.no. Der holder de dyktigste bilpleierne i norge til.

Men for å hjelpe litt på vei

Avfetting

Surfex hd, vannbasert. Kan brukes inne og ute på det meste. Kan blandes til 1:40 for nyvokset bil, 1:20 på noen måneders gammel voks, 1:10 på bil som skal vokses eller eks på dekksider

Prickbort, petroliumsbasert avfetting for å ta asfalt etc

Iron X for å ta metallpartikler, veldig sterk og bør bare brukes på lakken før voksing

Bør ikke brukes på felger på bil pga det kan fremskynde rust på kalipre

Kjøp deg skumkanon fra Scandicshine, med tre såper. Da får du prøvd litt. Orginale skumkanoner er dårlige

Så må du ha bøtte og kvalitetssvamper eller vaskehansker

Av såpe som skal brukes på bil anbefales Carpro Reset, for sine nøytrale egenskaper som gjør at voksen på bilen kommer til sin rett etter en vask, og ikke voksen i såpa..

Kjøp også microfiberhåndkle for å tørke bilen så du slipper kalkflekker

Skrevet

Nerta Active diamond i skumkanon skal være knallgod forvask. Erstatter Surfex hd i den daglige vasken og skal være økologisk

Skrevet

Jeg bruker Surfex HD som forvask hele året. Blander 1:20 på vinteren og 1:40 på sommeren. Har de på en pumpekanne så det går fort å påføre.

Om vinteren bruker jeg i tillegg Prickbort av og til når det er mye asfalt på bilen. 

Bruker også en metallpartikkelfjerner, Bilt-Hamber sin korrosol eller Gyeon som Iron. Men det blir stort sett bare brukt på storrengjøringen om vår og høst. 

Skrevet

når dere har blandet 1:40 er det vell ikke annet en støvlag på bilen? Når bilen er så ren dropper jeg avfettingen og starter med skumkanonen.

Skrevet
1 time siden, mspec skrev:

når dere har blandet 1:40 er det vell ikke annet en støvlag på bilen? Når bilen er så ren dropper jeg avfettingen og starter med skumkanonen.

Er jo begrenset hvor skitten en helt nyvokset bil klarer å bli. Lett skitten kan vi si.

http://www.detailersclub.no/pages/artikler/surfex-hd-%C3%A5rets-bilpleieprodukt-2013-r122/

Kan jo brukes på bilseter osv også.

Flere av bilshampoene som brukes i kanon inneholder avfetting, slik som Nerta og Autofoam. Så man trenger nok ikke bestandig det.

Men skal det håndvaskes etterpå går jeg alltid over med avfetting.

Skrevet

Takk for svar :)  Hvor får man kjøpt sånt rimeligst?  Bilen/lakken er såvidt jeg vet ikke behandlet av noe slag nylig, men planen er å ta der i løpet av en mnd tid. 

Skrevet

Bilnerden.no er som regel billigst.

Kan også legge til at biltema har utvidet bilpleie sortimentet sitt en del og har et par gode produkter.

Skrevet

Freakshow her inne har en enorm samling med diverse vaskegreier, han er veldig nøye når han vasker - send ham en pm hvis du lurer på noe, han bor i Sandefjord også ;)

Skrevet

Er du medlem av BMWCCN får man 10% på Scandicshine og Swissvax

Er man VIP medlem hos Detailersclub får man 10% på omtrent alle.

Bilnerden og Scandic er rimelige med en del forskjellig utvalg. 

Skal man ha Swissvax er Swissvax.no å anbefale da de har alt der.

Er ellers veldig fornøyd med Exint.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...