Gå til innhold

Bytte slepering på E39 - mye jobb?

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har byttet slepering på E39 facelift før?

Min "delte seg" når jeg skulle ta av gamle rattet, slik at den hvite kabelen fant ut i en krussedull. Fikk rullet den sammen så godt som mulig og klikka lokket på plass igjen. Kobla på nytt ratt og funket fint en stund. Men nylig fikk jeg en liten knekkelyd når jeg snudde om rattet, og det har begynt å lage en liten skrapelyd hele tiden når jeg vrir om nå. Alle knappene på rattet har også sluttet å funke, og airbaglampen har begynt å lyse. Så regner med at dette er sleperingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av med airbag, løsne plastdeksel under ratt, klipse av noen ledninger, av med ratt, så snur du rattet for å løsne av sleperingen.

har slepering fra 2000 m5 liggendes som fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gabz skrev:

Hmm, okei. Skal sleperingen sitte fast i rattet når det skal av? :P Har aldri skjedd på meg, haha.

På modeller tom 02/1999 så sitter slepering skrudd fast på rattet. Fra 03/1999 så mener jeg at den ikke gjør det. 

Ser ut som D.Toft tilbyr deg en potensielt korrekt del (03/1999 og nyere), men han gir deg demonteringsinstruksen for slepering på 02/1999 og tidligere (single stage) modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp ny slepering til min gamle E39 528 brukt fra Koed, betalte ca 400,- På den virket ingenting på rattet, pluss at airbag lyste og cruisecontroll ikke virket. Alt i orden etter bytte. Huske å koble av batteriet før du gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Før jeg setter igang, noen som har en DIY med bilder/video på demontering av sleperingen? Vil ikke fucke opp noe småting som sist slik at jeg blir sittende uten slepering/ratt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...