Gabz Skrevet April 24, 2016 Share Skrevet April 24, 2016 Noen her som har byttet slepering på E39 facelift før? Min "delte seg" når jeg skulle ta av gamle rattet, slik at den hvite kabelen fant ut i en krussedull. Fikk rullet den sammen så godt som mulig og klikka lokket på plass igjen. Kobla på nytt ratt og funket fint en stund. Men nylig fikk jeg en liten knekkelyd når jeg snudde om rattet, og det har begynt å lage en liten skrapelyd hele tiden når jeg vrir om nå. Alle knappene på rattet har også sluttet å funke, og airbaglampen har begynt å lyse. Så regner med at dette er sleperingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 24, 2016 Share Skrevet April 24, 2016 Antar den er defekt da ja. Mener den er bare å skru av og på. 2 skruer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 24, 2016 Share Skrevet April 24, 2016 av med airbag, løsne plastdeksel under ratt, klipse av noen ledninger, av med ratt, så snur du rattet for å løsne av sleperingen. har slepering fra 2000 m5 liggendes som fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 24, 2016 Forfatter Share Skrevet April 24, 2016 Hmm, okei. Skal sleperingen sitte fast i rattet når det skal av? Har aldri skjedd på meg, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet April 24, 2016 Share Skrevet April 24, 2016 2 timer siden, Gabz skrev: Hmm, okei. Skal sleperingen sitte fast i rattet når det skal av? Har aldri skjedd på meg, haha. På modeller tom 02/1999 så sitter slepering skrudd fast på rattet. Fra 03/1999 så mener jeg at den ikke gjør det. Ser ut som D.Toft tilbyr deg en potensielt korrekt del (03/1999 og nyere), men han gir deg demonteringsinstruksen for slepering på 02/1999 og tidligere (single stage) modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 24, 2016 Share Skrevet April 24, 2016 ja pokker, på min preface lå den på rattet. facelift på ratstammen ja- men prinsippet er likt i demontering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 24, 2016 Forfatter Share Skrevet April 24, 2016 Ja, okei. Hvis det er så enkelt som det så burde det ikke være noe problem Send PM med hva du skal ha for sleperingen din da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet April 24, 2016 Share Skrevet April 24, 2016 Kjøpte nettopp ny slepering til min gamle E39 528 brukt fra Koed, betalte ca 400,- På den virket ingenting på rattet, pluss at airbag lyste og cruisecontroll ikke virket. Alt i orden etter bytte. Huske å koble av batteriet før du gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 24, 2016 Forfatter Share Skrevet April 24, 2016 Se der, ja. Høres veldig likt ut det, ja 400 var aldeles ingen upris heller! Haha, hadde nok aldri turt å pelle ut noen airbager med batteriet koblet på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet April 30, 2016 Share Skrevet April 30, 2016 Har du bytta slepering nå? Ble det bedre.? Jeg har en veldig raslelyd i rattet når jeg svinger i lav hastighet. Alt fungerer på rattet ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 30, 2016 Forfatter Share Skrevet April 30, 2016 Ikke byttet enda, nei. Må bare få penger inn på konto før jeg får kjøpt av Toft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2016 Før jeg setter igang, noen som har en DIY med bilder/video på demontering av sleperingen? Vil ikke fucke opp noe småting som sist slik at jeg blir sittende uten slepering/ratt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 Denne blir delt på M5board: http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1807368-E36-M3-Steering-Wheel-on-a-Pre-03-99-E39-Car Da får du hvert fall se ca. hva det går i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2016 Så den der, men var så vag. Men om jeg husker riktig og det ser ca slik ut, så er det vel bare å skru ut de 4 Torx-skruene og dra rett av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 13, 2016 Share Skrevet Mai 13, 2016 Juppjupp. Sjekk her, helt i slutten : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå