Alexander Pabsdorff Skrevet April 28, 2016 Share Skrevet April 28, 2016 Hei! Jeg sliter med bilen min. Når jeg skrur den på, så står den på ca. 1000RPM. Men, plutselig så går den ned til 500RPM ish, og rett opp igjen. Dette skjer flere ganger med 10-15sek mellomrom ellernoe. Hva kan være feil her? Finner ikke noe vakuum lekkasje på utsiden av innsuget, men har ikke sjekket under innsuget enda. Noen som veit åssn slanger man skal sjekke der? Evt. om det kan være noe annet? Har prøvd å fjerne kablene til luftmassemålerer, men da vil ikke bilen mer. Så, det tyder vel på at den er i orden? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 28, 2016 Share Skrevet April 28, 2016 Sjekket med startgass eller bare visuelt? Kan være tomgangsregulatoren som er sotet ihjel eller en sensor som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Pabsdorff Skrevet April 28, 2016 Forfatter Share Skrevet April 28, 2016 Gått over med startgass, å sprutet der jeg kan sprute! Har å sjekka den belgen mellom innsug og luftmassemåler, å der var det heller ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 28, 2016 Share Skrevet April 28, 2016 Har dette noen sammenheng med at vifta starter samtidig som den dropper rpm? eller om at dynamoen smekker til med ladespenning samtidig? ( mål spenning på batteriet ) Ellers er jeg enig med E.C, tomgangsregulator er ganske standard om bilen har trilla rundt 200k. Sjekk også bolter på innsuget og om gasspjeldet er fullt i sot og avleiringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 29, 2016 Share Skrevet April 29, 2016 Jeg hadde engang en E36 318i (M43), med noe som høres ut som samme problem. Da var det hull/sprekker i innsugsbelgen som var feilen, en kjent svakhet på disse, men den hadde du sjekket... Ellers har E.C. gode forslag. Tomgangsregulator, lmm, lambda er "kjente feil" på E36. Med "kjente feil" mener jeg at det er deler som i mange tilfeller må byttes med tiden. Du får kjøpt slik lmm-cleaner, en spray for å rense sensorne på lmm. Jeg prøvde dette på en Mercedes w202 og det funket, verdt et forsøk da det ikke koster mye for en slik spray. Jeg byttet riktignok etterhvert lmm for å være på sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå