Gå til innhold

Min BMW 520d xDrive | H&R | 20" M550d | Eksos?

Share

Anbefalte innlegg

Sendte i dag en mail til BMW forhandler ang BMW Performance Chip. Svaret jeg fikk var ikke som jeg håpet på.....:? Fikk en mail fra de som var videresendt, mest sannsynlig fra BMW. 

"Hello to you all,

It brakes my heart to announce the following regarding the Powerkits for all B47 20d engine.

Increased efforts have been made to realise an engine power increase of the B47D20O0 from 140kW / 400Nm to 151kW / 430Nm with positive results. However, the durability of the drive and engine power increase cannot be realised when the additional power has been achieved.

According to our / product management’s estimation, this also applies to the products offered by our competitors. By using this Power Kit, there is a high risk of component failure in the drivetrain area or exhaust system. To ensure customer satisfaction and the BMW Group quality assurance, we highly recommend advising customers and dealers against the installation of any aftermarket power kits for the B47D20O0 engine products.

Please be adviced not to recommend other chip or tuning of any kind as even if it is not our products, it will still have an negative effect on the BMW brand and customer satisfaction.

After considering all criteria, a Power Kit for 20d models cannot be offered at this moment."

Tviler ikke på det de sier, men er det noen som har mottatt samme informansjon...? Mener å ha lest så forskjellig ang chipen til nymotoren B47.

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var spesielt å lese, men har kommet over noe på tyske forum der jeg tror de mener det er et problem med avgassene. Mulig det er noe de ikke vil fortelle. Jeg kunne tenkt meg det samme i min F20..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fupsaker skrev:

Det var spesielt å lese, men har kommet over noe på tyske forum der jeg tror de mener det er et problem med avgassene. Mulig det er noe de ikke vil fortelle. Jeg kunne tenkt meg det samme i min F20..

Merkelig ja. Har lest på andre innlegg her inne at de har fått bekreftet at det vil komme chip så jeg ble veldig usikker hva som er riktig. Får høre med noen flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre fått samme svar fra min forhandler også. 

Jeg har også hørt de har (i tillegg til dette) fått utfordringer rundt utslipp og avgasser. 

Frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kommet meg hjem fra jobb! Dro rett på posten og fikk hentet ut en del pakker som lå og ventet på meg :)

Blant annet: 

- Div nødvendig vaskemiddel (4L Prickbort, 5L P21 Gel, CG Maxi Suds 2, vaskesvamp++)
- xDrive emblem
- 50mm H&R bolter samt Supersport 20 mm spacere
- BMW Norge sine skiltplater.
- Svart N-merke på skiltene. Litt usikker om jeg likte dette - men får kjøre litt så får vi se om det kommer seg ;) 

Sommerdekkene ble så montert. Hadde 15mm spacer bak og disse satt noe helt forderdelig fast, men fikk de av til slutt. Monterte så 20 mm spacer bak og det passet meget bra synes jeg. Prøvde å sette de 15 mm spacerene forran, men de ble for mye. Glemte å ta bilde...10mm eller 12 mm vil passe perfekt. 

Bilen var helt nyvasket men etter 50 km med kjøring i regn så den ikke ut! 

Planene er stor vask i helgen samt legge voks på bilen.

Noen kjappe dårlig mobilbilder: 

2016-05-12_19.36.04.jpg2016-05-12_19.36.44_HDR.jpg

xDrive emblemet ser nesten skeivt ut her, men er helt beint om noen skulle lure....

2016-05-12_19.36.19.jpg

Trenger 10-12 mm spacer forran. 2016-05-12_19.37.24.jpg

2016-05-12_19.35.45.jpg2016-05-12_20.21.45_HDR.jpg

Vinterfelgene får seg en runde med P21 Gel2016-05-12_19.42.29_HDR.jpg

Vel....Nå mangler jeg frontlippe og LCI grillen til M5. 

Har sett litt på denne leppen, samt M-performanceleppen. Noen meninger? :)

s-l1600.jpgmperformance.jpg

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bra! Synes definitivt Performance frontleppen kler bilen best :) Ville kanskje vurdert Performance-diffuser bak også? Synes den er ltit mer spennende enn den originale.

Som nevnt, om du ikke skal bruke de 15mm spacerne dine til noe annet så send meg en PM med pris og produsent så er jeg muligens interessert ;) Jeg har noen 10mm, men vil beholde de til vinteroppsettet, ellers kunne vi sikkert byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12. mai 2016 at 21.50, Gorg skrev:

Meget bra med sommerfelgene på!

Svært hissig front :) 

@Fahad har vel en av de du nevner, husker ikke i farta. Men den passer veldig fint

Ble veldig bra det! Sitter perfekt. Som jeg nevner, så trenger jeg noen spacere forran før jeg er i mål :) 

12 timer siden, Walkabout skrev:

Dette ble bra! Synes definitivt Performance frontleppen kler bilen best :) Ville kanskje vurdert Performance-diffuser bak også? Synes den er ltit mer spennende enn den originale.

Som nevnt, om du ikke skal bruke de 15mm spacerne dine til noe annet så send meg en PM med pris og produsent så er jeg muligens interessert ;) Jeg har noen 10mm, men vil beholde de til vinteroppsettet, ellers kunne vi sikkert byttet.

Ja, enig i det du sier! Jeg synes og den andre tar seg bra ut..iallefall på bildene, så får gå litt i tenkeboksen før jeg tar en avgjørelse. Diffuser bak kan fort hende kommer på om jeg går for m-performance leppa forran :)

Tanken var å beholde de selv da de passet ganske bra med vinterhjulene mine, men spacerene ble dessverre solgt idag, da en kompis av meg trengte de asap før helga. Det kom han selvfølgelig på etter GS stengte butikken, så sånn ble det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært stille her en stund nå, men tok meg en runde med bilvask og nøye vask + voksing av vinterfelgene. 

Forresten, så har jeg bestilt M-Performance leppe forran. Var 1 mnd leveringstid, men det gjør ingenting da jeg er på jobb :) 
Tenker å lakkere denne i bilens farge, noen meninger?

Bilder!

IMG_1401.jpg

Runde med Korrosol + tannkost. Effektivt!

IMG_1404.jpg

Legging av Swissvax Autobahn

IMG_1405.jpg

IMG_1406.jpg

Resultatet ble meget bra :) 

IMG_1409.jpg

IMG_1410.jpg

Stuvet bort og lagret, før vintersesongen! 

IMG_1412.jpg

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med tanken å montere M550d-eksos på bilen. Gjør seg utrolig på bilen! Sendte en forespørsel på tilbud hos BMW-forhandler men synes prisen var i meste laget. Så ble igjen litt usikker om det er verdt utseende så mye...:-( 

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det, klarer ikke helt tanken på i kjøre rundt i en "fake" 550. Må jo være litt flaut hvis du kommer i snakk med noen som vil spørre deg noen om 550'en og så må du se ned om mumle at det bare er en 520. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...