Gå til innhold

Bmw e-46 kræsj (hjelp)


EspJoh97
 Share

Anbefalte innlegg

Greide å kræsje forrige uke. Og lurte da på om noen her inne har peiling på hva som må til for å få fikset den? Og hva det evt. koster? Er redd for at ramma/vangen har blitt skeiv, har hørt at det blir dyrt hvis man skal få det ordentlig igjen. Har hatt bilen i 3 måneder og kjøpte den for 48000kr. Noen som vet om det er håp??

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig å fikse. Om det er verdt det er jo en annen sak. Blir nok en hel del arbeid for deg selv med demontering og montering, pluss at du kanskje må betale for å få målt og rettet rammen.
Er glipen mellom dørene lik mellom alle dører og på begge sider? 

Om du er heldig er det bare å skifte skjerm, panser og montere ny lykt, så kan du kjøre videre, men det har en tendens til å dukke opp flere feil når man begynner å skru :) 

Om rammen er skjev ville jeg bare solgt den videre som reperasjonsobjekt og fått litt kroner inn, for alternativet er å legge ned masse arbeid og endel penger for å kanskje få en bil som er verdt det samme som du legger ut i rep. Da er det bedre å droppe arbeidet å kjøpe seg en annen bil istede.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt mer på bilen i dag og det virker som at det er mindre skade enn det jeg hadde trodd. Tror jeg bare må bytte panser, side kåpa, lykt, frontfanger, bærearm, endeledd og stabilisatorstag. Og har funnet en helt lik delebil på høggern med defekt motor, så da kan jeg få tak i noen deler derfra. Har ikke noe erfaring ved å skru bil, så har ikke særlig peil på det. Men skal ta av noen kåper og hjulet og sånn i morgen så får jeg se om det er noe mer som dukker opp. Utifra det jeg kan se selv ser ikke ramma skeiv ut heller. Men burde nok få noen til å sjekke det. Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst unngå å kjøpe ny da jeg ikke har så mye penger å bruke på ny bil. Og tenker derfor hvis det vil koste meg 20k å få fiksa den, vil jeg heller det enn å bruke 20k på en dårligere bil. Men hvis det vil koste mer å få fiksa den, da blir det nok å få solgt den som repobjekt. Men hvor mye tenker dere jeg kunne ha fått for den som repobjekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du selger den som delebil eller i deler på finn kan du få 10-25k. Kansje det er bedre enn å fikse. 

Er redd for at det ikke bare er å skru på nye deler. Fester/stolper og bjelker osv kan være vrid, noe som gjør jobben 10x verre. 

Byttet selv 2 dører etter å ha blitt påkjørt. B-stolpen er vrid, noe som nå gjør at fremdøren er litt for lav, mens bakdøren er litt for høy.

Endret av ErRihm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ErRihm skrev:

Hvis du selger den som delebil eller i deler på finn kan du få 10-25k. Kansje det er bedre enn å fikse. 

Er redd for at det ikke bare er å skru på nye deler. Fester/stolper og bjelker osv kan være vrid, noe som gjør jobben 10x verre. 

Byttet selv 2 dører etter å ha blitt påkjørt. B-stolpen er vrid, noe som nå gjør at fremdøren er litt for lav, mens bakdøren er litt for høy.

Ah sant det. Jeg får se i morgen når jeg får starta og demontere litt. Ser vel da om noe er skeivt og om det evt vil bli kødd å få nye deler til å passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
23 timer siden, tennbrikket skrev:

Så bra, ser mye bedre ut nå og,  men er litt nysgjerrig på hvor mye du endte opp med å koste på den.

 Er helt klart forståelig om du ikke ønsker å dele det. 

Takk! Kom vel på ca 15k i deler og lakkering. Og skrudde selv, så ble egentlig ikke så gærent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...