Gå til innhold

MiniMs E60 M5


 Share

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering etter jeg ble ferdig med vaskejobben. Nå er den parkert godt i garagen igjen så får jeg bare se om jeg får tak på rådelager et eller annet sted før jeg bruker den så mye mer. Har prøvd å kontakte BE bearings angående de lagerene med større klaring og på siden deres har de nå oppdatert med "backorder" og levering i november i steden for juli så vet ikke helt hva som skjer der :(

 

 

 

 

 

 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt generell post i dag, men ble en oppgradering i vaskeutstyret til bilene i dag :) 

Skulle egentlig ha meg ny foam kanon til fomaen min i dag, men kom hjem med ny 3/4 vannslange og en foma c23 1610 vasker :D 40bar mer og 200liter/t mer vann enn den jeg hadde. Fikk prøve en vasker med 12meter stålarmert slange med svivel på lansen (ettermontert) å ble helt solgt. Slangen på gamle vaskeren min var 3-4 meter og har kjip fiberarmering slik at den uansett hva jeg gjør vil legge seg opp etter bilsiden. Måtte også hele tiden flytte vaskeren rundt for å rekke rundt bilen. Nå med 12meter slange rekker jeg rundt hele, slangen ligger fint uten snurr pga svivel og ingen rare bøyer pga stålarmering.

Kan absolutt anbefale proffia.no i Bergen som ligger langt under konkurrentene i pris på vaskeren i seg selv samt at de lagde en custom løsning til meg med svivel på lansen noe man kan glemme å få gjort på obs/jernia/jula osv tror jeg..

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en secondary air pump feilmelding og kjørte derfor igjennom prosedyren  til ISTA på testing av denne i dag. Jeg kom først til en gåen 50A sikring i størrelse elefant og når jeg lasket over releet ihht til testprosedyre var der ingen lyd (med ok sikring) etter bare en kort 1sec puls så jeg gjorde ikke mer med det. Må ha ut pumpen for å se hva som er galt med den. Er det noen som vet om disse bruker å ryke slik at jeg bare skal bestille meg en ny pumpe med en gang? Reiser på jobb i morgen og blir borte til fredag så har ikke tid til å forske mer på det i dag.. 

 

Jeg stusset også litt på at sikringsplass 4 var tom. Dette skal i følge ISTA være en 40A sikring til "Active steering". Jeg synst at rattet blir merkbart tyngre når jeg trykker på EDC-I/II knappen. Kan denne være til noe annet og at jeg har feil skjema? Var ingen kursfortegnelse i bilen så jeg brukte bare det jeg hadde på pcen (med riktig VIN i programmet så skal være til riktig bil). Det var også satt en 50A sikring i holderen til luft pumpen og den skal være 60A i følge skjemaet..

IMG_1845.JPG

IMG_1846.JPG

IMG_1843.JPG

IMG_1844.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir merkbart tyngre på rattet av andre ting enn active steering i M5. Avhenger av kjøremodus og hvilke knapper du har inntrykt. Så lenge det ikke er en kabelsko i den øvre delen av sikringen så skal det ikke være noe der.

 

De sikringene der har jeg aldri funnet noe annet sted enn hos forhandler, har lett overalt. Så hvis du finner de annet sted så let me know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fredrik 90 said:

Ser iallfall ut som denne får godt stell :) Men du har ikke vurdert andre felger, originale M5 felger f eks? Blir litt cleanere look da..

Prøver på det :) 

Joda. Jeg har faktisk laget en "kjøpes" tråd her inne for originale M5 felger. Jeg synst ikke disse felgene passer noe bra på bilen :S har ikke kommet over noen enda, men har forsåvidt ikke dårlig tid heller. Synst de originale felgene gjør seg godt på bilen så tror ikke jeg vil ha noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SweetBMW said:

Den blir merkbart tyngre på rattet av andre ting enn active steering i M5. Avhenger av kjøremodus og hvilke knapper du har inntrykt. Så lenge det ikke er en kabelsko i den øvre delen av sikringen så skal det ikke være noe der.

 

De sikringene der har jeg aldri funnet noe annet sted enn hos forhandler, har lett overalt. Så hvis du finner de annet sted så let me know.

Jeg fant en post av saltkjelen her inne der han sa at active steering ikke var tilgjengelig som ekstrautstyr på M5. Trodde skjemaene i ISTA var generert etter hva bilen var utstyrt med så tenkte rett og slett ikke over dette. Tipper det er som du sier ja, ingen kabel inn på den :)

 

Ok da får det bli tur dit over helgen. Skal plukke ned pumpen i dag og benk kjøre den for å se hva som er galt. Har googlet det litt og sett forskjellige grader av havari på pumpen. Tror det er en form for glidelager så må se hva som har skjedd der. Om det er mulig å maskinere nytt lagerhus så er det mulig jeg setter cnc fresen i gang og maskinerer nytt lagerhus med plass for kulelager. Tenker bare litt høyt her, men det ser ut til at disse feiler ofte og da er det bedre å skifte to lager til 2-300kr enn en pumpe til 4000kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med reservedeler24.co.no? 

Jeg fant pierburg luftpumpe der (sto pierburg på den originale fra BMW også) der til 1500kr og den koster 4000kr hos GS.. Er litt reservert mot å handle uorginale deler, men denne er trossalt i fra samme produsent som BMW bruker så da kan det vel ikke ha noen betydning? 

 

http://www.reservedeler24.co.no/pierburg-965553.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Alpejohn var det ikke der du handla en del fra? :)

og angående uorginale deler så vil jeg si at hvis det er samme navnet på delene så er det veldig innafor :)
blir jo som å kjøpe Orginale bmw forstillings deler kontra Lemforder. er jo akkuratt samme delen bare uten bmw merket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale så slik ut og har dønn rustet/låst hjul. Fant ut at det ikke er mulig å lage noe bedre løsning på opplagring på det heller siden dette er bruk og kast vifter ^^ 

Bestilte den her som er samme merke og har samme original nummer som den som står i bilen. 1875kr inkl mva mot 4000kr hos GS for original (3500 for erstatningsdel) var såpass stor forskjell at jeg ikke klarte å la være. kjøpte med Zimmermann bremseskiver og nye klosser til X5en samtidig for å få gratis frakt og da kom jeg akkurat i 2800kr+mva :)

http://www.reservedeler24.co.no/pierburg-965553.html

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...