Gå til innhold

MiniMs E60 M5


 Share

Anbefalte innlegg

49 minutes ago, stoltbmwelsker said:

Angående rådelager dilemmaet du skrev for litt siden. Har du prøvd å kontakte redish motorsport? De er spesialister innen m biler og forbedring av disse. :) 

De kjenner nok godt til det. De har til og med en egen side om det :) http://www.redish-motorsport.com/E60E61M5S85ConrodBearingShells.html

 

Jeg har også vært i kontakt med BE bearings angående deres lager og fått et svar på hvorfor deres lager er bedre (i følge dem). Kan poste det her om noen er intressert..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått montert pumpen i fra Autodeler.co.no. Delene kom etter en uke og jeg fikk pumpe+zimmerman bremseskiver og klosser til X5n til samme pris som kun pumpen hos GS :) Den så helt identisk ut som den som satt i fra BMW med unntak av bmw logoen (fortsatt pierburg) så håper den fungerer. Har kun hatt varm bil i dag så har ikke fått startet opp for å høre om den faktisk går enda. Sikringer hadde de hos Mekonomen. 

 

I dag når jeg var på mekonomen så sto det en F10 M5 mattblå utenfor og 5 minutt etterpå når jeg kjørte til shell for å tanke litt så sto det en E92 M3 på tomgang der. Kjørte forbi en messe i åsane også (samme turen) og det sto det jammen en M5 parkert også. Virker som det virkelig var luftedag for biler i dag i Bergen :) Litt skyldig der selv siden jeg ikke har kjørt den på lenge pga alt regnet. 

 

Fant også perfekt parkering på kjøpesenteret i dag. Hater å stå i trange lommer, men denne var helt innafor! 

 

IMG_1985.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det forekommer, men prøver helst å unngå det. Må jo vaske den etterpå da :D Til vinteren lurer jeg på å få tak i en E28 eller noe lignende så jeg har noe bed bakhjulstrekk å leke med. Tror ikke jeg har samvittighet til å ta M5en. 

Slettet alle feilkoder og tok meg en prøvetur på en mil nå. Ingen koder når jeg kom tilbake så da er det håp for at dette er i orden nå :D Klarte ikke å høre at pumpen gikk i starten, men det er vel gjerne normalt når de er nye. Noen som vet om man kan aktivere pumpen via INPA? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser den :P Blir lite kjøring på deg så mye som det regner her hos oss da :lol: E28 er fine biler de :) En med stor motor da? Eller bytter du motor hvis du finner en 518 eller 520 for eksempel?

Må jo leke med M5en og! :o Har godt av litt lek hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det blir ikke det :D Nå hadde den vel stått en god uke siden sist den var i gang. Ja E28 og E30 er nydelige :) Motor har egentlig ikke så mye å si på den om vinteren. Må bare ha det såpass at det klarer å slite løst baken. Må egentlig ha en bruksbil til også til sommer bruk siden jeg ikke får meg selv til å parkere denne på flyplassen. Står jo mye finere biler der oppe hele tiden så det er jo bare noe psykisk, men er så forbanna surt å komme til ribba bil etter å ha vært på jobb.. 

Såklart, men ikke på vinteren i saltlaken. Trenger ikke snø og is for at det skal være glatt for den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Ja er fine de, men er i grunn mer en 5-serie fan en 3-serie, så E30 er liksom ikke så ekstremt høyt på listen min hehe. :P Nei det er sant nok, jeg hadde en del morro med E34en min nå i vinter, er bare en 520i med åpen diff, men fikk til mye rart med den for det.

Mye ute å flyr da siden du må sette fra deg bil der? E70en då? Men ja, har sett det står litt av hvert der oppe :P

Nei saltlaken får du spare M5en for :P Er noe dritt. Alt for mye av salting her.

Ja en M5 skal nok slippe ganske lett på tørr asfalt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye og mye, men det blir fort 2-3 ganger i måneden. E70n er i bruk av samboeren min når jeg er borte. Ja jeg har sett M5, RS4, RS6, div porsche, RRS, RR, X6 osv osv så dette er for en helt normal bil å regne mot mye av det andre som står der :DDet er vel egentlig en helt vanlig bil etterhvert også nå som den har begynt å dra på åra, men for meg er E60 M5 noe spessielt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt dårligere samvittighet for å bruke en E28 om vinteren enn denne M5en. Vil nå si at M5en tåler vinterbruk langt bedre, skal du ha vinterbil så ville jeg valgt en billig E39 fremfor en klassiker det nesten ikke er flere igjen av....

Hvordan går felgjakten forresten, letet ikke du etter originale M5 hjul til denne? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja men fordelen med E28 er ingen årsavgift og lav forsikring ;) Perfekt som en slik bil. 

Felgjakten går heller dårlig. Jeg har fått et tilbud om M167 felger, men klarer ikke helt å slå i fra meg M166. Synst de "hører til bilen" selv om M167 også ble levert på M5. Tenker fortsatt på M167 og har sett myyyye på bilder, men vi får se.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...