MikkeM Skrevet Mai 22, 2016 Skrevet Mai 22, 2016 Hei. Skal selge originalfelgene til min F11. I disse hjulene sitter det dekktrykksensorer (tror jeg). Eller sitter de andre steder? Må jeg ta av dekkene for å få av sensorene? Når jeg evt har tatt dem av/ ut, er det viktig at den sensoren som sitter på venstre forhjul også må sitte på venstre forhjul osv når de monteres på nye hjul? Mvh Mikke
Otis Skrevet Mai 22, 2016 Skrevet Mai 22, 2016 Jeg vet ikke om du har slike sensorer, men om du har så sitter de inni dekket/felgen og dermed ikke mulig å nå uten å ta av dekket. Kan ikke tenke meg at de er lokasjonsbestemt, men jeg kjenner ikke til dette godt nok.
MikkeM Skrevet Mai 23, 2016 Forfatter Skrevet Mai 23, 2016 Ok, takk for svar. Er det mulig å deaktivere hele systemet, eller må jeg ha disse dekktrykksensorene? Er jo litt irriterende med konstant varsellampe og varsellyd ved oppstart..
Kjennern Skrevet Juni 6, 2016 Skrevet Juni 6, 2016 Når er bilen produsert? Mener eldre F10 og mulig dette gjelder F11 også, ikke har dekk trykk sensor men måler via ABS. Var slik på 2011 F10 jeg hadde. På nyere modeller er det sensor i ventilen. Da får du opp dekktrykk også. Disse er dyre. Fort 1000-1500 pr stk. Sikkert mulig å kjøpe billigere på nett.
Anathema Skrevet Juni 7, 2016 Skrevet Juni 7, 2016 Dekktrykksmonitor var ekstrautstyr, kode 2VB. Runflat indicator (via ABS) var standardutstyr.
MikkeM Skrevet Juni 7, 2016 Forfatter Skrevet Juni 7, 2016 Bilen er produsert i 2010, men er en 11 modell. Den har tpms som ekstrautsyr, kode 2VB, som nevnt over. Har fått montert Cub dekktrykksensorer i de nye hjula, men sliter litt med å finne noen som kan programmere dem til bilen.. Skulle gjerne ha deaktivert hele systemet men det tror jeg ikke går.
Maxmek Skrevet Juni 7, 2016 Skrevet Juni 7, 2016 Jeg monterte nye dekktrykkmålere i vinterhjula, og trengte ikke å kode eller programmere noe som helst for at de skulle virke.
Kjennern Skrevet Juni 8, 2016 Skrevet Juni 8, 2016 Skal holde å gå inn på iDrive og nullstille tpms under service meny.
Otis Skrevet Juni 8, 2016 Skrevet Juni 8, 2016 Problemet er vel når man skifter til andre TPMS enheter som ikke har vært koblet mot din bil før. Da må man inn med diagnose/rett utstyr for å ordne dette.
MikkeM Skrevet Juni 8, 2016 Forfatter Skrevet Juni 8, 2016 6 timer siden, Otis skrev: Problemet er vel når man skifter til andre TPMS enheter som ikke har vært koblet mot din bil før. Da må man inn med diagnose/rett utstyr for å ordne dette. Ja, det er det jeg tror. Bilen finner ikke de nye uoriginale hvertfall. Mulig den hadde funnet dem automatisk hvis de hadde vært originale.. ? Snakket med Dekkteam på Alnabru i dag. De selger Cub sensorer og var helt sikre på at de kunne kode sensorene til bilen. Satser på at de får ordnet det på fredag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå