Gå til innhold

H&R 3cm senkefjær eller H&R Monotube Justerbar Coilovers til BMW E63?


Kevbox
 Share

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å senke bilen (630i på 57.000 km) men er litt usikker på hva jeg skal velge. H&R 3cm senkefjær eller H&R Monotube Justerbar Coilovers? litt redd at bilen skal bli aaaaalt for stiv. Sitter på 19" felger. 

Noen sier tar full sett, pga om jeg tar fjærer blir de originale fortere slitt ut og da må jeg nesten kjøpe nye uanz.

Skal til Hamburg neste uke og får både settet, fjæer og montering billigere enn her hjemme.

 

Håper på anbefalinger/svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senket Z4en min med H&R fjærer på originaldempere da den var gått nesten 20k. Nå har den gått rett over 60k og har enda samme demperne. Dette inkluderer også litt banekjøring. Blir nok bytte til neste sesong. Da blir det høyst sannsynlig Monotube.

Forrige bruksbilen jeg hadde (MINI) senket jeg også med H&R på originaldempere. Denne hadde jeg kun i halvannet år, men funket meget bra. Nye bruksbilen skal også få samme oppsett.

Min mening er; kjør på hvis du ikke skal justere og mener kun fjærer senker nok. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig, så da mener du at jeg evt. kan begynne med kun fjærer og så gå videre til step 2 ettehver med coiltubes (om det skjer noe med dempere eller det beginner å bli slitt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E87 118d hadde gått 175 000km da plutselig den ene fjøra knakk foan.. Endte med at jeg kjøpt to ny originale fjører til den og brukte de gamle demperene siden de virket stramme og fine.. Det tok ca 3 mnd så var begge frem demperene helt slappe.

Kjøpte da 4 nye dempere.. Bilstein B6 Sport. Den er en monotube opp/ned demper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...