Gå til innhold

Hvordan få Bmw til å annerkjenne/finne gåent lager?


Daniel80
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på tur gjennom Sverige og Dannmark med F11`en min og på motorveien hører vi veldig tydelig resonanslyd når vi cruiser i 120-140Km/t. Ikke helt jevn resonans, men duringen pendler litt som en sinuskurve. Meget slitsomt i lengden. Etter en stund fant jeg ut at den forsvinner helt når jeg svinger mot venstre, og kommer tilbake når jeg kjører rett fram eller svinger til høyre. Tenker derfor at det muligens er hjullager på venstre side bak.  Bilen har kjørt 125000km, og jeg ønsker å få fikset dette på nybilgarantien som varer 2 måneder til.

Problemet: Leverte bilen til Bmw og ba de finne ut av hva som var galt, og de sier at de ikke kan finne noen durelyd. De har prøvd bilen i 80km/t og sier de ikke kan teste på andre måter. Jeg VET jo at det er en lyd der, og mener Bmw må finne enn annen måte å finne det på når de ikke kan kjøre bilen over 80km/t, men de nekter for at de kan gjøre noe annet, og sier jeg får komme tilbake når lyden er så ille at de kan høre den i 80km/t.  Det betyr at jeg må kjøre enda en langtur med durelyden, og kanskje vente til nybilgarantien er over før jeg kan få det skiftet , og dermed må betale selv.  

Er det noen som har forslag til løsning?  Hvordan få BMW til å annerkjenne/finne durelyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få med deg en tekniker på prøvetur og kjør selv i 120-140kmh, skjønner godt at de ikke vil det selv.

Ett annet alternativ er å kjøre bilen på bukk, det gjorde vi ofte da jeg jobbet på Bmw. Da kan man ha så høy hastighet man vil uten å være redd for bøter og lappen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å prøvekjøre bilen i 140Km/t , for det har jeg jo allerede gjort. Vet at det er en resonanslyd/durelyd, men det er umulig å si hvor den kommer fra. 
Å kjøre bilen på bukk nekter de, så da må jeg evt finne ett annet verksted som er villig til å gjøre det, og få Bmw til å betale for det (noe de antagelig også nekter å gjøre). De viser rett og slett ingen interresse i å finne eller utbedre problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort det ja, men har teknikeren til BMW  hørt denne lyden? Om han blir med og hører lyden så må de vel feilsøke på dette?

Jeg hadde et ligende på problem på en RS2 engang og da oppstod problemet ved rundt samme hastighet som du sier, men det forsvant over 160 igjen. Det var rett og slett noen skruer som manglet på et deksel under. Kunne aldri forestilt meg at de lagde så mye lyd, men det skal ikke alltid mye til å høy hastighet. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da jeg kjørte med min e39 med nye sommerdekk på. Var brennsikker på at begge framlager var defekt, men det viste seg at det bare var en litt spesiell asfalt type og i en spesiell hastighet lyden oppstod. Lyden forsvant også ved svinging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...