eskildb Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 Airbaglampa lyser i dashbordet. Har vært inne på flere forskjellige verksteder (inkl.merkeverksted) for å ta diagnose, men ingen av verkstedene får kontakt med bilen. Alt av elektronikk fungerer ellers. Noen som har har vært borti dette problemet før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 (endret) Hvis du har eldre bil en 2000 moddel så har du 2 diagnoseuttak på bilen din. En i motorrommet og en under ved rattstammen. Kan være at verksted har tatt feil av dette, og det er ikke første gangen det skjer Endret Juli 6, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2016 32 minutter siden, vegard89 skrev: Hvis du har eldre bil en 2000 moddel så har du 2 diagnoseuttak på bilen din. En i motorrommet og en under ved rattstammen. Kan være at verksted har tatt feil av dette, og det er ikke første gangen det skjer Glemte å nevne at det er en 2002 modell, så har vel bare en kontakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 Så det vil si du har to kontakter. En stor OBD og en liten OBD2. Man får ikke kontakt med hjernen (abs bla) hvis man plugger i feil kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2016 Hvor finner jeg kontakten i motorrommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 Dette skjedde når jeg skulle ta diagnose av e46 til en kompis. Han hadde bare en odb2 kontakt og jeg fikk ikke kontakt med bilen uansett hva jeg gjorde. Etter en del forsøk så brandt faktisk odb kontakten til pcen opp. Fant aldri ut hva problemet var Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2016 1 time siden, stoltbmwelsker skrev: Ser ikke sånn ut hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2016 Noen som har oversikt over hvor ledningene fra obd-kontakten går inn på ecu, hvilke pins? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 Hvis du har 2002 mod så er jo det utelukket. Da har du ingen diagnoseuttak i motorrommet. Facelift har kun obd2 under ved rattstammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 4 minutter siden, vegard89 skrev: Hvis du har 2002 mod så er jo det utelukket. Da har du ingen diagnoseuttak i motorrommet. Facelift har kun obd2 under ved rattstammen. ikke nødvendigvis. Finnes også facelift med begge deler Men hvis ikke er det bare å begynne å feilsøke ledningsnettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 Har samme baluba på min E36. Da jeg skulle slette airbagfeil koblet jeg meg bare rett på modulen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Juli 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2016 13 minutter siden, stoltbmwelsker skrev: ikke nødvendigvis. Finnes også facelift med begge deler Men hvis ikke er det bare å begynne å feilsøke ledningsnettet. Noen enkle tips til hvordan jeg går frem med feilsøkingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 9, 2016 Share Skrevet Juli 9, 2016 (endret) On 6.7.2016 at 23.42, stoltbmwelsker skrev: ikke nødvendigvis. Finnes også facelift med begge deler Men hvis ikke er det bare å begynne å feilsøke ledningsnettet. Må i såfall være første facelift som kom da? Fordi både 2002 og 2003 modellene jeg har vært borti har kun obd2 under rattstamme. Endret Juli 9, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juli 9, 2016 Share Skrevet Juli 9, 2016 I år 2000 byttet BMW fra obd1 til obd2, 2000 mod er siste produksjon med biler som skal ha to obd kontakter. Hadde selv en 2000 318, der var det en kontakt under dashbordet og en i motorrommet. På min 2002 320 er det kun en under dashen vegard89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå