Gå til innhold

Får ikke tatt diagnose E46 320d

eskildb
 Share

Anbefalte innlegg

Airbaglampa lyser i dashbordet. Har vært inne på flere forskjellige verksteder (inkl.merkeverksted) for å ta diagnose, men ingen av verkstedene får kontakt med bilen. Alt av elektronikk fungerer ellers. Noen som har har vært borti dette problemet før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har eldre bil en 2000 moddel så har du 2 diagnoseuttak på bilen din. En i motorrommet og en under ved rattstammen. 

Kan være at verksted har tatt feil av dette, og det er ikke første gangen det skjer :)

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, vegard89 skrev:

Hvis du har eldre bil en 2000 moddel så har du 2 diagnoseuttak på bilen din. En i motorrommet og en under ved rattstammen. 

Kan være at verksted har tatt feil av dette, og det er ikke første gangen det skjer :)

Glemte å nevne at det er en 2002 modell, så har vel bare en kontakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde når jeg skulle ta diagnose av e46 til en kompis. Han hadde bare en odb2 kontakt og jeg fikk ikke kontakt med bilen uansett hva jeg gjorde. Etter en del forsøk så brandt faktisk odb kontakten til pcen opp. Fant aldri ut hva problemet var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, vegard89 skrev:

Hvis du har 2002 mod så er jo det utelukket. Da har du ingen diagnoseuttak i motorrommet. Facelift har kun obd2 under ved rattstammen. 

ikke nødvendigvis. Finnes også facelift med begge deler :) Men hvis ikke er det bare å begynne å feilsøke ledningsnettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

ikke nødvendigvis. Finnes også facelift med begge deler :) Men hvis ikke er det bare å begynne å feilsøke ledningsnettet. 

Noen enkle tips til hvordan jeg går frem med feilsøkingen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.7.2016 at 23.42, stoltbmwelsker skrev:

Må i såfall være første facelift som kom da? Fordi både 2002 og 2003 modellene jeg har vært borti har kun obd2 under rattstamme.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...