ESER Skrevet Juli 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2016 26 minutter siden, minim skrev: Kan den resettes med ista-d og dcan kabel? I så tilfelle kjører jeg muligens forbi deg om noen dager og har med kabel og laptop i bilen Har aldri nullstilt dette før da, men du kan få låne utstyret på egen risiko om noen her gir en forklaring på hvordan. Hehe.. Jeg har aldri rørt sånt utstyr😀 Men kan du noe av det andre jeg la ut i "Koding og diagnose"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 har gjort koding både på E60n og E70n min før, men er generelt litt skeptisk til å gjøre det på andre sine biler om noe skulle gå galt. Når jeg gjør mer enn helt basic diagnose så bruker jeg også å ha en 50A strømforsyning tilkoblet bilen bare for sikkerhetsskyld siden ECU liker 14 Volt ved flashing. Denne strømforsyningen har jeg ikke med på ferietur :/ Vet at det er mange som gjør NCSexpert "koding" uten strømforsyning og at det går bra, men jeg gjør ikke det selv på mine biler. Ang. kodingen så se i denne listen http://ncs-expert.com/e90-coding-options-list Fant for det med start/stopp funksjonen, men ser ingenting om xenon. "MSA_MEMORY" sett til Aktiv i IHK modulen for at den skal huske statusen den hadde når bilen ble slått av sist. Den er satt til Nicht_Aktiv fra fabrikk og da går den alltid på for euro modeller. Om det med lysene kan gjøres via ISTA-D så tror jeg ikke det er noe fare å gjøre det uten strømforsyning, men det kan sikkert andre her svare best på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2016 Helt klart baklyset som er viktigst. Kanskje noen vet angående ISTA-D? Kanskje jeg roter angående det med flashing med xenon lys altså. Mener jeg bare så en med E90 som skrev at han hadde kodet det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 (endret) Tror kanskje telleren må resettes med tool32 er en verdi i lysenheten som teller oppover og når den når 50 så deaktiveres kursen Har gjort dette før selv på min 1 serie Bare å følge guiden i linken, alt forklart der 👍🏻 Endret Juli 8, 2016 av bjorneoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2016 6 minutter siden, bjorneoen skrev: Tror kanskje telleren må resettes med tool32 er en verdi i lysenheten som teller oppover og når den når 50 så deaktiveres kursen Har gjort dette før selv på min 1 serie Bare å følge guiden i linken, alt forklart der 👍🏻 Hvor holder du til da Bjorneoen? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 27 minutter siden, ESER skrev: Hvor holder du til da Bjorneoen? =) For tiden på Nesbyen men Drammen fra august Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2016 16 minutter siden, bjorneoen skrev: For tiden på Nesbyen men Drammen fra august Uff.. Det blir da langt å kjøre for å fikse et baklys=) Men, Sulland bør vel kunne gjøre dette? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 BMW-forhandlere/verksteder kan normalt ikke gjøre slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 Tror ikke du får noe verksted til å gjøre dette nei, må enten gjøres selv eller andre som driver med slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2016 29 minutter siden, awt skrev: BMW-forhandlere/verksteder kan normalt ikke gjøre slikt. Aiai.. Er dette noe du kan fikse da AWT? Eller bor du enda lenger unna? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 Bor på Karmøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESER Skrevet Juli 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2016 4 minutter siden, awt skrev: Bor på Karmøy. Blir bare værre og værre dette.. 😀 awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 8, 2016 Share Skrevet Juli 8, 2016 2 timer siden, awt skrev: BMW-forhandlere/verksteder kan normalt ikke gjøre slikt. Det er ikke mulig å bruke ISTA til dette? Kun Tool32? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 9, 2016 Share Skrevet Juli 9, 2016 Har sikkert tool32 også. Om det ikke er mye hokus pokus så lar det seg sikkert løse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 9, 2016 Share Skrevet Juli 9, 2016 Var tool32 her også, men jeg har kun brukt det til å lese ut data fra SMG kassen min tidligere så har lite erfaring med det. Da må du eventuelt se om du finner en guide å får løst det. Jeg hadde bestilt meg en kabel fra bmcables med tilpasset Ista-d/p installasjon så har du dette til senere også. Koster 5-600kr, men dette er spart inn igjen første gang du tar en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå