Gå til innhold

ØK: BMW E46 320i/325i/330i 2003- BMW E39 520i 2002-


klovnious
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er på utkikk etter å kjøpe en BMW E39/E46 (bensin og manuell).

Kravene mine er at den må være fra tidligst 2003, jo yngre jo bedre, og helst ikke ha gått mer enn 200.000km. Er ikke så veldig glad i rust heller :P Er bilen skikkelig pen og 2002 mod så kan jeg være interessert.

M-pakke er et pluss.

Har et budsjett på maks 100k.

 

Så hyl ut om du tenker å selge din E39/E46 :D

Endret av klovnious
La til E39 i tittelen og posten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg må nok si at det er litt urimelige krav, dessverre. 2003-2005 E46 320i, 325i og 330i (r6 bensin) ligger nok litt høyere i pris enn 100000,- enda,  spesielt med manuell, mtech, lav kmstand og i tipptopp stand uten rust osv.. 

Ligger en grei E46 325i clubsport til en grei pris på finn.no. http://www.finn.no/80760732

En grei E46 320i cabriolet http://www.finn.no/80610316

Begge ser ut til å ha litt bruksslitasje, det er vel sikkert derfor de er så "billig" kontra andre med samme motor/utstyr. Likevel fortsatt over budsjett.

Ellers er det en god del 316i/318i som absolutt er innenfor budsjettet ditt :) Bruker du 60-70000 på en grei E46 318i har du litt til overs for å få på mtech2 og noen kledelige felger. Jeg ville satset på en som var i god teknisk foran utseende. Utseende er lettere å fikse på i ettertid! :)  Og en 2003 E46 318i er ingen treig bil.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stått på kravet om maks 100k, bilene på finn ble plutselig veldig overprisa. BMW eiere forventer ofte 10-20% over hva den er verdt, så blir du sittende med verditapet i tillegg. 

Solgte en 325ci for 3 år siden med alt av utstyr, manuell, svart skinint, cruise, svart taktrekk, mteck osv.... Måtte gå ned fra 130 til 95 før den ble henta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kortsluttning skrev:

Jeg hadde stått på kravet om maks 100k, bilene på finn ble plutselig veldig overprisa. BMW eiere forventer ofte 10-20% over hva den er verdt, så blir du sittende med verditapet i tillegg. 

Solgte en 325ci for 3 år siden med alt av utstyr, manuell, svart skinint, cruise, svart taktrekk, mteck osv.... Måtte gå ned fra 130 til 95 før den ble henta. 

Det kan mulig være, men jeg føler det er stor etterspørsel etter r6 bensin manuell om dagen og man vet folk er villig til å betale idag. Dette går vel i bølgedaler, men det blir ikke akkurat flere av fine eksemplarer ettersom årene går. Jeg hadde ikke villet betalt mer enn 70-80000,- for E46 320i/325i fordi det mener JEG er en riktigere pris for en 13 år gammel bil, likevel ser jeg at det ikke er mulig, idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at E46 med rekkeseksere bare kommer til å bli mer og mer populære. E46 er stadig en relativt moderne modell rent teknisk og i tillegg tilbyr den fahrfreude så det holder med hydraulisk styring og skikkelige rekkeseksere. E90 er naturligvis mye av det samme, men fordi den er yngre og dyrere er det ikke så mye fokus på den ennå.

Hva er situasjonen idag med F30? Jo... du får en tresylindret motor i 318i samt en hel rekke mer eller mindre identiske firesylindrede motorer fom. 320i tom. 330i (diesel tom. 325d). Først med 340i snakker vi skikkelig rekkesekser (diesel fom. 330d). Håpløst... og ære være E46 og langt på vei E90 for at det stadig er mulig å kjøpe BMW'er med skikkelige rekkeseksere til en nogenlunde fornuftig pris.

Ta den helt ut! Kjøp en E46 330i med 231 hestekrefter eller en E90 330i med 272 hestekrefter (begge uten ladeluft)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en E46 318i for noen år siden, hadde masse motor trøbbel med den, så holder meg unna 318i :-P

Bor i Bergen, så cabriolet tror jeg utgår. Kjedelig med cab når man setter nedbørsrekorder på sommeren :D

Har blitt litt forelsket i 325i clubsporten som du linket til på Finn, men jeg syns prisen er litt stiv. Den har dog lav km og ser velholdt ut, kommer da til spørsmålet om det i heletatt er mulig å prute den ned i pris. Har ikke funnet noen andre Clubsport på markedet, om det har noe å si. Får vell ha litt is i magen.

Må si meg enig om at E46 har blitt en del populært i det siste, alle bilene jeg har sett på blir jo solgt rett etterpå.

Har ellers sett på denne 520i fra 2004: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80694538&fks=80694538

Ser fin ut og alt det der, men hadde forventet å få med vinterdekk når den skal koste 110 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Fredrik sier så tror jeg r6 blir mer og mer populært og en så spesiell versjon av E46 (325i clubsport) tror jeg ikke vil dette under 100000,- på en god stund. E60en du linket til var fin den, artig at E60 er blitt så "billig" allerede, jeg har ikke fulgt med på markedet på disse så mulig de har ligget der ei stund. Mye bil for pengene ihvertfall. :) Det går an å prøve å prute på Clubsporten eller E60en, så får du se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...