vegard89 Skrevet August 13, 2016 Share Skrevet August 13, 2016 (endret) Hei. Er det noen her som har erfaring med di uorginale bremseskivene til koed? Koster rundt 260kr pr stk og det er jo ganske rimelig istedenfor og betale 700-1000 kr for di andre leverandørene. Også en annen ting. Ser jeg får opp valget mellom diameter på 286 og 300 eller noe. Hva skal jeg velge, eller passer begge deler? Endret August 13, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 13, 2016 Share Skrevet August 13, 2016 286mm på vanlig, 300mm står oppført for biler som har "Usable load increase" eller S100A i utstyrslista, så du kan jo sjekke der. Eventuelt måle skivene dine. Antaglivis har du 286mm. Har kjørt på mine billigskiver fra Koed i snart 5000 km, ingen problemer så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 14, 2016 Forfatter Share Skrevet August 14, 2016 Okei så hvis bilen ikke har det utstyret så vil det med andre ord si at det ikke går ann og bruke di med 300 i diameter? Jammen det er bra og høre. Spørs om jeg går for di uorginale når jeg skal bestille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet August 14, 2016 Share Skrevet August 14, 2016 Jeg har ikke gode erfaringer med bremseskiver av "billig-typen". Fikk kast i skivene etter 1 år. Nå kjører jeg på originale BMW-skiver på 3. året uten antydning til vibrasjoner. Et annet poeng er at de billige neppe er lakkert (utenfor slitebanen), noe de mer påkostede som oftest er. Uten den guffa de sprøyter på (jeg aner ikke hva det er men det ser ut som sinkgrunning) så vil det ruste. Ikke noe problem med "lukkede felger" for da ser man det ikke, men dersom man har alufelger der man ser bremseskivene godt så ser det ikke særlig pent ut etter min mening. Merk igjen at jeg snakker ikke om slitebanen på skiva som er i kontakt med bremseklossene. Man kan selvfølgelig lakke billigskivene selv før montering, men det tar jo ekstra tid. Min filosofi når det gjelder bytte av slitedeler (etter egen erfaring) er å legge såpass med penger i potten at man får kvalitet så man slipper å gjøre jobben 2 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Jeg har brukt de billigste fra Koed på både e87 og e39 - Har ikke opplevd problemer med kast eller annet, om de holder like lenge som originalskiver skal jeg ikke uttale meg om. De eneste skivene jeg har hatt som har fått kast i seg er originalskiver (skjedde ett år etter at verksted hadde byttet, så det gikk på garanti) lierbimmer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Har heller ikke positive erfaringer om uorg. skiver fra Koed. Skikkelig dårlig kvalitet. Man får det man betaler for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Jeg har ingen dårlige erfaringer med uorginale skiver i fra koed. Har kjørt med det både på 1 serien 3 serien og 5 serien. Klossene derimot kviner en del. lierbimmer og vegard89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå