Gå til innhold

Riktig pris på 2009 E91 M-sport LeMans blå?

ViKi
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan forumlesere!

Var uheldig og smadret fronten på BMW'en min nå i forrige uke, og forsikringsselskapet har sagt at det blir vrak!

Det står ikke mange tilsvarende biler til salgs i Norge om dagen, og jeg diskuterer derfor litt med forsikringsselskapet mitt hva som er riktig pris/oppgjør på denne. 

Hva synes dere her inne er en "riktig" godkjent pris/oppgjør for en slik bil, og hva synes dere jeg eventuelt bør være "fornøyd" med?

2009 mod (facelift) E91 320dt 177hk M-sport LeMans blå, manuell, helskinn.

169000 ærlige km med 2 eiere (siden ny) og all servicehistorikk. Bilen ser ikke ut som om den har gått 17000 innvendig (100% helt og pen), men utvendig er det noe smårusk (lakkflak nederst på bakluka etter sist vinter og en liten bulk/ripe på høyre hjulbue bak).

Jeg lette 4 måneder selv før jeg fant denne bilen, og bestemte meg for å reise ned og hentet den i Tyskland våren 2012 (3 år gammel/1 eier).

Ønsket mitt den gang var LeMans blå M-sport med helskinn og bra med annet utstyr, og det er ikke så lett å finne da de fleste av disse er levert med Alcantara.

Av øvrig utstyr på bilen kan nevnes Navi Business/bluetooth/usb, Adaptive Xenon lys, pdc foran og bak, setevarme, cruisecontroll, lyspakke, keyless go + selvsagt alt det vanlige.

Takknemlig for alle gode og fornuftige svar/innspill.

(1 nytt og 5 gamle bilder vedlagt)

ForanVenstre.jpg

Bak_siden_høyre.jpg

Bagasjerom.jpg

Dashbord.jpg

Baksete.jpg

IMAG4180.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva bilen kostet ny, men wild guess 550 000,-... Ved 15% verditap hvert  år havner du da på ca. 176000,- (7år). Nå er det mye annet som spiller inn også, men jeg mener 170-180000 er en fin pris for denne med det utstyret. Nå kom CIC iDrive-systemet samme år(?) og er litt mer ettertraktet enn CCC iDrive som er på denne, bare det hadde nok gitt 10000 mer i verdi, mulig noen er uenig men kjenner et par stykker som har stått over E6x/E9x av den grunnen. Ellers pen bil! :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, awt skrev:

Denne har M-ASK (navi business). Hadde den hatt navi professional hadde den hatt CIC med tanke på årsmodell.

CIC-mid ("CIC business") kom først på 2010-modellene.

Litt usikker på hva som er differansen der Marius2002, men denne har nye idrive, hvis det er med/uten de ekstra knappene rundt navigasjonshjulet du mener. Tror ikke det synes på bildet, men denne har Tel/Nav/Meny/Radio etc knappene, selv om det Navi Business.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ViKi skrev:

Litt usikker på hva som er differansen der Marius2002, men denne har nye idrive, hvis det er med/uten de ekstra knappene rundt navigasjonshjulet du mener. Tror ikke det synes på bildet, men denne har Tel/Nav/Meny/Radio etc knappene, selv om det Navi Business.

Ja, jeg mente det som @awt skrev over her i siste innlegg. Han har skikkelig god peiling og kan det meste innen iDrive, big ups! Uansett, ser det ut som bilen har greit med utstyr, msport, fin og se til. Jeg ser vi alle over har peilet oss inn på ca. pris du burde være fornøyd med. :) Jeg tror ikke små kosmetiske urenheter har noe å si, altså ting som ikke vises fra et ståsted 2 meter fra bilen(som leasingselskapene skriver). At den har manuell tror jeg heller ikke spiller så mye inn, noen vil ha automat, andre sverger til manuell(spesielt på BMW).

Hva tenker du selv? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et bud fra selskapet på 185000,- (etter mye krangel, da de foreslo 165000,- først), og kommer nok til å godta det, selv om jeg hadde håpet på 190.000,-. Vet ikke om det er jeg som er veldig "sær", men slet med å finne denne bilen, med den fargen jeg ønsket og det utstyret jeg minimum ville ha. Nå driver jeg og ser på F31 M-sport og er akkurat samme problemet der.

Skal å se på en hvit og 3 svarte i morgen, men skulle helst ønsket meg en Estoril Blå M-sport med helskinn :wink:

Takk for alle konstruktive tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

185000,- er en pris jeg ville godtatt på denne aktuelle bilen, høres veldig riktig ut. 165 kan være lavt ja, selv om det ikke er en direkte upris det heller. F31 er kjempefine biler og fremstår svært moderne i trafikkbildet(i mitt syn), jeg ble derimot skuffet over en 316d manuell jeg prøvde, men det har helt sikkert med vanesak å gjøre på girkassen, bilen var iallefall kvikk til motor å være. 316d automat har fått mye skryt, ikke ufortjent! :) Jeg vet ikke motor du ser på, men du blir nok neppe skuffet over F31 uansett motor/gir. Må bare prøves å lage sin egen mening! Lykke til i jakten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært kjekt å vite regnr på bilen. Tipper forsikringsselskapet selger den til et verksted, som bygger den opp for egen regning. Når slike biler kommer på markedet igjen, er det en lei tendens til at kjøper ikke får opplyst bilens historikk.

Når et autorisert verksted har utført reparasjonen, er det ikke så stor risiko, men kjøper bør vite om dette, ikke minst for å kunne reklamere på eventuelle feil ved reparasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...