Gå til innhold

NBT retrofit i E61


Anbefalte innlegg

Hei

Driver og vurderer å sette inn en NBT i en 2005 530 E61. Har kontaktet et bildemonteringsfirma og får en helt grei pris på en NBT, skjerm og kontrollhjul fra en 2015 mod 3 serie. Har lest litt rundt, og vet jeg trenger en emulator i tillegg.

Noen som har gjort dette og fått det til? Har funnet ferdige kit i utlandet, men med moms havner prisen på nesten 20 lapper, så tenkte kanskje dette var et billigere alternativ.

Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil i tillegg trenge CIC skjermramme fra e9x eller e6x, samt CIC knappepanel (fronten på navicomputeren) fra e6x CIC.

Om NBT-en har touch-iDrive-hjul ville jeg passet på å få med touch-modulen til denne også (egen dings).

...og så kan det være verdt å nevne at NBT ikke blir 100% integrert i e6x, da navigasjon på HUD og klimavisning ikke støttes (finnes emulator som fikser sistnevnte, men med et heller lite imponerende utseende). Disse tingene var grunnen til at jeg gikk bort fra mitt NBT-prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en smakssak, men jeg hadde allerede ettermontert CIC fra før, og så da ikke nok fordeler med NBT kontra ulempene. Om jeg hadde begynt helt fra scratch er jeg derimot usikker på hva jeg hadde gått for.

Ellers har jo Bjorneoen skrevet endel om NBT-montering i sin e91 (han kjøpte den jeg hadde), som kan være verdt å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Var en veldig hyggelig pris på den NBT´en da.. Må bare finne skjerm og resten av delene. Får tenke litt på det og se. Det som er nesten ironisk er at forrige eier skiftet CCC i vinter.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom denne: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=799458

 og funnet delenr til det meste. Eneste jeg ikke er sikker på er frontplate CIC nedre og stikk til ODB2 kontakt foreløpig. 

NBT, skjerm og iDrive kontroller uten touch er her i morgen. Blir spennende og se om dette går bra..

Tar gjerne imot tips og innspill, kommer til å dele mine erfaringer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har da startet på dette prosjektet. Mulig tatt meg litt vann over hodet :P 

Har så langt fått ting inn i bilen, mangler siste montering. Lurer dog litt på koding av dette. NBT er greit nok, er med instruksjoner med adapter, men hvordan blir jeg kvitt feilkoder fra det gamle som var i bilen? Har bare lest om koding, ikke fått testet så mye enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt fått til litt mer. Sliter med å få den til å hente seg IP adresse..Noen som har noen idè hva det kan komme av? Har link på porten på ruteren hele tiden. Fikk det til 1 gang i kveld helt plutselig og fikk lagt inn noen koder. Tydeligvis fjernet noe så menyene ble blanke.. Men fikk lyd da.. :P DAB virker, Bluetooth kobler til telefon. Men ikke lett når det ikke vises noe tekst i menyen..

Alle tips til å få til enet kobling til å bli stabil mottas med takk. Misteneker kabelen, ny er på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt frustrert over at ikke boksen bare kan hente seg en IP så jeg får kontakt med den igjen.. har sjekket kabling 20 ganger snart og det er riktig helt inn til siste quadlock.. synd alle som har utstyr og peiling bor så langt unna :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...