thord Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 (endret) Hei igjen, hadde nylig en BMW X5: Men etter 2 mnder fant jeg ut at bilen ikke var noe for meg, den var alt for hard på dempere, og jeg syns til og være en 2012 modell sammenlignet med f10/f11 så var utstyrslistene ganske forskjellig. Som f.eks, DDC, head up med farger, heldigital instrument panel etc. Så jeg solgte da X5'en min, og letet egentlig etter en BMW F11 535, letet i ca en mnd, uten og finne en som tilfredsstilte mine utstyrs krav, og hadde egentlig landet på en Audi A6 BiTDI 313hk, med 75 000 på telleren, da jeg helt tilfeldigvis kom over en BMW 525xd med masse utstyr og full Hartge, bilen hadde bare 31 000 på teller, og var 100 000 billigere, så fornuften i meg slo til. Og det var jeg virkelig glad for. Aldri har jeg kjøpt en mer strøken bil enn denne. Ikke et eneste steinsprang på panser, og 100% ripefri. Fantastisk eksemplar. Fra jeg fant bilen på finn.no til jeg kjøpte den usett gikk det vell ca 5 min. Fløy opp til Trondheim fra Oslo dagen etterpå og kom hjem i går etter en herlig roadtrip! Bilen har også Hartge tuning, som git 260hk, samt hartge senk, og Hartge Classic II. Og full shadowline pakke, med høyglans grill samt på håndtak og siden. Legger ved link fra finn annonse. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81751649&fks=81751649 Jeg er kanonfornøyd, og bilen trengs egentlig ikke gjøres noe mer med. Med jeg er ute etter noen tips, som kanskje kan gjøres? Ser fram til å høre hva dere syns om bilen All feedback mottas med takk! Har også noen spørsmål, hvorfor har noen F10/11 bare comfort, sport og eco, mens min har eco, comfort+, comfort, sport, og sport+? Er comfort+ ekstrautstyr? Og hva gjør egentlig Adaptiv drive kontra comfort+? Endret September 6, 2016 av thord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Hei! Gratulerer med råtøff bil! Imponerende med 260 hk fra en 2.0d motor! Hvordan syns du bilen går i forhold til X5n din? Grunnen til at du har comfort + er på grunn av at bilen din er utstyrt med EDC (electronic damper control) som regulerer hardheten på understell og ikke minst ratt, gassrespons og girkasse. Det skal sies at comfort + kom fra og med 2012, på biler før 2012 så går den kun opp til comfort. De 2012 modellene eller nyere bilene som kun har comfort, sport og ECO er biler som ikke har EDC, dvs at man ikke kan styre hardheten på understellet. Dette kalles for driving experience control og er standard på alle F10/F11 fra og med årsmodell 2012. Driving experience control regulerer gassrespons, girskift, og rattet(?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Adaptiv drive er aktive stab stag som motvirker krenging. Fås bare på 530 og opp til 550. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thord Skrevet September 6, 2016 Forfatter Share Skrevet September 6, 2016 Aha! Takk for gode utfyllende svar. Har lurt lenge på dette. Bilen har en meget bra gass respons, vet ikke om det er grunnet Hartge tuning, eller om den blir slik av all tuning. Hørt at hartge sin tuning er relativt "proff" og trygt, selv om det koster flesk. X5'en var relativt kvikk, men 5 serien går bedre, men er også en lettere bil da. Merker mest forskjell ved forbikjøringer i 80-90km/t. Du skrev man stiller på understellet, vil det si at man stiller på demperne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 (endret) Gratulerer med pen bil! Som du sier er det ikke noe særlig du trenger å gjøre her, men siden du er ute etter tips så ville jeg kanskje vurdert noe av følgende: * Bytte ut grillen i den nye M5-typen med såkalte doble riller (du kan se i min tråd for forskjellen, jeg har en slik) * Kjøpe Performance diffuser bak, denne har litt mer "spennende" utforming. Eventuelt lakkere den du allerede har i blank sort istedenfor, vil stå bedre til resten av det sorte på bilen din og gi mer kontrast til lakken. * Lakkere plasten i frontfangeren blank sort. Det ble gjort av forrige eier på min bil, synes det gir et fint preg på fronten. *Lakkere de røde refleksene bak i bilens farge. Vet ikke helt hvordan den ser ut akkurat nå, men to fine og enkle modifikasjoner jeg liker er å fjerne skiltholderen (heller feste skiltene med dobbeltsidig teip, da slipper du den sorte rammen) samt å kjøpe sorte N-merker på skiltene slik at du blir kvitt det blå feltet Endret September 6, 2016 av Walkabout thord reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thord Skrevet September 6, 2016 Forfatter Share Skrevet September 6, 2016 Da var sort N-merke bestilt! Likte den. Takk for andre gode tips også! Ny diffusor hadde vært noe kanskje. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Gratulerer med meget flott bil Thord! Men ikke lakker refleks bak på bil etter min mening og dette er noe walkabout sier til alle som eier F10/11 StigJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 6, 2016 Share Skrevet September 6, 2016 Gratulerer med rå bil Så helt strøken ut. Vil foreslå senk, men du var jo misfornøyd med understellet på X5 så det er vel sikkert utelukket, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thord Skrevet September 7, 2016 Forfatter Share Skrevet September 7, 2016 Takk Solberg! Nei, blir nok ikke lakk på refleks, men var noen andre gode tips Takk Gabz! Det er hartge senk på bilen, på 3 cm, men kunne sikkert vært mer etter mange sin mening men for min del er høyden helt perfekt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 7, 2016 Share Skrevet September 7, 2016 6 timer siden, Solberg93 skrev: Gratulerer med meget flott bil Thord! Men ikke lakker refleks bak på bil etter min mening og dette er noe walkabout sier til alle som eier F10/11 Hehe På F11 synes jeg det blir fint ettersom refleksen her er smalere og lengre enn på F10. På F10 kan det være greit å beholde refleksen, siden "innhukket" blir mer markant HenrikSolberg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet September 7, 2016 Share Skrevet September 7, 2016 13 timer siden, thord skrev: Aha! Takk for gode utfyllende svar. Har lurt lenge på dette. Bilen har en meget bra gass respons, vet ikke om det er grunnet Hartge tuning, eller om den blir slik av all tuning. Hørt at hartge sin tuning er relativt "proff" og trygt, selv om det koster flesk. X5'en var relativt kvikk, men 5 serien går bedre, men er også en lettere bil da. Merker mest forskjell ved forbikjøringer i 80-90km/t. Du skrev man stiller på understellet, vil det si at man stiller på demperne? Det stemmer, man stiller på demperne alt fra mykt (comfort +) til Stivt (Sport +) thord reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet September 7, 2016 Share Skrevet September 7, 2016 16 timer siden, Walkabout skrev: Hehe På F11 synes jeg det blir fint ettersom refleksen her er smalere og lengre enn på F10. På F10 kan det være greit å beholde refleksen, siden "innhukket" blir mer markant Ja var ikke meningen å virke frekk mot deg på noen måte er kanskje litt enig i hva du sier men har kun sett det på blitt gjort på bilder. Men det må sies at om en bestemmer seg får å tildekke refleks bak på F10/11 så må det se ut som det aldri har vært refleks der tidligere. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå