Gå til innhold

Får ikke startet M50B25 - trenger hjelp, tips og innspill

Riise'n
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, no er jeg ganske lei "prosjektbila".

Litt info: 1990 e36 318is

Motor: 1992 m50b25 med komplett ledningsnett

Får ikke start, motoren får ikke bensin eller gnist og kommer ikke innpå med diagnose heller. 

Obs: er montert dafa alarm system men virke som den kutte strømmen til starteren fordi jeg har prøvd å trukke ut dafan men da kjører ikke starteren, setter i boksen igjen og bilen kjører starter men fyrer ikke.

image.jpg

Endret av Saltkjelen
Flyttet til riktig forum og endret fra "hjelp". Emnetitler skal beskrive hva problemet omhandler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alarmen gjør at du ikke får kjørt starteren så kjør starteren rett fra batteriet hvis du kommer til det.  Hadde defa alarm på en gammel  corolla eg hadde da jeg akkurat hadde fått lappen. Av og til så kuka startsperre i alarmen..  Men vi kunne vi skubbe bilen i gang..  Hvis defaen kødder så burde du fortsatt få gnist... Tar bare strømmen til starteren.. Fungerte i hvertfall  slik i gamle dager(90tallet hehe) 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her då eg har akkurat samme problemet. Eg har dog ikkje noko slags form for alarm på bilen, men bilen stod i ca to veker sidan sist den blei starta (og køyrt nokre få meter) og når eg kom og skulle starta den so kinna den berre. Ikkje gnist, ikkje bensin og når me prøvde å kinne med diagnosen tilkobla so kutta den kontakten mellom diagnoseapparatet og hjernen. Det blei forresten brukt ordentlig diagnoseapparat frå proff verkstad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, så langt så har jeg funnet ut at: satt strøm direkte på sikringsboksen (sikringa) til bensin pumpa og da gikk pumpa men framdeles ikke noe gnist.... Har trua på relène som går til bensin pumpa og til hjernen. Alt må prøves...

Endret av Riise'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Forrige helg sjekka eg eit par kontaktar som går inn til hjernen og fann ut at hjernen ikkje fekk signal frå tenninga og heller ikkje eit av hovedreléa (hugsa ikkje kem av dei no i farten). Kanskje du bør sjekka det samme :)

I løpet av helga skal eg skifta tenningsbakstykke og det reléet, so eg håpa det gjer susen for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...