Gå til innhold

Glassbytte på E39 facelift lykter?

gullsakar
 Share

Anbefalte innlegg

Er det skade på lykteglassene eller er de bare blitt matte?

Om de er matte finnes det kit for å slipe/polere de blanke igjen, bl. a. dette fra 3M som jeg brukte, vet at bilpleiekongen.no også har noen kit som kan brukes.

20150920_102814.jpg

Slik var lyktene mine:

20150920_102436.jpg

Slipe ned:

20150920_104321.jpg

finslip

20150920_113932.jpg

Siste steg

20150920_122145.jpg

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, gullsakar skrev:

Ble jo skikkelig fine de Sondre..

jeg har prøvd det samme med turtle sitt kit. Riktignok bare for hånd. Ble nesten bare mer synlig så jeg er redd glassene mine er full av små sprekker i plasten. 👎🏼

I settet fra 3M så fulgte det med feste for drill, og jeg tror ikke jeg hadde fått det til med kun håndkraft (er for lat til det også). Det viktigste her var å slipe (matte ned) til man ikke kan kjenne noen ujevnheter slik alle sår blir borte (så sant de ikke er gjennomgående). Jeg kunne nok ha slipt enda litt til i første steg...

8 minutter siden, Alpejohn skrev:

Problemet er ofte at det er skitt på innsida, det var det på mine.. Så var ikke mye hjelp i å polere.. :(

Er det innsiden som er problemet så er det liten hjelp i å ta jobben på utsiden :wink:  ser den Alpejohn.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hensikten med å bytte glass å få bedre lys? Jeg har en E39 face fra 2001, 166 000 km, med elendig Xenon nærlys. Er det ytre glass som er problemet? Fjernlys er OK, men der har jeg kjøpt dyre Halogenpærer. Tror det er Osram og det ble forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt samme kit fra 3M til å slipe og polere. Det ble en del bedre (hadde mange prikker på den ene lykta), men ble ikke helt like bra som lykta på den andre siden. Kanskje jeg burde ta en runde til etterhvert.

vsvs.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, orala skrev:

Er hensikten med å bytte glass å få bedre lys? Jeg har en E39 face fra 2001, 166 000 km, med elendig Xenon nærlys. Er det ytre glass som er problemet? Fjernlys er OK, men der har jeg kjøpt dyre Halogenpærer. Tror det er Osram og det ble forbedring.

Hensikten er mest for utseende. Men naturligvis vil et klarere glass gi bedre og skarpere lys uten tvil. 

Jeg hastekjøpte pærer fra Biltema da den ene røk for litt siden. De er 4300k.  Kommer til å bytte til 6000k og en annen kvalitet på et senere tidspunkt. I mine øyne litt penere å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...