kortsluttning Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 (endret) Dette er vel egentlig ikke et prosjekt, men posta litt feil Har endelig fått tak i e46 igjen, kraver var svart coupe eller sedan, alt M-Teck, og M54 motor, denne gangen ble det en 2002 320Ci M-Teck. Siste årstallet med den hissige fronten Tidligere biler har vært e30 325i, e92 330d. Planer fremover: -Nye plugger -Olje og filter -Lese av feilkoder -Fikse steinsprut -Short shift fra Z4? -Nye glass til lykter foran -LED baklykter -Supersprint bakpotte -Sports innsats filter -Senkeskåler foran, for å få den litt lavere og beholde kjørekomfort. Har vurdert å oppgradere motor etterhvert til m54b30 med ny software fra ESS... men det blir ikke med det første, da bilen er mer en sprek nok som den er Men hvordan er det med understell og bremser, mye forskjell her? Har jeg lov å starte med å oppgradere understell, uten å godkjenne det? Eller blir det masse problemer på eu kontroll osv... Endret Mars 6, 2017 av kortsluttning Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 (endret) God plan å få i større motor, m54b30 er jo en veldig bra motor.. Har tatt EU kontroller selv å aldri merket av oppgraderte bremser, understell og div.. synes bare det er bra folk oppgraderer.. siden diverse orginal deler er noe dritt.. tenker da mest så andre bilmerker en BMW. Men dette spørs helt på hvor du går å hvor nøye de er.. kan være de er skikkelig drittsekk å setter 2'er på forevises trafikkstasjon å du må ut til bt å vise å få det skrevet i vognkort.. samme med sengesett og diverse.. vi var ikke så veldig nøye så lenge den ikke var senket betraktelig mye å du kunne se dekk sleit sinnsykt ugjevnt.. Ellers har du en svær turbo under panseret å vi ikke kjente duden så må det merkes av.. men mye som kan gå gjennom EU hvis du har kontakter Endret Oktober 8, 2016 av sexeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 Hvorfor software update på den motoren? Ikke mye å hente på standard motor uten mods... å koster vel sykt mye med remap fra ess.. bør hive på en kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 22 minutter siden, sexeren skrev: Hvorfor software update på den motoren? Ikke mye å hente på standard motor uten mods... å koster vel sykt mye med remap fra ess.. bør hive på en kompressor https://www.carthrottle.com/post/why-remapping-a-naturallyaspirated-car-is-totally-worth-the-money/ Er ikke snakk om helt syke tall, men blir nok en forbedring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 Fin bil du har fått deg @kortsluttning Pre-facelift coupe er veldig tøffe biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Oktober 8, 2016 Share Skrevet Oktober 8, 2016 18 minutter siden, DanielStance skrev: https://www.carthrottle.com/post/why-remapping-a-naturallyaspirated-car-is-totally-worth-the-money/ Er ikke snakk om helt syke tall, men blir nok en forbedring Det blir det, blir en annerledes reaksjon i motor, virker friskere og endrer kurvene noe.. er greit med en remap men spørs hva prisen er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Oktober 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2016 Det sitter en m54b22 i den nå, egentlig sprek nok den også. Men hvem vet, man får som regel lyst til å oppgradere etterhvert Da går m54b30 rett nedi. Den vil fungere med original ECU, men det anbefales å laste inn 330 software fra ESS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Oktober 10, 2016 Share Skrevet Oktober 10, 2016 Får vell som regel med hjerne å diverse med kjøp av m54b30? Er jo kodet alt av startsperre (ews) men b30 software kan jo lastes inn i gamle hjernen og slette ews.. er vell ms43 begge to?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Oktober 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2016 (endret) Tror det er ms43 på m54 motoren før 03.2003, håper det Litt derfor jeg gikk for 2001+ Tror ikke det er noe ews om du bruker original ECU? Endret Oktober 10, 2016 av kortsluttning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Oktober 10, 2016 Share Skrevet Oktober 10, 2016 Er ikke helt inni dette med ews, men tror det må fjernes så lenge du ikke har med boks og nøkler siden det er kodet opp mot hverandre. Vet det blir fjernet når det settes m54 i e30 fks.. Skal ikke være noe problem for en tuner og fjerne sammen med og legge inn en god software for motoren fks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Oktober 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2016 Om du har m54b22/b25 fra før skal dette være plug & play. Lednigsnett og alt er likt, men mulig det måtte flyttes over noe dyser eller noe. Men skal du ha denne motoren over i e46 med m52, e36 med m50, eller en e30, så er det jo litt mere jobb. Da må du nok ha med ECU, fjerne ews osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2016 Share Skrevet Oktober 12, 2016 Flott bil! Følger kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå