Gå til innhold

Vinterlagring av E46. Noe å passe på?


Anne G.
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Solberg93 skrev:

Hvorfor er det viktig med åpent vindu?

Blir gammal og innestengt luft. det vil du vel ikke at skal "sette seg i interiøret" Greit å få litt gjennomlufting. Er ikke snakk om store glippa du trenger, kun ett par cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Ser ikke noe problem med å la den stå på egne dekk. Jeg satte som regel alltid bilen i garasjen med frisk olje. Da våren kom var det bare å sette seg bak rattet, vri om og kjøre. Å lade batteriet jevnlig gjennom vintern kan ikke skade :) Styr og stille inn radioen hver gang man napper ut batteriet :P

Gjorde vel dette i 5 år med samma hjula. Skal bilen stå i 15 år, så må de dekka som sitter på skiftes uansett. Jeg merka aldri noe til dette fenomenet.. Det at man skal ha lagringshjul er det vel bare noen som har funnet på en gang.

Får se om jeg lar den stå på egne dekk eller om jeg kjøper noen billige den kan stå på mens den står lagret. Har latt den stå på dekk som blir brukt daglig en vinter tidligere, og da fikk heller ikke jeg noen problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anne G. skrev:

Høres bra ut :) Da får jeg ta ut batteriet av bilen, mens den står lagret. Er det noe å gjøre med batteriet mens det er ute av bilen, eller bare la det stå?

Står det inne i romtemp så taper ikke batteriet seg i serlig grad. Sett batteriet på lading dagen før du skal fyre opp bilen. Kan garantere at den starter om alt er i orden med motoren selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Står det inne i romtemp så taper ikke batteriet seg i serlig grad. Sett batteriet på lading dagen før du skal fyre opp bilen. Kan garantere at den starter om alt er i orden med motoren selvfølgelig

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eselfjes skrev:

Hvordan gjør dere det med mus? 

Her gnagde musene av ledningen til lambda og tok livet av en snøfreser. En kompis fortalte at de satte bobilen dems på fire skåler med olje, uten at jeg helt skjønte hva han mente. 

Jeg hjelper opphavet med å få bobilen på vinterlagring hvert år. Vi heller eddik rundt/på dekkene, et gammelt kjerringråd vi fikk. Ikke vært plaget med mus :) Sikkert samme funksjon med oljen.

Vi bruker også lagringshjul, merkes de blir litt urund når noen tonn(reg. liten lastebil) står på de over vinteren uten særlig forflytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...