Gå til innhold

Vinterlagring av E46. Noe å passe på?


Anne G.
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for svar :) Hva gjør jeg hvis jeg ikke har tilgang på bilen i noen mnd. Bilen skal inn før 1. Nov og hentes tidligst den 1. Apr? Det gjør ikke noe å koble fra batteriet? Ikke noe som skjer med elektronikken når den står uten tilgang på strøm? Har kun et sett med hjul. Er det tilstrekkelig å fylle litt mer luft enn vanlig i tilfelle noe siger ut i løpet av disse mnd.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thundercoil skrev:

Tør ikke si noe sikkert mtp dekkene dine. Noen ganger går det helt fint, andre ganger blir de deformerte. Hehe. 

Bare å koble av batteri. Gjør ingen verdens ting. 

Ok, takk igjen. Det verste som kan skje er at dekkene blir deformerte? Kan ikke skade felgen(e)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DanielStance skrev:

Her har du et sett med E46 hjul til 1000kr :)

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82618418

Felger skal nok ikke ta skade av lagring, men dekk kan bli deformert og dermed skape vibrasjoner hvis du kjører på de :P De er ikke runde lengre for å si det sånn.

Et sett som det går an å kjøpe. Takk Igjen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anne G. skrev:

Takk for svar :) Hva gjør jeg hvis jeg ikke har tilgang på bilen i noen mnd. Bilen skal inn før 1. Nov og hentes tidligst den 1. Apr? Det gjør ikke noe å koble fra batteriet? Ikke noe som skjer med elektronikken når den står uten tilgang på strøm? Har kun et sett med hjul. Er det tilstrekkelig å fylle litt mer luft enn vanlig i tilfelle noe siger ut i løpet av disse mnd.?

Min e46 stod i ro fra oktober til april i år, koblet av batteriet, satte noen vinduer på gløtt og satte den på lagringshjul. Fyra på 1. forsøk da jeg henta den. Merket ikke at bilen hadde vært lagret engang.

Om batteriet er koblet til vil alt som trekker strøm i bilen tømme batteriet i kulda. Men om du kobler det fra og tar det med inn, vil batteriet være like godt som da du tok det ut av bilen, når du setter det tilbake i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem med å la den stå på egne dekk. Jeg satte som regel alltid bilen i garasjen med frisk olje. Da våren kom var det bare å sette seg bak rattet, vri om og kjøre. Å lade batteriet jevnlig gjennom vintern kan ikke skade :) Styr og stille inn radioen hver gang man napper ut batteriet :P

Gjorde vel dette i 5 år med samma hjula. Skal bilen stå i 15 år, så må de dekka som sitter på skiftes uansett. Jeg merka aldri noe til dette fenomenet.. Det at man skal ha lagringshjul er det vel bare noen som har funnet på en gang.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11. oktober 2016 at 22.59, Slavearbeider'n skrev:

Min e46 stod i ro fra oktober til april i år, koblet av batteriet, satte noen vinduer på gløtt og satte den på lagringshjul. Fyra på 1. forsøk da jeg henta den. Merket ikke at bilen hadde vært lagret engang.

Om batteriet er koblet til vil alt som trekker strøm i bilen tømme batteriet i kulda. Men om du kobler det fra og tar det med inn, vil batteriet være like godt som da du tok det ut av bilen, når du setter det tilbake i bilen.

Høres bra ut :) Da får jeg ta ut batteriet av bilen, mens den står lagret. Er det noe å gjøre med batteriet mens det er ute av bilen, eller bare la det stå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...