Gå til innhold

Min 1 serie E87

bloobay
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er en standard 2006 modell BMW 1 serie 116i (e87). 

"Power" var ikke avgjørende for valg av bil denne gangen, men derimot behovet for en bil som er både praktisk i bymiljø, pendling og som det faktisk er mulig å ta med seg en passasjer eller to. 

Utstyrsnivået, 1 serie tatt i betraktning, er helt ok, men bilen fremstår noe kjedelig og upersonlig. Både interiør og eksteriør har forbedringspotensiale. Kommer ikke til å overdrive og planen er en "clean look"

Poster bilder underveis for å vise fremgangen. 

Starter med bilder av bilen både utvendig og innvendig slik den står nå, før noe blir gjort, så man kan se den totale forandringen. 

BMW1.png

DSC03582.JPG

BMW11.png

BMW111.png

DSC03586.JPG

DSC03585.JPG

DSC03589.JPG

DSC03583.JPG

Endret av bloobay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilder av bilen slik den ser ut nå lastet opp. 

Første ledd i prosjektet vil bli å gjøre noen endringer i interiør. Enkelte detaljer i finishen synes jeg virker billig og kjedelig. 

Noen deler/snaks er bestilt og på vei. Kan nevne bl.a M-sport ratt, gearkule og håndbrekk- håndtak. Skinnbelg på både gearspak og håndbrekkspak virker også å være i kjip kvalitet (?imitert skinn?). Der har jeg foreløpig ikke funnet noe, men jobber med saken. Tenke også jeg skulle prøve meg på foliering av interiørlistene for å bli kvitt den kjipe grå/sølv- plastikk looken. Diverse "vinyl wraps" er bestilt men har foreløpig ikke bestemt meg for hvilken variant jeg skal gå for. Kom gjerne med innspill/forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport-rattet gjør mye i disse. Ellers høres det jo ut som om du har fornuftige planer. :) Gjorde litt av det samme (pluss noe til) på min egen 1-serie.

Flyttet forøvrig tråden din til bilder/show off-seksjonen, da prosjekt-forumet er forbeholdt de som tar det fire-fem-seks hakk lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, awt skrev:

M-sport-rattet gjør mye i disse. Ellers høres det jo ut som om du har fornuftige planer. :) Gjorde litt av det samme (pluss noe til) på min egen 1-serie.

Flyttet forøvrig tråden din til bilder/show off-seksjonen, da prosjekt-forumet er forbeholdt de som tar det fire-fem-seks hakk lengre. :)

Den er god. Når kanskje ikke helt til toppen med mine ambisjoner😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et fint eksemplar ArneR!

Utvendig kommer det også. Men starter med inneklima først, da det for det første er enklere, mindre tidkrevende og ikke minst mindre kostbart da små detaljer utgjør store forskjeller. I tillegg er det tross alt her jeg tilbringer mesteparten av tiden selv:P Hva skal man med en fin seng om den ikke er god å ligge i?

Men som sagt kommer utvendige endringer det også. Faktisk er planene mye av det samme du har gjort med din. Skoene (felger) har jeg liggende, men de skal først til renovasjon (så kommer vintern :( ). Spoiler er bestilt, og M sport fangere ser jeg etter. Dessuten må jeg utbedre noen mindre skavanker og ripete lakk. Dette passer dårlig med kommende vinter. 

Hva slags eksos har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kommet litt snaks (vedlagt bilde). Vurderer fortsatt hvordan mansjetter jeg skal ha til gear og parkbrems (avhengig av hvordan interiørlistene skal bekles). Så dette trengs innspill på. 

Vurderer foreløpig: Sort blank eller sort børstet stål, hvite (matt eller blank), brunt tre (ja jeg er blitt så gammel at jeg synes dette er pent) evt ensfarget brunt (blank eller matt): Kom med råd!

Hvis noen vet om steder i Norge som har assortert utvalg på vinyl til lister så skrik ut. Har bestilt noe samples fra ebay, men det tar tid og mange tilbyr bare det samme gamle...

DSC03591.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...