Gå til innhold

Hvor kjøpe, Big Break Kit Bmw E46?

Philip
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, på jakt etter å kjøpe big break kit foran på min bil, har en Bmw Z4 Roaster, men ser at det skal være samme bremser som E46(eks 320-330) utenom det er M3.

Noen som har tips hvor dette kan kjøpes? Takk for tips :)

Endret av Philip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 330 har mye større bremser enn de mindre E46 modellene. 330 har nesten samme kapasitet som M3. Kjenner ikke Z4 Rodster, men antar at du kan bruke 330 bremsene framme bolt-on. Siden disse bremsene også er bolt-on på E36 uten å gjøre noe med spindlene er 330 kalippere dyre og ikke lette å oppdrive. Er 325/25 mm skiver framme og 57 mm stempel i kalipperen. Burde holde til din bil. E46 328 har 300/20 mm skiver og 54 mm stempel. Mulig du har disse på din. Eller 286/22 mm skiver med 54 mm stempel. Har du siste variant vil også 328 bremsene som senere E46 også bruker være en oppgradering. Men er jo ikke bigbrake bremser. Bak ble E46 328 levert med 294/19 mm skiver og 40 mm stempel i kalipperen. Er ganske stor kapasitet det. Nesten like store som E34 M5 med 340 hk og mye tyngre bil som brukte 300/20 mm skiver og 40 mm stempel. Jeg har E46 328 kalippere bak som trolig kan selges hvis de passer din bil og er større enn de du bruker nå. Koster 1.200 kr + frakt i så fall.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For show eller best mulig ytelser?

For show: K-sport, D2 osv.

For ytelser: PFC. Jeg er norsk forhandler av disse og kan gjerne sette opp et pristilbud om du er interessert, men det er i en helt annen priskategori enn de to første (ei enkelt skive koster typisk drøyt 4000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...