Gå til innhold

Sjekke verdier på veiv/kam sensor? bmw e46

vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er det du forventer å lese ut og hvordan skal det gi deg noe mening? Jeg tror ikke at du får lest ut spenningen eller motstanden direkte, i alle fall ikke i INPA. Spørs om tall der hadde gitt deg noe mening heller.

Du får dog lest ut "ferdigtolka" verdier fra sensorne: veivsensor er nemlig turtallet og hvis du har en motor med vanos så er det kamsensoren som leser av hvor mange grader vanosen endrer timingen. Sistenevnte får du lest ut i INPA.

En rekke åpenbare feilverdier fra en sensor vil dog slå ut som feilkode på motoren. Da tror jeg DME/DDE er litt flinkere til å se etter typiske feilverdier enn folk kan manuelt, iaf på den type sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. 

Nei spørsmålet mitt er kan en sensor som dette virke halvveis eller kutter den helt når den først ryker? Tenkte som så hvis en sensor som dette kan være halvveis dårlig så gikk det kanskje annet og lese av verdier eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om en del erfaringer med at billige uoriginale kina sensorer fungerer dårlig og gir mye trøbbel. Kort levetid, hvis den i det hele tatt fungerer. Så bruk originale sensorer, de fungerer og man trenger ikke tenke mere på dem. Sensorene fra Hellanor fungerer også bra er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Kjøpte bilen i 2014 så har aldri skiftet noen av disse sensorene før. Men diagnose sier heller ingenting om at det er noe feil på di sensorene. Merker at bilen rykker eller går litt ujevnt opp til 2000/omdr ca ved full gass i høyere gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...