Gå til innhold

Rådebonden
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

skulle hatt tak i motor og kupevarmer til min bmw 320d f31.

fått pris på orginal varmer til 25k+mva..

synd det her hørtes dyrt ut.

noen som har ettermontert? Evnt. vet om noe i sverige eller omjeg kan kjøoe deler fra et annet land og montere selv ?

 

-Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Litt her og der. Mitt kitt var ute av produksjon. 

Men til din bil så får du jo komplett pakke. 

Ja, det er komplett pakke jeg har fått pris for.

fra forhandler og fra en annen montør.

men syns 25k+mva var litt i det værste laget, så hadde håpa på at det kanskje var billigere i sverige eller tyskland eller noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket med Høyden Bil- og båt-elektro? De ettermonterer eberspächer. På mIn F20 LCI var det 27k ink mva. Jeg gjorde det ikke og gikk for Defa til 7k. Den kabelen klarer jeg å trekke når det er nødvendig for de 20 000,- det ikke kostet ekstra. :wink: Dessuten vedlikeholdslader den jo batteriet, dieselvarmer må du vel kjøre endel med for å ikke tappe batteriet så mye? Mulig jeg tar feil, men fikk det forklart av installatør av Defa. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, fupsaker skrev:

Har du sjekket med Høyden Bil- og båt-elektro? De ettermonterer eberspächer. På mIn F20 LCI var det 27k ink mva. Jeg gjorde det ikke og gikk for Defa til 7k. Den kabelen klarer jeg å trekke når det er nødvendig for de 20 000,- det ikke kostet ekstra. :wink: Dessuten vedlikeholdslader den jo batteriet, dieselvarmer må du vel kjøre endel med for å ikke tappe batteriet så mye? Mulig jeg tar feil, men fikk det forklart av installatør av Defa. :) 

Kjøre du mye korte ture å lite langtur, ja da er nok ikke Dieselvarmer det store nei. Trekker mye strøm. Så det å bruke bilen til feks jobb kjøring hvor en kun har 10km hver vei er nok en killer for batteriet om en bruker dieselvarmer. Da er nok Defa bedre løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er suverent med drivstoff drevet oppvarming er at man kan velge å starte den når man vil.

Defa har ikke noen løsninger for dette. Sånn er det bare. Man kan nesten ikke sammenligne disse to, da den ene er 100% avhengig av en ledning for å virke. Og man har ikke dette overalt. Og i tillegg så vil en drivstoff drevet oppvarmer starte når bilen starter og bistå med oppvarming, det gjør heller ikke Defa.

Så i mine øyne er webasto verdt hele summen for å få raskere varme i bilen/kupè og for å komme tilferdig varmet bil når jeg ønsker det.

Når det gjelder strømforbruk så kan dette enkelt løses ved å vedlikeholdslade 1-2 ganger i mnd avhengig av hvor mye man bruker webasto. Jeg har det enkelt og lader gjerne så ofte jeg orker, men det er mer at ett batteri med 100% strøm varer lenger enn ett batteri med mindre strøm. Det gjelder dog ikke Lithium batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Otis skrev:

Det som er suverent med drivstoff drevet oppvarming er at man kan velge å starte den når man vil.

Defa har ikke noen løsninger for dette. Sånn er det bare. Man kan nesten ikke sammenligne disse to, da den ene er 100% avhengig av en ledning for å virke. Og man har ikke dette overalt. Og i tillegg så vil en drivstoff drevet oppvarmer starte når bilen starter og bistå med oppvarming, det gjør heller ikke Defa.

Så i mine øyne er webasto verdt hele summen for å få raskere varme i bilen/kupè og for å komme tilferdig varmet bil når jeg ønsker det.

Når det gjelder strømforbruk så kan dette enkelt løses ved å vedlikeholdslade 1-2 ganger i mnd avhengig av hvor mye man bruker webasto. Jeg har det enkelt og lader gjerne så ofte jeg orker, men det er mer at ett batteri med 100% strøm varer lenger enn ett batteri med mindre strøm. Det gjelder dog ikke Lithium batteri.

Jeg har denne webasto i min. Har brukt den etpar ganger, men vil kjøpe vedlikeholdslade i dag før kulda setter inn, selv om jeg har 22km en vei til jobb. Kan noen fortelle meg om fordelene / ulemper med min type webasto Thermos top? tmp_14047-20161006_194800-1210669363.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Otis skrev:

@F 11

Ulempen er jo strømforbruket når du ikke har motoren i gang.

Det positive er jo alt det andre jeg skrev i innlegget over.

Ok. Men ved vedlikeholdslade noen ganger i måneden bør det vel ikke være noe problem?

Er bare snakk om 10 min. Bruk hver gang

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, så hører jeg på startmotoren når motoren ikke snurrer like fort ved oppstart og at kanskje navi skjermen blinker. Da er det på tide med lading synes jeg. Nå skal det være slik at bilen passer på at du ikke kan bruke webasto ved for lite strøm, men det kan jo være greit å ikke utfordre automatikken om det skulle slå feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...