GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

skulle hatt tak i motor og kupevarmer til min bmw 320d f31.

fÄtt pris pÄ orginal varmer til 25k+mva..

synd det her hĂžrtes dyrt ut.

noen som har ettermontert? Evnt. vet om noe i sverige eller omjeg kan kjĂžoe deler fra et annet land og montere selv ?

-HÄvard

Skrevet

Jeg kjĂžpte brukt til min e61 og brukte ca 19k for alt.

25k er jo det det koster dessverre. 

Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Jeg kjĂžpte brukt til min e61 og brukte ca 19k for alt.

25k er jo det det koster dessverre. 

Hvor kjĂžpte du ?:)

vurderer sterkt :D

Skrevet

Litt her og der. Mitt kitt var ute av produksjon. 

Men til din bil sÄ fÄr du jo komplett pakke. 

Skrevet
3 timer siden, Otis skrev:

Litt her og der. Mitt kitt var ute av produksjon. 

Men til din bil sÄ fÄr du jo komplett pakke. 

Ja, det er komplett pakke jeg har fÄtt pris for.

fra forhandler og fra en annen montĂžr.

men syns 25k+mva var litt i det vÊrste laget, sÄ hadde hÄpa pÄ at det kanskje var billigere i sverige eller tyskland eller noe 

Skrevet

Har du sjekket med HÞyden Bil- og bÄt-elektro? De ettermonterer eberspÀcher. PÄ mIn F20 LCI var det 27k ink mva. Jeg gjorde det ikke og gikk for Defa til 7k. Den kabelen klarer jeg Ä trekke nÄr det er nÞdvendig for de 20 000,- det ikke kostet ekstra. :wink: Dessuten vedlikeholdslader den jo batteriet, dieselvarmer mÄ du vel kjÞre endel med for Ä ikke tappe batteriet sÄ mye? Mulig jeg tar feil, men fikk det forklart av installatÞr av Defa. :) 

Skrevet
40 minutter siden, fupsaker skrev:

Har du sjekket med HÞyden Bil- og bÄt-elektro? De ettermonterer eberspÀcher. PÄ mIn F20 LCI var det 27k ink mva. Jeg gjorde det ikke og gikk for Defa til 7k. Den kabelen klarer jeg Ä trekke nÄr det er nÞdvendig for de 20 000,- det ikke kostet ekstra. :wink: Dessuten vedlikeholdslader den jo batteriet, dieselvarmer mÄ du vel kjÞre endel med for Ä ikke tappe batteriet sÄ mye? Mulig jeg tar feil, men fikk det forklart av installatÞr av Defa. :) 

KjĂžre du mye korte ture Ă„ lite langtur, ja da er nok ikke Dieselvarmer det store nei. Trekker mye strĂžm. SĂ„ det Ă„ bruke bilen til feks jobb kjĂžring hvor en kun har 10km hver vei er nok en killer for batteriet om en bruker dieselvarmer. Da er nok Defa bedre lĂžsning.

Skrevet

Det som er suverent med drivstoff drevet oppvarming er at man kan velge Ä starte den nÄr man vil.

Defa har ikke noen lÞsninger for dette. SÄnn er det bare. Man kan nesten ikke sammenligne disse to, da den ene er 100% avhengig av en ledning for Ä virke. Og man har ikke dette overalt. Og i tillegg sÄ vil en drivstoff drevet oppvarmer starte nÄr bilen starter og bistÄ med oppvarming, det gjÞr heller ikke Defa.

SÄ i mine Þyne er webasto verdt hele summen for Ä fÄ raskere varme i bilen/kupÚ og for Ä komme tilferdig varmet bil nÄr jeg Þnsker det.

NÄr det gjelder strÞmforbruk sÄ kan dette enkelt lÞses ved Ä vedlikeholdslade 1-2 ganger i mnd avhengig av hvor mye man bruker webasto. Jeg har det enkelt og lader gjerne sÄ ofte jeg orker, men det er mer at ett batteri med 100% strÞm varer lenger enn ett batteri med mindre strÞm. Det gjelder dog ikke Lithium batteri.

Skrevet
7 minutter siden, Otis skrev:

Det som er suverent med drivstoff drevet oppvarming er at man kan velge Ä starte den nÄr man vil.

Defa har ikke noen lÞsninger for dette. SÄnn er det bare. Man kan nesten ikke sammenligne disse to, da den ene er 100% avhengig av en ledning for Ä virke. Og man har ikke dette overalt. Og i tillegg sÄ vil en drivstoff drevet oppvarmer starte nÄr bilen starter og bistÄ med oppvarming, det gjÞr heller ikke Defa.

SÄ i mine Þyne er webasto verdt hele summen for Ä fÄ raskere varme i bilen/kupÚ og for Ä komme tilferdig varmet bil nÄr jeg Þnsker det.

NÄr det gjelder strÞmforbruk sÄ kan dette enkelt lÞses ved Ä vedlikeholdslade 1-2 ganger i mnd avhengig av hvor mye man bruker webasto. Jeg har det enkelt og lader gjerne sÄ ofte jeg orker, men det er mer at ett batteri med 100% strÞm varer lenger enn ett batteri med mindre strÞm. Det gjelder dog ikke Lithium batteri.

Jeg har denne webasto i min. Har brukt den etpar ganger, men vil kjĂžpe vedlikeholdslade i dag fĂžr kulda setter inn, selv om jeg har 22km en vei til jobb. Kan noen fortelle meg om fordelene / ulemper med min type webasto Thermos top? tmp_14047-20161006_194800-1210669363.jpg

Skrevet

@F 11

Ulempen er jo strÞmforbruket nÄr du ikke har motoren i gang.

Det positive er jo alt det andre jeg skrev i innlegget over.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Otis skrev:

@F 11

Ulempen er jo strÞmforbruket nÄr du ikke har motoren i gang.

Det positive er jo alt det andre jeg skrev i innlegget over.

Ok. Men ved vedlikeholdslade noen ganger i mÄneden bÞr det vel ikke vÊre noe problem?

Er bare snakk om 10 min. Bruk hver gang

Endret av F 11
Skrevet

For min del, sÄ hÞrer jeg pÄ startmotoren nÄr motoren ikke snurrer like fort ved oppstart og at kanskje navi skjermen blinker. Da er det pÄ tide med lading synes jeg. NÄ skal det vÊre slik at bilen passer pÄ at du ikke kan bruke webasto ved for lite strÞm, men det kan jo vÊre greit Ä ikke utfordre automatikken om det skulle slÄ feil.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...