Gå til innhold

(Forsiktig) Styling F30 Luxury Line


KHE
 Share

Anbefalte innlegg

Hei du.
Kjøpte min Luxury Line i juni og liker den nettopp fordi den ikke er som alle andre. Nå skal det sies at jeg i utgangspunktet ikke har fryktelig mye imot krom :P

Men jeg kjøpte denne leppen fra eBay, er ferdig lakkert nå, men kommer nok ikke på før snøen er av bakken igjen. 
http://www.ebay.com/itm/Fit-2012-2015-BMW-F30-3Series-Sedan-4Dr-H-Style-Front-Bumper-Lip-Spoiler-Black-/301238153192?fits=Make%3ABMW&hash=item4623316fe8:g:yj0AAOSwT5tWHGco&vxp=mtr

Har også kjøpt 30mm senk, trunklid ala M3... Og så drømmer jeg om Alpina 19"...
De originale felgene vi har i 18" blir levert på LCI Luxury Line i 19"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 6.11.2016 at 11.06, norbakken skrev:

Hei du.
Kjøpte min Luxury Line i juni og liker den nettopp fordi den ikke er som alle andre. Nå skal det sies at jeg i utgangspunktet ikke har fryktelig mye imot krom :P

Men jeg kjøpte denne leppen fra eBay, er ferdig lakkert nå, men kommer nok ikke på før snøen er av bakken igjen. 
http://www.ebay.com/itm/Fit-2012-2015-BMW-F30-3Series-Sedan-4Dr-H-Style-Front-Bumper-Lip-Spoiler-Black-/301238153192?fits=Make%3ABMW&hash=item4623316fe8:g:yj0AAOSwT5tWHGco&vxp=mtr

Har også kjøpt 30mm senk, trunklid ala M3... Og så drømmer jeg om Alpina 19"...
De originale felgene vi har i 18" blir levert på LCI Luxury Line i 19"...

Da er jeg veldig spent på hvordan det blir seende ut! Har ikke så mye erfaring med modifikasjoner, så lærer gjerne av andre..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...
On 3.11.2016 at 9.43, KHE skrev:

Hei! Har nylig fått meg en F30 (2012) 328i Black Sapphire metallic med 'Luxury Line'. I utgangspunktet ikke mitt førstevalg av linje, da jeg ikke er noe stor fan av krom-detaljene rundt vinduene og ellers i front og ved bakfanger. Standard 18 tom sommer og 17 tom vinter. 

Har lyst til å få et litt mer sporty og aggressivt utseende, men gjort på en litt subtil måte. Noen som har noen tips til små/enkle endringer som kan gjøres? Gjerne noe man kan fikse selv også!

Takk for alle tips/hjelp!

 

 

 

97_923618005.jpg

Hei. Jeg har dessverre blitt frastjålet mine felger (avbildet) på splitter nye sommerdekk. Er det noen som vet original innpress på felgene, og generelt hva som kan brukes på F30? 

Jeg fant noen felger jeg vil ha på nett, men er redd for at ET 20 blir helt feil? Takk for all hjelp. (Spec på felgene jeg vurderer:)

 

Felger: 8J * 18 (foran) ET 47 8J * 18 (bak) ET 20

Boltesirkel: 5 * 120 mm (E-36).

Stått på BMW Z3, Coupe, 2,8

Dekk: 225/40 ZR 18 (foran) 225/40 ZR 18 (bak) Produsert februar 2016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt innpress på 18" er ET36. 

Bytter du til de hjulene der så vil det passe, men foran vil hjulene komme lenger inn i skjermen, og bak vil de komme lenger ut. Sistnevnte er jo fint, førstnevnte ikke så fint. 18" er ikke så veldig stort på disse bilene heller. 

Standard felgdimmer: 

F30:

18"
8Jx18
ET 34

19"
Front 8Jx19 ET:36
Rear 8,5Jx19 ET:47

20"
Front 8Jx20 ET:36
Rear 8,5Jx20 ET:47

 

 

Du kan bruke andre alternativer enn dette (det er ganske god plass), benytt https://www.willtheyfit.com for å sjekke hvordan det blir i forhold til originalt. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.4.2018 at 19.02, macrorain skrev:

Originalt innpress på 18" er ET36. 

Bytter du til de hjulene der så vil det passe, men foran vil hjulene komme lenger inn i skjermen, og bak vil de komme lenger ut. Sistnevnte er jo fint, førstnevnte ikke så fint. 18" er ikke så veldig stort på disse bilene heller. 

Standard felgdimmer: 

F30:

18"
8Jx18
ET 34

19"
Front 8Jx19 ET:36
Rear 8,5Jx19 ET:47

20"
Front 8Jx20 ET:36
Rear 8,5Jx20 ET:47

 

 

Du kan bruke andre alternativer enn dette (det er ganske god plass), benytt https://www.willtheyfit.com for å sjekke hvordan det blir i forhold til originalt. 

Hei 

Takk for svar. Ser du sier at originalt innpress på 18" er ET36, deretter står det ET34 i tabellen din. Skriveleif? Er ET34 originalt?

Endret av KHE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Siden vi er så godt i gang; tror jeg har funnet svaret selv, men det virker uproblematisk å bytte til følgende - er du enig?:

 

Bak 255/35/18, på 8,5 ET37

Foran: 225/40/18, på 8 ET34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uproblematisk ja. Hvilken dimensjon (dekk) hadde du på de du ble frastjålet?

EDIT: Nå vet jeg ikke hva slags stil du ønsker deg da, men 18" er ikke spesielt stort på disse bilene, 20" går helt fint. 

Personlig har jeg følgende oppsett: 

19x8.5" ET35 (235 bredde) foran, og 19x9,5" ET40 bak (265 bredde). 

Det ser slik ut: 

330e-hdr1.png

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @macrorain

Jeg hadde 225/45/18 originale bmw muiltieke 18" style 416 (som på bildet i starten av tråden min), foran og bak.

Kan godt leve med 19", men begynner å få dårlig tid da piggdekk med runflat ikke akkurat er særlig artig å kjøre på nå....Min største skepsis til 19" handler egentlig mest om min spesifikke bil. Jeg har hatt store issues med adaptive suspension, og diverse klunkelyder, som BMW etter 4-5 runder med garantiarbeid enda ikke har klart å utbedre. Å kjøre på enda mindre gummi er jeg derfor litt skeptisk til ( mulig det er uberettiget). 

PS: Nei, jeg skal ikke har runflat på mine nye sommerdekk (og skal bytte vinterdekkene neste sesong) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...