xracer Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 (endret) Hei, Noen kriterier er greie for meg, jeg skal ikke ha diesel. Det har ingenting og gjøre med alt snakket om brudd i reg.kjeder og andre potensielle ting med disse motorene. Jeg kjører relativt lite og har ikke bruk for bil til jobb så litt mer utgifter ifm. forbruk er ikke noe tema, Jeg er litt old school på bil og synes en BMW skal ha bensinmotor enkelt og greit. Siden jeg sannsynligvis velger bensin og brukt bil, er mangfoldet i tilsalgs, plutselig skrumpet inn til nesten ingenting..hehe...jeg er og blir en e39 fan, og har en som funker strålende, men blir kanskje konas bruksbil snart, og føler jeg må ta steget opp ett hakk nå. Lurer defor på om dere som har 525i-530 2004-2006 hva dere har å si om disse bilene. Bla, lurer jeg på dette med registrering av batteri. Hvis jeg er borte over en periode og ønsker å kople fra batteri på disse, byr dette på et problem? Er det ellers noen spesielle svakheter med disse bilene? Hva bør man sjekke relativt nøye før et evt. kjøp. Har hørt at noen av modellene har endel problemer med det elektriske? Og det er jo delvis skremmende bare det...men har iallfall veldig lyst på en e61 og bruktprisene synes jeg varierer mye selv sett km tatt i betrakning. Fint med noen synspunkter hvis dere kan. Endret November 8, 2016 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Kabelbrudd i bakluka (10-15.000 hos merkeverksted) og vann i antenneforsterker i bakrutespoiler, samt irr/ødelagte moduler grunnet vann i reservehjulsbrønnen grunnet tett drenering av panoramasoltak. Disse feilene er uavhengig av motorvalg og pre/post facelift. CCC-enhetene (iDrive) har muligens en litt høyere feilrate (dårligere loddinger) på facelift. Kjøp en facelift-bil og få finere lykter, gir, etc. Men utvalget er vel ikke så stort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Men det med kablebrudd osv er vel mest stv som er utsatt for mener jeg og ha hørt tidligere? Hvis du går for sedan så tror jeg du sparer deg litt for problemer bare der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet November 9, 2016 Forfatter Share Skrevet November 9, 2016 11 hours ago, johanngj said: Kabelbrudd i bakluka (10-15.000 hos merkeverksted) og vann i antenneforsterker i bakrutespoiler, samt irr/ødelagte moduler grunnet vann i reservehjulsbrønnen grunnet tett drenering av panoramasoltak. Disse feilene er uavhengig av motorvalg og pre/post facelift. CCC-enhetene (iDrive) har muligens en litt høyere feilrate (dårligere loddinger) på facelift. Kjøp en facelift-bil og få finere lykter, gir, etc. Men utvalget er vel ikke så stort Tja, hva skal man si om dette da. Hvis man får tak på en som disse fungerer enda på, skulle det kanskje være mulig og ordne noe preventivt for å unngå problemene. Gjelder da sikkert ikke kabelopplegget og dårlige loddinger som blir være å holde rede på. 10-15000? Jesus christ Elllers ser jeg endel i utlandet har problemer med at girkassene lærer kjøremønster på ikkepassende måte dvs de synes de girer ukurrant. Noe i det tro? Ellers så var det det med avkopling av registrert batteri i perioder hvor bortreist. Er det bare å kople på igjen og tut og kjør? Takk for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet November 9, 2016 Forfatter Share Skrevet November 9, 2016 8 hours ago, vegard89 said: Men det med kablebrudd osv er vel mest stv som er utsatt for mener jeg og ha hørt tidligere? Hvis du går for sedan så tror jeg du sparer deg litt for problemer bare der Ja er sikkert det, men jeg skal uansett ha e61 og det er vel stasjonsvognen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 2003-2005 modell E61 har samme bensinmotoren som E39 facelift har Altså M54. En annen "svakhet" i tillegg til det som er nevnt over er jo luftbelger, og evt kompressor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet November 9, 2016 Forfatter Share Skrevet November 9, 2016 (endret) 22 minutes ago, DanielStance said: 2003-2005 modell E61 har samme bensinmotoren som E39 facelift har Altså M54. En annen "svakhet" i tillegg til det som er nevnt over er jo luftbelger, og evt kompressor. Tja, har luftbelger på min e39 og sålenge de fungerer synes jeg det er et veldig bra system, men blir fort dyrt å fikse på. Greit hvis bare å bytte komponenter, men får man tull med el. opplegget/komponenter der som andre plasser blir det et større problem...Er vel bare å håpe på det beste at det holder. Hvis belgene/pot.metrene holder i 10-15 år har de gjort seg fortjent til summen de koster. Endret November 9, 2016 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Om du bruker litt tid og søker internt i disse trådene så blir du veldig klok på E60/61: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet November 9, 2016 Forfatter Share Skrevet November 9, 2016 Der var den ja, skal kikke igjennom den nå. Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 10, 2016 Share Skrevet November 10, 2016 20 timer siden, xracer skrev: Ja er sikkert det, men jeg skal uansett ha e61 og det er vel stasjonsvognen? Ja e61 er stasjonsvogn og e60 er sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå