Gå til innhold

BimmerÅlesund
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min BMW e36 320i M50b20, hvis jeg ruser den holder den seg på 1000-1500 o/m også etter en liten stund går tilbake til vanlig tomgang, av å til må jeg sette den i første gir, holde inne bremsen og på en måte kvele den slik den går ned til vanlig tomgang, har tenkt om at det kanskje kan være tomgangsregulatoren, for hver gang jeg kjører vanlig og presser inn clutchen så på en måte synker ikke turtallet med en gang, men den ruser seg på en måte, om dere sjønner. Hørt om problemet? Eller kjenner noen til det? Takker for svar på forhånd.

Har en gåen Lamda, kan det være problemet? Har tenkt selv at det kan være tomgangsregulatoren?

 

Endret av BimmerÅlesund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når du kobler ut lambdasonden? I mange tilfeller går bilen fint (Du bør ikke kjøre bilen lenge med lambda utkoblet, da det kan ødelegge katalysator pga for mye bensin sprøytes inn) 

Om bilen funker fint med lambda utkoblet, så er det vel lambda som er synder. Om bilen fjusker videre så er det noe mer som kuker. 

Du kan prøve å rense tomgangsregulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert bare full i oljegrums. Vask med bremserens eller electrocleaner.

Dersom du når til kontakta kan du prøve å dra den ut, trolig vil motor dø ut. Gjør den det er den ivertfall ikke helt defekt.

Ville gjort det uansett, er standard feil. Tipper du også har falskluft, dette med å spraye rundt med startgass er ikke til å stole på synest jeg. Sjekk om bolter/mutterer rundt innsug er faste, dem bruker å riste løse. Kan også være en vakumslange som har morkna. Bytta du pakninga på spjeldet når du vaska det?

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å skifta slangen som gikk fra innsugsbelgen og ned på tomgangsregulatoren. Den hadde sprukket der med skruklemmen på regulatoren, så den skiftet jeg, klarte d uten å ta ut innsuget, men trangt arbeid. Fikk ikke skiftet regulatoren. Etter jeg skiftet slangen gikk bilen litt bedre men fortsatt samme problem. Planlegger å skifte/rense den som står på nå. Men da tar jeg ut innsug, samt bytter pakning på spjeldet og på selve innsuget. Blir vell egentlig det som gjør susen. Får håpe på det beste. Skal ta å stramme over skruer for å se om noen har ristet løs. Takk for svar. Holder dere oppdatert på hvordan det går etter bytte av tomgangsregulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...