Sndvik Skrevet Januar 18, 2017 Skrevet Januar 18, 2017 (endret) SNDVIKâS  MADEIRAVIOLET  E36 Oppdateres underveis : Liste over hva som har blitt gjort med bilen : RĂžd = ikke gjort Gult = ordna men ikke montert/gjort GrĂžnn = Gjort Utvendig Mtech framme | Montert Mtech bak | Montert Lux skjĂžrt | Montert Foglight delete | Montert Lux grill | Montert Linselykter | Montert Tatt overflate rust under | Gjort Oransj blink rundt hele | Montert framme, pĂ„ sidene og bak med lakkert Ăžverste del i oransj Supersport Black Evolution justerbart senkesett | Montert og godkjent Chrome nyrer med sort innmat | Gjort Innvendig Alcantara ratt med M sĂžm | Gjort ZHP girkule | Gjort Alcantara mansjetter pĂ„ gir og hĂ„ndbrekk med M sĂžm | Gjort Kenwood KDC-BT73DAB | Gjort Focal ISS130 Integration | Gjort Focal 690AC 6x9 i hattehylla | Gjort Lakkere hattehyllen svart | Gjort Lakke/bytte gulvtrekk til svart | Farget gulvteppet med tekstilfarge Vader Alcantara | Montert Motor Byttet olje og filter | Gjort pĂ„ 203 tusen Bensinfilter | Gjort KN luftfilter innsats | Gjort Org luftfilterboks | Gjort Nye Plugger | Gjort Shortshift fra GS | Montert Felgsett Style 32 Specs: 7,5" og 8,5" ET 35 rundt hele  BBS RS2 (RS 713) Specs: 8" ET 15 rundt hele  Cromodora CW10 ogsĂ„ kallet bullys Specs: 10" ET 23 og 9" ET 21 Gullskruer fra SRR Gullventiler fra SRR Nye logoer 2,5" og 2" kant i radinox fra felgenfuchs Pulverlakkerte tĂžnner Lakkert senter i ibsisweiss Fra begynnelsen : Hei! Jeg har nĂ„ skaffet meg et veldig bra eksemplar av en 96â E36 320i med 202 tusen pĂ„ telleverket nĂ„r jeg kjĂžpte den og den har nĂ„ bikket 205 tusen pĂ„ en mĂ„ned grovt regna. Jeg kom over denne bilen gjennom en kompis av meg fra Valdres som jobbet med han som eide denne bilen. Jeg satt og funderte pĂ„ hvem som kunne ha enten en Madeiraviolet eller en Technoviolet coupe i Norge som muligens kunne vĂŠr til salgs da dette er to av favorittfargene mine og pang, der kom jeg pĂ„ der jeg satt at han hadde nevnt en gang for lenge, lenge siden at en kollega av han hadde et bra eksemplar av en Madeiraviolet E36 320i. SĂ„ jeg ba han spĂžr han om ikke han var interessert i Ă„ selge Ă„ det ville han. Da vart det til den fĂžrste helga etter jeg kom hjem fra sjĂž vart det Ă„ reise til Valdres for Ă„ sjĂ„ pĂ„/hente bil. Kom frem og alt var som selger hadde fortalt sĂ„ da var det bare Ă„ peise pĂ„. Bilder fra finn-annonsen da den lĂ„ ute fĂžr han i Valdres kjĂžpte den, husker jeg sĂ„ annonsen nĂ„r den ble lagt ut. Etter en lang kjĂžretur hjem dagen fĂžr trengte den seg en skikkelig vask Samtidig som jeg henta bilen sĂ„ vart det handla en Mtech bakfanger, chrome nyrer og lux skjĂžrt av kompisen min som hjalp meg fĂ„ kloa i denne bilen Henta meg et svart taktrekk for en veldig grei pris. Kom og over en uĂ„pnet mtech framfanger her i lokalomrĂ„det sĂ„ klarte rett og slett ikke Ă„ dy meg⊠ 2 av 4 tapper pĂ„ ene C-stolpen var knekt sĂ„ da vart det til jeg klipte av det som var knekt av fra gamle stolpene Ă„ plastsveiset det pĂ„ nye C stolpen med hjelp av loddebolt og strips Ă pnet sikringsboksen en dag Ă„ mĂžtte dette synet, aldri sett noe lignende fĂžr men Ă„rsaken til at den var smelta var at vifta sto bom fast. Da ble det kjĂžpt inn ânyâ brukt der. Grunnen til at plastikken smelta har jeg ingen aning hva det kan vĂŠre, men det kan kanskje vĂŠr at sikringa har akkurat ikke smelta av men bare vĂŠrt som en glĂždetrĂ„d? SĂ„ og si nye Supersport Black evolution coilovers Alcantara mansjetter med M sĂžm pĂ„ plass  Fikk meg en skikkelig spiller til jul sĂ„ da mĂ„tte VHS spilleren som dere ser pĂ„ bildet over vike SĂ„ var det bare Ă„ begynne rydde opp i rotet til tidligere eiere Merkelig lĂžsning Ă„ fĂžre kablene her da... Ledningsklasen helt oppe der var bare tvinnet sammen Ă„ lagt i midtkonsollen NĂ„r jeg skulle montere DAB antenna la jeg merke til noen lugubre ledninger sĂ„ jeg mĂ„tte sjekke litt nĂŠrmere, da hadde pina det en luring vĂŠrt der Ă„ kobla. Det jeg har kommet meg frem til er at en garasjeĂ„pner har blitt koblet inn pĂ„ sentrallĂ„s for Ă„ fĂ„ trĂ„dlĂžs Ă„pner til bilen. Loddingene var sĂ„ som sĂ„ men var nĂ„r jeg tok ut koblingen til den gule kontakten jeg virkelig ble tatt pĂ„ senga... Det var bare tatt ei ledning Ă„ stappa ned i kontakten med isolasjonen pĂ„? Er dette en god lĂžsning sĂ„ vet ikke jeg. Bildene taler for seg selv kan man vell si I denne kontakten hadde han bare trykt ledninga i Ă„ pressa kontakta pĂ„, tok desverre ikke bilde av galskapen FĂ„tt ryddet opp i garasjeportsetupen Skulle bare pĂ„ Bass Brothers Ă„ ha ISO koblinger med lĂžse ender, det gikk ikke akkuratt som planlagt -Focal ISS130 Integration -Focal 690AC 6x9 i hattehyllen -6x9 adaptere til hattehyllen -Ground Zero lydisolasjonsmatter Et lite triks nĂ„r du skal finne ut hvilken hĂžgtaler de tvinna ledningene gĂ„r til er Ă„ bruke et AA batteri eller lignende til Ă„ ta en ledning til hver side Ă„ tappe enten minusen eller plussen borti batteriet for Ă„ fullfĂžre kretsen sĂ„nn du fĂ„r lyd i hĂžgtaleren Ă„ kan lokalisere hvor den sitter. Veldig greit for Ă„ dobbeltsjekke at du gjĂžr rett Ferdig resultat Jeg fant ikke noe koblingsskjema som stemte med alle ledningene mine sĂ„ jeg bestemte hva som var pluss og minus da jeg holdt uansett pĂ„ Ă„ lodde pĂ„ ISO koblingene og montere hĂžgtalere samtidig Tok vekk org isolasjonen Ă„ la isolasjonsmatter fra Ground Zero der jeg kom til Focalene og lydisolasjon pĂ„ plass fremme 6x9  i hattehyllen Filterboks tilbake der den hĂžrer hjemme, ja den trenger en motorvask.. Dette er stort sett det jeg har fĂ„tt gjort med bilen pĂ„ en liten mĂ„ned i mitt eige, mer er pĂ„ vei for Ă„ si det sĂ„nn⊠NĂ„r jeg kommer hjem blir det Ă„ ta det av overflaterust som er under bilen Ă„ montere diverse snacks som venter pĂ„ meg hjemme. Om trĂ„den slĂ„r dĂ„rlig an sĂ„ tror ikke at jeg tar meg bryet til Ă„ fortsette, sĂ„ gi meg tilbakemeldinger om dette er en bil dere vil se mer av! Stay updated! PS: rettskriving er ikke helt mitt omrĂ„de  Endret April 10, 2020 av Sndvik Eystein Ose, mr.Wreckless, Thundercoil og 10 andre reagerte pĂ„ dette 13
JÞrgen Lie Skrevet Januar 19, 2017 Skrevet Januar 19, 2017 Fin farge! Hilsen fargeblind.  Sndvik, RF91 og Ron Jeremy reagerte pÄ dette 3
Sndvik Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Skrevet Januar 19, 2017 6 minutter siden, JÞrgen Lie skrev: Fin farge! Hilsen fargeblind.  Haha, takker! JÞrgen Lie reagerte pÄ dette 1
bimmerfun Skrevet Januar 19, 2017 Skrevet Januar 19, 2017 Flott bil! Forsett Ä ta bilder - kjekt Ä se en skikkelig E36 trÄd igjen. Har E36 coupe i samme farge
Sndvik Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Skrevet Januar 19, 2017 (endret) 53 minutter siden, bimmerfun skrev: Flott bil! Forsett Ä ta bilder - kjekt Ä se en skikkelig E36 trÄd igjen. Har E36 coupe i samme farge Takker, kjekt Ä hÞre/lese! Har du en trÄd pÄ den? Endret Januar 19, 2017 av Sndvik
carlhaakon Skrevet Januar 19, 2017 Skrevet Januar 19, 2017 SĂ„ pen ut denne. madeira violet og madeira svarts er vel samme fargene etter det jeg har hĂžrt. samme farge bilen min kom med orginalt nydelig farge egentlig
Sndvik Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Skrevet Januar 19, 2017 (endret) 18 minutter siden, carlhaakon skrev: SĂ„ pen ut denne. madeira violet og madeira svarts er vel samme fargene etter det jeg har hĂžrt. samme farge bilen min kom med orginalt nydelig farge egentlig Tusen takk! Ja var opp til 94' den het Schwarz sĂ„ bytta de til Violet. Veldig spesiell farge ja, mange som har trodd den var svart/blĂ„ đ Vanligvis hadde jeg blitt oppgitt hadde noen lakket en Madeiraviolet/technoviolet i en annen farge men Avus blau kledde faktisk din ekstreeemt godt. Endret Januar 19, 2017 av Sndvik
BjornarHS Skrevet Januar 19, 2017 Skrevet Januar 19, 2017 FÞlger sÄ klart, absolutt av de finere e36er dette bÄde over og under, blir meget pen med de planer du har for den Sndvik reagerte pÄ dette 1
Sndvik Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Skrevet Januar 19, 2017 1 minutt siden, BjornarHS skrev: FĂžlger sĂ„ klart, absolutt av de finere e36er dette bĂ„de over og under, blir meget pen med de planer du har for den Satse pĂ„ det ja! đŹÂ
carlhaakon Skrevet Januar 19, 2017 Skrevet Januar 19, 2017 1 time siden, Sndvik skrev: Tusen takk! Ja var opp til 94' den het Schwarz sĂ„ bytta de til Violet. Veldig spesiell farge ja, mange som har trodd den var svart/blĂ„ đ Vanligvis hadde jeg blitt oppgitt hadde noen lakket en Madeiraviolet/technoviolet i en annen farge men Avus blau kledde faktisk din ekstreeemt godt. Min er vel 96 og Schwarz orginal faktisk  vognkortet sier svart, og salgs annonsen sto det blĂ„ haha. ja jeg er vedig glad i den fargen sĂ„ derfor den ble blĂ„ men lilla fargen er alt fĂ„r fin egentlig sĂ„ ikke lett valg
Sndvik Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Skrevet Januar 19, 2017 11 minutter siden, HĂ„vard P skrev: Nemmen đ đđ» 6 minutter siden, carlhaakon skrev: Min er vel 96 og Schwarz orginal faktisk  vognkortet sier svart, og salgs annonsen sto det blĂ„ haha. ja jeg er vedig glad i den fargen sĂ„ derfor den ble blĂ„ men lilla fargen er alt fĂ„r fin egentlig sĂ„ ikke lett valg Ă ja, blitt feilinformert jeg da. Ja, blir en litt vanskelig beslutning nĂ„r man har sĂ„ mange forskjellige tĂžffe farger Ä velge i
Hawkon88 Skrevet Januar 19, 2017 Skrevet Januar 19, 2017 Blir bra dette. Skal du gjÞre noe med maskinisten ogsÄ?
Sndvik Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Skrevet Januar 19, 2017 15 minutter siden, Hawkon88 skrev: Blir bra dette. Skal du gjĂžre noe med maskinisten ogsĂ„? Mange vil ha mer, sĂ„ vi fĂ„r se om kanskje man kan fĂ„ til en lĂžsning pĂ„ et vis.Â
williamwiers Skrevet Januar 19, 2017 Skrevet Januar 19, 2017 FÞlger selvsagt med her  veldig pen farge som nevnt tideligere her oppe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ