Ø.Johnsen Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 Sitter og vurderer det som jeg opplever som et meget kurant eksemplar av en 2013 520 x drive med m-sport blant annet. Denne er senket (se vedlagt bilde). Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg å avgjøre om denne vil ha betydelig hardere kjørekomfort enn en med standardfjærer. Litt stivere går bra men vil ikke kjøpe noe som knekker ryggen eller ploger veien. Bor et stykke unna forretning så jeg får ikke testet skikkelig. Veldig takknemlig for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 Original Msport er ikke ukomfortabelt på 5 serie. På 3 serie merkes det mer. Men det kommer an på hvilke preferanser man selv har selvfølgelig. Jeg har kjørt biler med stive coilovers og følt meg komfortabel, fordi jeg føler underlaget. Og hadde en e60 standardunderstell som duvet herlig på veien. Msport er sportsligere enn standard, men langt ifra ryggknekkende. Det er vel 25mm lavere enn standard også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Februar 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2017 Men ut fra bildet (som jeg har stjålet fra annonsen) ser det ut til at bilen er ytterligere senket ift standard msport. Om den er mye senket klarer ikke jeg avgjøre. Det er her jeg kan trenge hjelp. Om dette er i overkant mye senk, hva kan det koste å sette inn org fjører (disse må sikkert kjøpes så den kosten må sikkert regnes med) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 Ser ikke noe bide av bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 Har kjørt en relativt godt senket F11, og det var litt sånn hopp og sprett siden vi har så fantastiske veier i Bergen. Men vet ikke hvilken senk og hvor mye. Bak er det vel bare justert med PC/stag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 (endret) Jeg har senket min F11 25 mm foran og 15mm bak (i forhold til M-sport). Jeg synes bilen er veldig komfortabel å kjøre, mye bedre etter senk. Men det har nok ganske stor betydning at jeg har EDC (kan justere stivheten på demperne elektronisk). Endret Februar 25, 2017 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Februar 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2017 Link til annonsen hvis det hjelper særlig https://www.finn.no/90026307 Ser ut at avstand senter -hjulbue er 360mm foran og 365 bak. Vet ikke hvor mye normal høyde med msport tilsvarer? tusen takk for respons BTW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Februar 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2017 15 minutter siden, Walkabout skrev: Jeg har senket min F11 25 mm foran og 15mm bak (i forhold til M-sport). Jeg synes bilen er veldig komfortabel å kjøre, mye bedre etter senk. Men det har nok ganske stor betydning at jeg har EDC (kan justere stivheten på demperne elektronisk). Er EDC utstyrskode 223? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 8 minutter siden, Ø.Johnsen skrev: Er EDC utstyrskode 223? Ja, men den ser ikke mye senket ut. Min er på ca 34 cm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 52 minutter siden, Evopower skrev: Original Msport er ikke ukomfortabelt på 5 serie. På 3 serie merkes det mer. Men det kommer an på hvilke preferanser man selv har selvfølgelig. Jeg har kjørt biler med stive coilovers og følt meg komfortabel, fordi jeg føler underlaget. Og hadde en e60 standardunderstell som duvet herlig på veien. Msport er sportsligere enn standard, men langt ifra ryggknekkende. Det er vel 25mm lavere enn standard også Husk at du ikke får M sport understell med xDrive på F10/11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Februar 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2017 Å OK. Så jeg skal med andre ord ikke bekymre meg mye for at den bilen vil være drøyt hard? Vil den senken trolig gjøre bilen mer lik en utgave uten xdrive? Kjøper bil da jeg i høst ble ryggoperert og trenger litt mer komfort. Opplever F11 som et godt kompromiss mellom sport og komfort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 Spørs hvor mye komfort du trenger pga. ryggen din. Har du EDC ville jeg ikke vært bekymret. Har du ikke EDC så ville jeg tenkt meg om. Du kan gjøre mye med felg/dekkombinasjon også - hva tenker du å kjøre på her? Jeg synes bilen min er komfortabel og fin med 20" på vinteren og med senk. Kanskje litt hard på sommeren med 21", men det er på grunn av lav dekkprofil, ikke senk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Februar 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2017 I første omgang blir det nok kjøring på det som følger bilen 19" sommer og 17" vinter. Denne konkrete bilen har utstyrskode 223 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 25, 2017 Share Skrevet Februar 25, 2017 Kjør på, da er det ikke noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 26, 2017 Share Skrevet Februar 26, 2017 9 timer siden, E.H.D skrev: Husk at du ikke får M sport understell med xDrive på F10/11. Man får ikke senk nei, men stivere dempere? Det at dette er en xdrive med senk får det til å høres som at noen tar loven i egne hender. Det er nok en grunn til at bmw ikke senker xdrive modellene sine. Tenker først og fremst på belastning av drivledd foran. Ikke at det skulle ha noe å si, da alt fra quattro, sti og evo er senket uten problem. Men likevel så har bmw valgt å gjøre det uten senk. Men jeg mener msport er stivere på xdrive, om ikke lavere senkefjærene i dette tilfellet blr ikke ha noe å si på komforten. Hardheten er det demperne som bestemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå