Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Spent nå kjenner jeg 😉

Bilen vaska og gått over litt forskjellig. Sjekka lys, blink, bremser, sikkerhetsseler og låsene.

Men klarte å kløne det til så at jeg slo av bakspeilet 🙈 Og det klarte jeg fanken ikke å klemme på igjen 🤬 Forsøkte å utvide "klørne" og smøre fett på det, men ikke snakk om 🙈 Nå har jeg skrevet på en lapp med spørsmål om de  som tar kontrollen kanskje klarer å få klemt det på plass 😅

Men nå har jeg ihvertfall kjørt bilen bort til verkstedet og slengt nøkkelen i kundepostkassa. Så er kjempespent på resultatet 🤞 Jeg kan liksom ikke skjønne at det skulle være så mye feil. Men får nok feil på senken. Men det er jeg forberedt på. 

21237402-BB76-4C21-B3D4-9B293BF71659.jpeg

6085389F-85DB-433E-917F-3B31EDDBFAE5.jpeg

04441651-C56D-441C-BAF8-CC1756815399.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært på EU-kontroll og det gikk omtrent som forventet. Feil på lysstilling som ikke var mulig å justere fordi eljustering var knekt og andre skruer var helt runde og ikke mulig å skru på.

Feil to var senken. De bekreftet at det ikke lenger er krav om tüv-godkjenning på veteranregga biler men jeg har tüvpapirer uansett samt hjulkontrollen, så det blir å bestille time hos svv så fort jeg har montert nye frontlykter.

Jeg kjøpte jo disse Hella DE-lampene, men siden de trenger å pusses opp med å lakkere de sorte ringene og egentlig kunne trengt nye festeskruer (de er hele men…) så kjenner jeg at jeg ikke gidder sånne typer arbeid lenger.

Derfor selger jeg disse videre og har bestilt de uorginale sorte hos Koed. Så lenge de ser tilnærmet like ut som de orginale så er det helt ok for meg.
 

Skal skaffe meg orginale frontlykter etterhvert og ha sammen med de orginale fjørene jeg har liggende, sånn at dette følger bilen ved et evnt salg en gang.

Så i dag har jeg prioritert litt rengjøring i området der lyktene skal monteres og også fått rengjort kontaktene og sjekka ledningene for skader. De så hele ut og det er bra. Riktignok, et par av kontaktene har knekt ene festekroken men disse kan jeg bestille nye dersom de viser seg å gli fra hverandre.

Så dette får være prioriteringene i første omgang. Men har nok å sulle med i tiden fremover 😉 Så det blir nok litt oppdateringer fremover tenker jeg ☺️

A7BADC53-63AA-4B1E-A120-2C51BB0CD117.jpeg

3F9DA404-C28A-44A4-9EBE-03E4E3BAB0D4.jpeg

0EB4D2FB-AE6C-47F4-8A5F-EAD34A1849B9.jpeg

466DECCD-8BEF-4FD3-BCAE-86DEDEF391F0.jpeg

E32AA103-8E52-4405-A4BD-65201D6CB893.jpeg

A9D2988F-0BD2-44F9-A827-9E290C71F3A7.jpeg

710749C1-85C3-4A81-8A1F-D72F62E695A4.jpeg

A4DBE375-58AB-43A3-8A3F-7384E6E83106.jpeg

F30D9F65-4D92-409C-A05F-63D13F4ABDE7.jpeg

49AA0769-0328-4C05-8CEA-03BA991F64A4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mortenej skrev:

Herlig med "OK" Eu kontroll. Senken var du jo klar over, og lyktene var vel heller ikke noen overaskelse.

Godt å få ryddet og vasket litt når du først har demontert.

Ikke for å virke hovmodig, men jeg hadde blitt overrasket om det hadde vært mye feil. Såpass har jeg kontroll på den. Vet jeg bør gjøre noe med eksosen på sikt, men på eu så var det visst ingen mangel 😅👍

Så nå blir det å få montert nye lykter og få etterkontroll og godkjenning av senk. Det skal bli så utrolig digg 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, sveigis skrev:

Dette blor så bra atte 😊😊

Skal si det ble rent der lyktene står du .

Kjekt å få bort gammel møkk .

Dette er en pen bil Tore😊

Ja det ligger godt til rette for tiden fremover. Bør ikke by på problemer. Så snart er den godkjent og jeg kan begynne på litt andre småting jeg ønsker å få gjort unna 😉

Jeg laget en god blanding av glovarmt zalovann med en skvett salmiakk etter først å ha marinert med prickbort 😂 Møkka rant vekk etter litt gnukk med oppvaskkosten 😉

Ja bilen er jo ganske pen selv om den har sine bruksmerker og småbulker. Den ene på høyre bakdør så jeg ikke før jeg hadde eid bilen i over et år 😂 Dette er hva jeg tror er en "massasjebulk" Men jeg skal la andre enn meg få gjøre den jobben 😉 Så får jeg høre litt rundt på to andre bulker jeg vet om. Der må det nok karrosserifolk til. Men jeg føler meg ganske trygg på lakkering, så det kan jeg nok gjøre selv.

Jeg skal matte ned grillen og få lakkert den. Mye steinsprut. Det blir bra 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det nærmer seg 11 april og kontroll/godkjenning av supersportfjørene hos Svv og etterkontroll senere samme dag, hos verkstedet som foretok eu-kontrollen. Der skal de justere de nye lyktene sånn at lysbildet blir korrekt.

Akkurat det er noe jeg gleder meg veldig til, fordi jeg har omtrent ikke sett veien når jeg har vært nødt til å kjøre i mørket. Lyset har pekt omtrent rett ned i bakken 😅🙈 Derfor har jeg unngått i det lengste å kjøre på kveldstid og det er jo litt dust 😉

Så det skal bli deilig å kunne slippe å planlegge kjøringen for å unngå mørket 😉

Men nå sitter de nye lyktene på plass og jeg synes bilen er så mye finere med mørke glass og sorte ringer ☺️
 

Velger å vente med å montere grillen til etter kontrollene, siden jeg skal lakkere den opp igjen. Det er en del steinsprutskader som jeg ønsker å få bort. Så det får bli mitt lille prosjekt så fort det blir litt varmere i været. Det er jo bitende surt ute om dagen, så da frister det lite å holde på 🥶

Ja ja, det var mine 5 cent’s oppdatering 😂

38D8EE8D-CB1D-47EB-9C30-D481F9303993.jpeg

F22238DA-CD86-486D-89DD-85730D882DEA.jpeg

4D319AA3-901F-4165-89BB-4BB4D1D2DA91.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Det nærmer seg 11 april og kontroll/godkjenning av supersportfjørene hos Svv og etterkontroll senere samme dag, hos verkstedet som foretok eu-kontrollen. Der skal de justere de nye lyktene sånn at lysbildet blir korrekt.

Akkurat det er noe jeg gleder meg veldig til, fordi jeg har omtrent ikke sett veien når jeg har vært nødt til å kjøre i mørket. Lyset har pekt omtrent rett ned i bakken 😅🙈 Derfor har jeg unngått i det lengste å kjøre på kveldstid og det er jo litt dust 😉

Så det skal bli deilig å kunne slippe å planlegge kjøringen for å unngå mørket 😉

Men nå sitter de nye lyktene på plass og jeg synes bilen er så mye finere med mørke glass og sorte ringer ☺️
 

Velger å vente med å montere grillen til etter kontrollene, siden jeg skal lakkere den opp igjen. Det er en del steinsprutskader som jeg ønsker å få bort. Så det får bli mitt lille prosjekt så fort det blir litt varmere i været. Det er jo bitende surt ute om dagen, så da frister det lite å holde på 🥶

Ja ja, det var mine 5 cent’s oppdatering 😂

38D8EE8D-CB1D-47EB-9C30-D481F9303993.jpeg

F22238DA-CD86-486D-89DD-85730D882DEA.jpeg

4D319AA3-901F-4165-89BB-4BB4D1D2DA91.jpeg

Se her du ,dette ble fint  Tore😊.

Den listen eller hva man kaller det ,er veldig utsatt for steinsprut ,så litt lakk vil gjøre susen på den .😊

Godt du er igang .🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Se her du ,dette ble fint  Tore😊.

Den listen eller hva man kaller det ,er veldig utsatt for steinsprut ,så litt lakk vil gjøre susen på den .😊

Godt du er igang .🙏🙏

Takk takk, ja fint med blanke nye lykter 😃

Ja den er det. Full av steinsprut, så ønsker ikke å montere den slik det er nå.

Spent på kontrollen/godkjenningen hos svv, så håper de ikke henger seg opp i det jeg har nevnt noen ganger i tråden min, dette med at det er litt høydeforskjell mellom høyre og venstre siden bak 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Ble fint med nye mørke lykter, kler en lys bil.

Gøy å se at flere står uten grill om dagen, samme her mens jeg smører opp justeringstag og forbedrer for lyskontrollen.

Takk Morten 😃 Ja jeg synes de mørke glassene gir et slags dempende uttrykk, noe jeg liker godt.

He he ja 😅 Lettere å komme til uten grill ☺️ Du skal vel få dette fikset i morra eller fredag ? Lykke til med dette og godkjenningen av fjører 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Bimmerlorris said:

Takk Morten 😃 Ja jeg synes de mørke glassene gir et slags dempende uttrykk, noe jeg liker godt.

He he ja 😅 Lettere å komme til uten grill ☺️ Du skal vel få dette fikset i morra eller fredag ? Lykke til med dette og godkjenningen av fjører 😃

Ja håper at det blir fredag :) DVs skal mye til at jeg flytter på denne timen nå, snøen smelter unna nå og meldt knall vær i morra :) fortsatt kuldegrader om natta, så  litt risiko at lake sprederen er ute fredagsmorgenen, men heldigvis har jeg time etter lunch.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mortenej skrev:

Ja håper at det blir fredag :) DVs skal mye til at jeg flytter på denne timen nå, snøen smelter unna nå og meldt knall vær i morra :) fortsatt kuldegrader om natta, så  litt risiko at lake sprederen er ute fredagsmorgenen, men heldigvis har jeg time etter lunch.

Tror ikke du skal være så redd for litt salt så lenge det bare skjer en gang i blandt. Bare å få tatt real vask under når anledningen byr seg 😉👍 Lykke til 🥳🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg slitt meg gjennom noen timer med vask både under og uttapå, samt litt rengjøring innvendig 😅

Men nå er den klar for kontroll/godkjenning av fjører/dempere hos SVV i morra kl 12 og deretter innom verkstedet jeg tok eu-kontrollen og få de til å justere lyktene og ettervises/eu-godkjennes 🤞😃

Har ikke giddet å gjøre en tøddel med bilen før den er godkjent. Men kommer jeg hjem med godkjent bil i morra, så har jeg ganske mange planer fremover mot sommerferien.

Det første er demonteringer.

Begge framskjermene skal av og hele interiøret.

Hattehylla er én av tingene jeg vil gjøre noe med. Der ligger trekket i bølger, så tenker jeg tar det med bort til salmakeren og hører hvor mye han skal ha for å trekke det om i sort filt.

Skjermene skal pusses ned inni buene og lakkes opp siden det er litt rust der.

Grillen skal også pusses og lakkes.

Så har jeg en bulk i vanstre bakdør som jeg tror kan masseres ut. Men jeg tror ikke jeg skal begi meg utpå der selv. Kan såklart presse litt og kjenne om dette er noe jeg kan gjøre. Men ser at det er flere firmaer rundt her som gjør slike jobber for rundt tusenlappen.

Jeg så et triks på Wheeler-Dealer der de tredde sorte søppelsekker rundt skinninteriør og sette det i solsteiken for å "koke" skinnet og gjøre det mykt ifbm skinnpleie. Så dette tenker jeg å forsøke før jeg monterer det i bilen.

Og ang dette skinninteriøret så er jeg litt nervøs. Nå har dette interiøret stått på gjesterommet i to mnd og hver gang jeg går helt inntil det, kjenner jeg en litt kjip odør. Litt sånn fjøs 🤬 Så jeg håper ikke dette er fordi det er mugg innvendig i stolene 🤞 Det hadde vært toppen av misfornøyd-kaka for min del. Ga jo i utgangspunktet altfor mye for dette. Men får ikke svartmale det enda 😅

Ja ja, jeg blir ikke arbeidsledig de neste ukene 😂

BF63DBB8-3A9B-4480-AFDC-A14F05CA89F8.jpeg

F17D020C-B7E2-468C-B403-A333696AD88D.jpeg

7971241B-FD68-46F4-ABE0-FC730F0694AC.jpeg

2E99F19C-DD55-4C05-A334-C0EA2CB3E353.jpeg

89D36851-C4AD-4AAA-BAC3-A08DCBC04B10.jpeg

389ECF19-E7D1-41A0-A4CC-971B761425A8.jpeg

77A7276F-178C-480E-809C-5E0FBBAC5D13.jpeg

891A59B5-DA2E-481F-A9BF-3DAFF1BDF529.jpeg

B6E06BCB-488B-4E59-84C6-94E960EC911E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du og du ,kunne min bil sett sånn ut under motor som din ..😩😩😩😅.

Nei det er en fin bil dette som jeg liker veldig godt og angående interiør du har stående ,så sett det ut i friskluft en stund .

Mått gjøre det med stolene mine ,luktet død da jeg kjøpte de i sin tid .

Men mulig jeg har misset noe her i tråden ,men du skal godkjenne bil med senk imprgen hos Biltilsyn ikke sant ?

Da må du og ha med deg 4 hjuls målebrev og lyktene ferdig justert før de godkjenner.😩

Altså dette var sånn det var før ,men mulig dette ikke gjelder lengre ,ikke minst dette er sikkert noe du har skrevet om før Tore og er gjort .

Uansett lykke til og nå er tiden inne for e34 og tingene der igjen .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...