Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, sveigis skrev:

Ja beklager å svare her ,men som vanlig er du igang med å få ting rent og igjen ser meeeeget pent ut😀.

Men hvordan går det ellers i topp prosessen her ?

Ikke noe å beklage det Jan 😂 Setter alltid pris på kommentarer på bilder og ting jeg gjør med disse firråtredvene mine 😉👍

Ja det ble i grunn ganske så rent bare med motorvask type høytrykkspyler, så jeg tror nok det blir myyye mindre pensel og kost-vasking denne gangen 😉

Ang fremdriften så håper jeg at neste uke blir å få montert sammen topp og resten av alt jeg har demontert 🙏 

Har en del andre ansvarsoppgaver for tiden og mye jobb. Da orker jeg ikke disse 20 milene tur/retur for å mekke. 

Så håpet er å ha bilen kjøreklar med skilter innen et par ukers tid, men stresser ikke med det. Er litt usikker på det å skulle justere ventilene på egenhånd. Fanken, har kosta på denne toppen 15000 kroner nå, så det ville jo vært helt krise å gjøre en bommert 🙈

Gleder meg uansett helt villt til å begynne cruisingen med den 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bekymre deg for ventiljustering på denne Tore, bare å hive seg i det å prøve. Først da ser du hvor enkelt det er, var skeptisk selv å første gangen men det gikk veldig greit. Greit å ha pluggene ute for enklere å turne motoren, nå kan vel du gjøre dette før du monterer topp så da spiller det vel lkten rolle 👌🏼

Her hardu en veldig grei video som viser hvordan det gjøres:bmw:

Du får bare stå på videre, blir knall bra dette :applause:

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, viggo E34 skrev:

Du må ikke bekymre deg for ventiljustering på denne Tore, bare å hive seg i det å prøve. Først da ser du hvor enkelt det er, var skeptisk selv å første gangen men det gikk veldig greit. Greit å ha pluggene ute for enklere å turne motoren, nå kan vel du gjøre dette før du monterer topp så da spiller det vel lkten rolle 👌🏼

Her hardu en veldig grei video som viser hvordan det gjøres:bmw:

Du får bare stå på videre, blir knall bra dette :applause:

Takk. Skal kikke på videoen 👍 Men han som overhalte toppen ville ikke justere ventilene. Han sa at for å få det riktig så måtte toppen være montert på blokka. Antar at han vet hva han prater om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nokk fulgt rådet hans å tatt det etter montering ja😉

Pass på å være nøye med possisjonering av kamdrev osv videre når kjede skal på. Er veldig fort gjort å bomme ei tann her, drei den nooen runder å sjekk gjenn. Blir kanonbra dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2019 den 9.38, viggo E34 skrev:

Ville nokk fulgt rådet hans å tatt det etter montering ja😉

Pass på å være nøye med possisjonering av kamdrev osv videre når kjede skal på. Er veldig fort gjort å bomme ei tann her, drei den nooen runder å sjekk gjenn. Blir kanonbra dette😊

Ja, får få montert toppen først. 

Ja håper det er plug’nPlay. Jeg noterte meg kamposisjonen (kam nr 1 rett nedoverpekende) og stripsa sammen kjedet rundt drevet. Gjorde med andre ord som det sto i Bentley. 

Ja håper inderlig det var verdt å koste på 15 lapper for å få dette i orden 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Shattered skrev:

Hvordan går det her? :P

Joda, he he sakte 😂

Har blitt skikkelig forkjøla og slapp, så planen med å få jobbet litt i helga går fløyten 😡

Men håper å være frisk til uka igjen og i det minste få skrudd fast toppen. 

Mulig jeg skal høre om litt hjelp til å justere ventilene, men skal se om jeg skjønner prinsippet selv først. 

Hadde vært godt å få den i drift snart 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@viggo E34 Fikk angst da jeg så videoen 🙈

Så han brukte et instrument for å få det riktig. Hvor får man tak i slikt ? Og hvordan setter man det opp korrekt ??? Nei fytte rakkern !! Her skal jeg få tak i en durkdreven gammalmotor-røver som veit alt 😂

Vil faen ikke risikere noe når jeg nå har en strøken topp. 

Selv får jeg holde meg til å skifte slitedeler av ymse slag 🤣👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Bimmerlorris skrev:

@viggo E34 Fikk angst da jeg så videoen 🙈

Så han brukte et instrument for å få det riktig. Hvor får man tak i slikt ? Og hvordan setter man det opp korrekt ??? Nei fytte rakkern !! Her skal jeg få tak i en durkdreven gammalmotor-røver som veit alt 😂

Vil faen ikke risikere noe når jeg nå har en strøken topp. 

Selv får jeg holde meg til å skifte slitedeler av ymse slag 🤣👍

@Bimmerlorris Det instrumentet trenger du ikke Tore, han brukte det vel bare for å sjekke at motor står i O/D (øvre dødpunkt) trenger ikke no mer avansert enn en tynn slangebit eller en strips. Ser jo merket frampå triggerhjulet👌🏼

Å du har jo toppen av allerede s da vet du jo at sempel 1 står på topp før du setter på topp, hvor var det du skrur gjenn? kjører fra Oslo til Trøndelag idag så kan kanskje svinge innom om du skal montere sammen idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, viggo E34 skrev:

@Bimmerlorris Det instrumentet trenger du ikke Tore, han brukte det vel bare for å sjekke at motor står i O/D (øvre dødpunkt) trenger ikke no mer avansert enn en tynn slangebit eller en strips. Ser jo merket frampå triggerhjulet👌🏼

Å du har jo toppen av allerede s da vet du jo at sempel 1 står på topp før du setter på topp, hvor var det du skrur gjenn? kjører fra Oslo til Trøndelag idag så kan kanskje svinge innom om du skal montere sammen idag?

Oi, så mld først nå og veldig snilt av deg å tilby hjelp 😃

Bilen står i solør kommune, så du hadde fått en ganske stor omvei for å hjelpe 😂

Ja jeg tørnet motor så den står på merket sitt (O/D) og ja, sylinder nr 1 er helt på topp. Noterte meg da jeg tok av toppen, at den første kammen sto pekende rett ned ⬇️ 

Hva tenker du på når du sier slangebit/strips ? Tenker du å bruke den i plugghullet for å se at stempel er på topp ?

Ja ja, jeg får bare begynne sakte og forsiktig. Dobbelt og trippelsjekke underveis. Var det jeg gjorde da jeg monterte toppen på Corsamotoren. Bare det at her snakker vi om litt større verdier 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og huff 😂🙈

Ja ja, da har det blitt to turer utover til garasjen der bilen står og er vrang 😂

Første tur (lørdag) endte med at ene vippeakslingen skled ut av posisjon da jeg skulle tørne kammen for å sette den i riktig retning for montering på blokka. 

Siden jeg er uerfaren på dette, ble jeg bare frustrert og hjernen kobla seg ut 🙈 Så jeg tenkte at dette får jeg ikke til og begynte heller å vaske motordeler 😉 

Deretter reiste jeg hjem frustrert og fæl. 

Klaget min nød på facebook sin e34-side og fikk både ris og ros der 😂 Men en del av tipsene fikk tent meg slik at jeg tok turen utover igjen på søndag. Og da klarte jeg å få sammen igjen akslingen. 

Men jeg er litt usikker på om det skal være sånn at akslingen som skled ut av posisjon, virkelig skal være så lett å skyve på. De tre andre akslingene sitter mye mer fast. Dette gjør meg usikker og litt nervøs. Redd for at det skal gå i stykker når jeg monterer sammen og starter motor. 

Så her skal jeg tenke meg mer om. 

Men nå går vi inn i påskeuka og jeg skal jobbe i hele påsken, så nå får dette bare stå og vente. 

Klarte jo selvfølgelig å skade toppakningen da jeg forsøkte å plassere toppen, så ny toppakning må på plass. 

Jeg er litt overtroisk, så tenker kanskje det var et tegn. At jeg på en måte fikk en "beskjed" om ikke å montere toppen siden akslingen er så "løs" 🤔😂

Man vet jo aldri.....

Ja ja, nå er det påske, så ha en god en folkens 😃👍

0C7C9702-0B52-4DC3-82CA-6DCE1C4FE427.jpeg

D9A83B11-5958-4694-8F1A-A624127141F3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...