Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Ja blir bra dette .

Som sagt ,nye plugger og rengjør nøye oppi hullene .

Tror og du burde sjekke coilene om de fungerer som de skal .De er en svakhet og veksling mellom 4til 6 sylindere samt kenguru virksomhet kan forekomme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Ja blir bra dette .

Som sagt ,nye plugger og rengjør nøye oppi hullene .

Tror og du burde sjekke coilene om de fungerer som de skal .De er en svakhet og veksling mellom 4til 6 sylindere samt kenguru virksomhet kan forekomme ;)

Ja jeg er gira på dette prosjektet må jeg si 😃 Skal få gjort skikkelig rent både toppdeksel og topp.

Burde jeg forsøke å få trukket opp olja som ligger i pluggkammeret før jeg fjerner pluggen ? Tenker da på olja som ligger der og da vil renne ned i sylinder dersom jeg ikke får trukket det opp via tørkepapir.

Er vel greiest å forsøke å få vekk så mye olje som mulig sikkert ?

Har også vært på biltema og handlet inn mer verktøy og renseprodukter, samt en pressening til å ha under bilen men den står på bukker. Greit at all møkk havner der i stedet på singelen som er underlaget der bilen står. 

Skal også kikke litt på coilene. Har ingen følelse av at den ikke går på alle seks, men greit å få gjort rent litt med bremserens. Den har så bra trykk og spyler godt. Så deretter med litt elektrospray. Skal få det rent ihvertfall 😃 Jeg har jo veldig dette detailergenet i meg. Derfor ting av og til går så fryktelig treigt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke unna dette her 😜 Det var så mye ræl og drit som måtte bort fra garasjen. Søppel etter oppussing og styr og stell, men nå har jeg fått rigga det til så jeg har max arbeidsplass, i den grad det går an på 26kvm 😂 

Har fått kjøpt inn litt mer stæsj, og har fått lagt toppdeksel i avfettingsbløt og hatt på pakningsfjerner og fått av det verste.

Ser det er noen hakk enkelte steder der pakningen skal ligge. Er det et stort problem ? Ser ut til at noen har vært litt hardhente med å få opp dekslet med noe slags redskap. Kanskje legge litt pakningssement der hvor hakkene er ? Det er bare et par steder.

Men nå må jeg igjen på jobb, så får fortsette i morra. 

IMG_9845.JPG

IMG_9846.JPG

IMG_9847.JPG

IMG_9850.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være at jeg aldri tror noe blir bra nok, rent nok, tight nok, osv osv, så tar ting tid. Men kanskje det er sånn for de fleste når det kommer til vedlikehold og reparering ? Ikke vet jeg. 

Uansett, det er lørdag og så langt ingen fra jobben som har ringt etter hjelp, så da ble det å begynne å rengjøre toppen før ny pakning skal på plass. Vanosklædden så jo ikke ut i måneskinn før rengjøring (se tidligere bilder) men etter en runde med whitesprit, malekost og gjentatte gnukk med tørkepapir, ble den da mye renere 😃 

På det ene nærbildet, ser dere et hakk. Sikkert en utålmodig irritert og uvøren tidligere eier som ble litt brutal. Spørsmålet er; er dette blitt et stor faremoment for lekkasje ? Eller er pakningen (orginal 😉) formelig nok til at det ikke trenger å bety noe ?

Nå ventes det bare på at pakke fra Koed skal komme. Pga bestilt isolasjonsmatte/pansertrekk (hva heter det ?) innside panser, som da gjør forsendelsen fysisk stor, ble sendingen omgjort til såkalt pallefrakt og dermed forsinkelser 😖 Ja ja, det spiller forsåvidt ingen rolle, for jeg vurderer å få sandblåst toppdekslet og få lakkert det. Liker at det ser pent ut vettu 👍

Ja ja, slenger ut noen bilder av rengjøringa av topp og sånt 🎉

IMG_9853.JPG

IMG_9854.JPG

IMG_9855.JPG

IMG_9857.PNG

IMG_9858.JPG

IMG_9859.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hær ja, nå blir det rent å pent :)

Det hakket kan du jo eksempelvis fylle med kjemiskmetal å pusse ned så det blir plant å fint. Bare rengjør godt. Tror ikke det er stor fare for lekasje men gir det ro i sjela å så er det greit å gjøre no med det ;)

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, viggo E34 skrev:

Se hær ja, nå blir det rent å pent :)

Det hakket kan du jo eksempelvis fylle med kjemiskmetal å pusse ned så det blir plant å fint. Bare rengjør godt. Tror ikke det er stor fare for lekasje men gir det ro i sjela å så er det greit å gjøre no med det ;)

He he, gnikker og gnur og spør meg sjøl om det det er bra nok 😂 Men jo, nå begynner det å bli reint og fint der 👍

Ja sånt kjemisk metall, er det noe man får på tube lissom ? Bare å klemme ut en dært slik som med sparkel ? Dette har jeg lite erfaring med serru. Så råd og tips tas i mot med takk 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, får si som andre her inne sier; dersom det er dårlig med følgere her, så gjør jeg dette også mye for meg selv og for å ha dokumentasjon og bilder av det jeg gjør 👍 Men det hadde vært veldig hyggelig om flere hadde fulgt med her og gitt meg tilbakemeldiger, tips og råd 🤔🙏 

I dag fikk jeg manna meg opp til å få bilen opp på bukker og av med hjula, sånn at jobben med demontering av coiloversene kan komme i gang 😃 

Nå sitter jeg her og venter på at pakken fra Koed skal komme. Der ligger bla toppdekselpakningen. Jeg krysser fingre og tær for at det kun er der det er lekkasje 🤞🙏 Dersom ikke, får man bare lete og forhåpentligvis verdt å fikse. I følge forrige eier så har denne motoren bare gått litt over 200k, men dette kunne han ikke garantere. Men det er lov å håpe da 🙏

Ja ja, slenger igjen ut noen bilder 😃

IMG_9876.JPG

IMG_9877.JPG

IMG_9878.JPG

IMG_9879.JPG

IMG_9882.JPG

IMG_9883.JPG

IMG_9884.JPG

IMG_9886.JPG

IMG_9887.PNG

IMG_9889.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt i tvil om disse coilsa fremdeles er verdt sine seks syv lapper, så rustne som fjørene har blitt 🤔 Men kjenner en som sandblåser og kanskje de kan bli fine igjen med litt blæst ? 

Er det evnt da noen type lakk som som tåler bevegelsen fjørene får under kjøring ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eystein Ose skrev:

Følger med her :)
Har sandblåst å pulverlakka et sett fjører en gang før,  og det holdt seg bra!

Kult 😃 Takk skal du ha 👍 Kjekt at folk følger med og som kan hjelpe og gi råd 🙏 Vet du om pulverlakking av fire fjører er dyrt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Prisen på det vet jeg dessverre ikke. Jeg gjor det gjennom gamlejobben :)

Ok, har sendt en mld til en kar jeg tror driver med dette. Kanskje jeg kan få dette gjort for en billig penge. 

Dette gjelder et sett med BC Coilovers som jeg har solgt, men da jeg så hvor rustne fjørene har blitt, så synes jeg der blir galt å forlange den summen vi ble enige om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg kommet i gang med å demontere coilsa 👍 Herregud som disse tre bunnbolta satt 😖 Det kosta meg en skikkelig "blånegl" og jeg måtte bruke begge beina og latmannsarm for å få løsna dem 😳 Makan !! 

Nå har jeg kaffepause og skift av gjennomvåt t-skjorte 😂 Så gyver jeg løs på coilsa bak 👍

Slenger ut noen bilder 😃

IMG_9895.JPG

IMG_9896.JPG

IMG_9897.JPG

IMG_9898.JPG

IMG_9900.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...