Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

@viggo E34 @sveigis Skal få sjekka dette. Skal ha den på Eu-kontroll på onsdag. Kanskje de ser noe ureglementært når de sjekker. Skal be de kontrollere skikkelig i forstillinga. Helt greit om de finner noe så jeg kan få gjort noe med det.

Jeg har jo denne ristinga og den var ikke der da jeg kjørte med reservehjulet. Så her er det ikke tvil om at det har med de felga å gjøre denne ristinga. Jeg er så møkk lei denne svakheten på disse bila. Har hatt det på omtrent alle sammen.

Så jeg får begynne å lete etter noen brukte som ikke er urunde/kast.

Så er jeg usikker på hvor mye jeg skal legge i det å få det utseende som jeg ønsker. Har jo fått mer lyst til å gjøre andre ting her i livet enn bare å bruke opp penga mine på E34 😅

Ja ja jeg tar vel til fornuft og bruker penga mine på E34 igjen 🤣 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Har jo fått mer lyst til å gjøre andre ting her i livet enn bare å bruke opp penga mineE34 😅

Ja og det har jeg og innsett .😀👍

Man blir lei rett og slett .

Derfor er jeg stor fan av fiks og stadig snoking på deler som jeg kan kjøpe og fikse opp.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

Ja og det har jeg og innsett .😀👍

Man blir lei rett og slett .

Derfor er jeg stor fan av fiks og stadig snoking på deler som jeg kan kjøpe og fikse opp.

Det som har førstepri her nå, er å fikse det som evnt måtte komme på Eu-kontrollen. Håper såklart på minst mulig feil der, men det først og så få fjernet ristingen. Pynt og fjas får bare vente.

Ja blir litt lei og jeg skjemmes når jeg ser på kvitteringsbunken fra Koed 🙈😅 Penger jeg strengt tatt ikke har vært pokka nødt til å bruke. Men sånn er det. Gjort er gjort og jeg har jo hatt mye gøy for de pengene 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven så glad jeg ble nå 🥳

Tenkte jo litt "svart" ang slitedeler, og at ABS-lampa selvfølgelig begynte å lyse i det jeg kjørte til verkstedet 🙈 Men neida !! De har merkelig nok skrevet dette men av en eller annen grunn så har de steøket over 🤷‍♂️ Så med krav om å skifte bremsevæska og få lys i rygge og blinklys så er den klar for to nye år på veien 🥳

Lenkearm er slarkete men det er ingen toerfeil lenger fortalte kontrolløren 😂 Men skal selvfølgelig skifte den  hørte her da jeg kjørte over noen dumper, at det raklet litt foran, så da regnet jeg med at det var denne lenkearmen.

Nå er det en superhæppi Lorris her gitt 🥳🎼👍 

1400C9CD-D62A-474B-8C9F-24C4723C3BED.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jan 🙏 Ja dette gikk over all forventning gitt 🥳 Men abs-lampa begynte å lyse på vei hjem igjen, så får ta en sjekk. Den har jo stått i fire mnd nå så tipper det bare trengs å demonteres og smøre opp litt. Evnt pusse litt på kransen. Abs virker jo før lampa lyser så er nok ikke noe med sentralen.

Må få sugd ut den møkkete bremsevæska og fylle på ny ren og pumpe ut gjennom caliperene. Men da må jeg få en kompis til å hjelpe meg og nå gidder jeg ikke styre med det før det blir mildere. Bikkjekaldt her om dagen 🤪 Ryggelysa og blinklysa virket da jeg parkerte den i oktober, så her er det mest sannsynlig bare dårlig kontakt eller gåene pærer. Som du sier Jan, bare kosefeil i forhold til hva som kunne vært.

Nå skal jeg uansett gå gjennom forstilling og se om jeg ikke spanderer på no nye deler og ser om jeg kanskje kan skaffe meg en brukt billig senk og satse på nytt og bedre ved en senere anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, viggo E34 skrev:

ja Tore dette var jo ingenting😁

morro når det er så lite som blir påpekt:bmw: unner deg å få brukt denne godt å kost deg masse med den nå fremover☺️ 

Takker og bukker Viggo 🙏😃 Ja det var en hyggelig tir på kontroll dette her gitt 🥳

Satser på å kjapt fikse disse småfeilene og få to nye år godkjenning 😄

Synes uansett den er litt lealaus, så vil sjekke ut foringer og sånt og se om det kan lønne seg å satse på litt nytt for å stramme den opp litt. Men dette trenger ikke å være noe jeg stresser med. Og det er litt digg kjenner jeg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, viggo E34 skrev:

ang lys feil søm dukker opp etter lagring så kan det være LKM/GM som tuller litt, er ikke helt uvanlig når bil står lengre perioder. kan være nokk å bare ta dem ut og inn ett par ganger, trenger ikke være men kan være værdt ett forsøk😉

Kan jo bare løfte på det som er av reléer og kasetter og marinere dem med elektrospray ? Skal få styra litt med dette når gradestokken er på rødt igjen 😅👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, da ble det til at jeg har fått bestilt meg litt fornuft og litt pynt og jeg hadde aldri trodd jeg skulle handle andre steder enn hos Koed eller Sulland. Men når GS som jeg alltid har syntes var en overprisende frekkassjappe, kan skilte med så billige orginaldeler og såpass gode priser på det andre jeg trengte, så var det ikke noe å lure på 🥳

Så nå kan jeg komplementere bilen med lister, lys og senk for under 10 lapper, noe jeg synes er heeelt innafor ❤️

53D41DB8-D0B4-45ED-9AC1-310A57A34B4D.jpeg

B47DFE83-3256-42E6-8E00-A383E1515EAD.jpeg

73B31617-94EF-4BF4-8688-C80640A3EAF6.jpeg

CD36321E-D135-4C8F-B712-749AFD429B45.jpeg

C4D22A1B-A2AD-485A-A6D1-7A9890F2623F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det jeg aldri har turt å utrykke ,nemlig frekkassjappe 👍

Mulig jeg har tatt feil og må begynne å se litt der igjen da 😀😀.

Egentlig en plass som jeg ser på som søppelkurven i E-posten .

Som sagt alle kan ta feil og sverger til Koed enda.

Men dæven Tore ,dette må jo være billig og ikke minst nå blir bil pen hvertfall,dvs enda penere .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sveigis skrev:

Der sa du det jeg aldri har turt å utrykke ,nemlig frekkassjappe 👍

Mulig jeg har tatt feil og må begynne å se litt der igjen da 😀😀.

Egentlig en plass som jeg ser på som søppelkurven i E-posten .

Som sagt alle kan ta feil og sverger til Koed enda.

Men dæven Tore ,dette må jo være billig og ikke minst nå blir bil pen hvertfall,dvs enda penere .👍

He he ja jeg har omtrent ikke giddet å sjekke ut GS noe de siste årene pga prisene deres. Men kanskje de endelig har innsett at konkurentene har tatt en del av kundene deres og tatt konsekvensene 🤷‍♂️
 

Nå selger de Tetningslistene under dør til nesten halve prisen av hva Koed selger de for. Orginallister 😃 Jeg sammenliknet det jeg trengte bortsett fra "pynten" og Koed skulle ha 3500,- og GS 1850,- sånn ca. Så jeg må si jeg ble veldig overrasket.

Så ja, alt dette her for under 9 tusen må da være et godt kjøp 😃 Valgte riktignok billiglykter og disse holder garantert ikke like lenge som orginaldeler, men jeg skal jo spare på det som sitter på bilen, så det er jo kjapt å montere tilbake ved evnt salg i fremtiden.

Ja jeg gleder meg til dette kommer og til det blir litt varmere i været, for da blir det å forvandle utseendet og få den slik jeg vil ha den 😃👍
 

Jeg har sendt en mld til Andreas ang felgene han skal selge og kanskje jeg ender opp med de Style 32-felgene. De er ikke strøkne men det er ikke bilen heller. Greit at ting står i stil 😅👍 Men fin er den og jeg liker best når det jeg har ikke er så strøkent at jeg blir redd for å bruke det 😅

Jeg fikk mangel på blinklys på skjermene og ryggelys som ikke virket. Blinken på skjermene var bare det jeg trodde, dårlig kontakt. Tok det opp, filte litt på kontaktene og sprayet med elektrorens så var de oppe og blinket igjen 😉 Ryggelyspærene var gåene, men hadde pærer liggende, så da var det også i orden 😃 Nå gjenstår det bare å få bytta bremsevæsken og så reise bort på verkstedet og ettergodkjenne så er bilen klar for to nye år på veien 🥳👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...