Flodhest Skrevet Mars 22, 2017 Skrevet Mars 22, 2017 (endret) Har en E46, 320ia. Bilen begynner å gå på 5 sylindre, men bare når bilen går på tomgang. Hvis jeg begynner å kjøre med en gang jeg har starta, kommer ikke feilen. Kan stoppe bilen, og starte den igjen, så går bilen fint. Men fortsatt motorlampe I dæsjen. Får mld om feiltenning når jeg leser diagnose. Og så kommer det en beskjed om limit på lambda. Bytta aktuell coil, dratt ut for å sjekke hvem som ikke går. Men det hjalp ikke, bytta og 2 dyser uten hell. Neon som har noen tips eller løsning? Endret Mars 23, 2017 av Flodhest
Thundercoil Skrevet Mars 22, 2017 Skrevet Mars 22, 2017 Bare husk å ha garasjeporten åpen, om jødene er i garasjen mens bilen går på tomgang. Vil ikke ha en reprise av... Kanskje teit spørsmål, men du kontrollerte også tennplugger for koksing, oljelekkasje og gnist etc? Marius2002, RemyNG, sandersander og 2 andre reagerte på dette 5
Flodhest Skrevet Mars 22, 2017 Forfatter Skrevet Mars 22, 2017 Dem ligger der enda.. 😂 Har ikke gnisrsjekka, men feilen kommer litt etterhvert. Sånn etter 10 min på tomgang ish. Ser ikke No oljelekk eller koks på aktuelle sylindre. Da feilen bytter mellom sylindre
Flodhest Skrevet Mars 23, 2017 Forfatter Skrevet Mars 23, 2017 Topicn er nå endra.. Ingen jøder, eller andre ble skadet under tomgangskjøringen. Takk autokorektur.... Meneehhh ere noen som kan ha en ide om hva som er galt ? Thundercoil reagerte på dette 1
Flodhest Skrevet Mars 24, 2017 Forfatter Skrevet Mars 24, 2017 Har ikke provat.. Kan det Gjøre at den slutter å gå på en sylinder?
vegard89 Skrevet Mars 24, 2017 Skrevet Mars 24, 2017 Sjekk innsugsbelgen som går ifra luftfilterboks og videre ned til gasspjeld. Flodhest reagerte på dette 1
MrBrum Skrevet Mars 25, 2017 Skrevet Mars 25, 2017 (endret) Dette er typisk falsk luft. Da får du misfire koder på en eller flere sylindre. Du får også lambda feil. Dessuten kan lambda måles live for å sjekke om de er i orden. (diagnose utstyr) Så ikke bytt dem bare for "å prøve å se". Hvis coil er defekt kommer som regel konkret kode på det og ikke misfire. Sjekk etter falsk luft i luftinntak. Fra luftfilterboks og bakover. Det er veldig vanlig at gummi belgen foran gass spjeldet er sprukket. Dett er vanskelig å se uten at det demonteres. Endret Mars 25, 2017 av MrBrum Hawkon88 og vegard89 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå