Mons1 Skrevet April 8, 2017 Share Skrevet April 8, 2017 (endret) Har registrert svært høy forbruk på min 2002mod BMW 320dA Touring. (150hk) Ja det er for det meste bykjøring, men et forbruk på 1,8l/mil er vel mye selv for bykjøring. Bykjøring bør vel ikke overstige 1,2liter/mil? Med gasspådrag så legger jeg igjen en solid tåke med sort eksos. Dette tyder på mye diesel i forhold til luft. Dette kan tyde på at enten for sylindrene for mye diesel eller så mater turboen for lite luft. For et halvt år siden byttet jeg katalysatoren pga eksoslekkasje på fleksirøret. Da sjekket jeg Turboen og det var nesten ikke antydning til slakk i turbinen (hvis det i det hele tatt var noe slakk). Motoren bruker ikke olje og jeg trenger ikke å etterfylle selv etter 10000km. Motoren er lettstartet selv i minus 15 grader. Den går fint og er responsiv. Var på EU-kontroll sist august og fikk muntlig kommentar om å ta bilen på en langtur og "trø den litt" for å rense motoren pga litt mye sort eksos, men ikke så mye at den ble underkjent. Er plaget med at oljedamp lekker ut rundt temp-sensoren på røret fra intercooleren. Jeg har skiftet kobberring, men det kommer fortsatt oljedamp ut. Noen andre som plages med det samme? Bilen er gått 225000km Endret April 9, 2017 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 8, 2017 Share Skrevet April 8, 2017 Sjekket om innsuget er igjenkokset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2017 Share Skrevet April 8, 2017 Tett luftfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå